Gå til innhold

Hva bruker jeg for å pynte KAKEMENN?

Anbefalte innlegg

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Julemanna som det heter her vi bor ;) pyntes med konditorfarge :)

Det heiter Julemanna og skal ha raud og grøn konditorfarge. Eg brukar tusjane frå jærnia.

Julemanna er det einaste som duger, kakemenn er "fake". ;)

Eg har så mange gode minner frå barndomen, der eg og broren min malte Julemanna med raud og grøn konditorfarge (med tannpirkar eller fyrstikk). Sjølvsagt åt vi opp omtrent fjerde Julemann (eller las eg nettopp at det heiter Julemanna i eintal også?) i prosessen.

Nja, vi sier litt som haps :) Ja, jeg har samme barndomsminne.Fine å gi videre til sine egne barn :)

Kor e du ifra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her på vestlandet sier vi kakemenn.. Beste julekakene :) Pyntes med konditorfarge.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Men er det noen som vet hvilke kaker jeg snakker om? Mulig de begynner på S. Samme farge, tykkelse og omtrent samme størrelse som Julemanna ( ;) ), bare formet som en rute (som kortstokk-ruter...rombe?)...

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Men er det noen som vet hvilke kaker jeg snakker om? Mulig de begynner på S. Samme farge, tykkelse og omtrent samme størrelse som Julemanna ( ;) ), bare formet som en rute (som kortstokk-ruter...rombe?)...

Vi kaller noe som smaker og som ser ut som julemanna (bare de er runde) for skipskjeks :) Kjempe gode

Skrevet

Vi kaller noe som smaker og som ser ut som julemanna (bare de er runde) for skipskjeks :) Kjempe gode

Tenkte også på skipskjeks. Det er det ein kallar julemanna resten av året, stikk dei ut med glas i staden for kakeformer og et dei innimellom med smør og brunost.
Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Julemanna dyppet i sjokolade er sikkert en fin ny vri. Ellers stemmer jeg for konditorfarge og fyrstikk- slik det alltid har blitt gjort ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...