Gå til innhold

gutten min drikker ikke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter !

Har en gutt på 6 mnd som nekter å drikke.. Nå er vi kommet godt i gang med fast føde, han får grøt og middag og det går fint, men han drikker aldri etter det. Spiser hele porsjon med grøt , middagen går også fint ned, men når vi tilbyr vann eller melk etter det, så drikker han aldri det. Bare flytter smokken på side i munnen og tygger på den. Det var en periode da han drakk litt ca 1- 1,5 time etter grøt, men i det siste er det også slutt med det. Som for eks i dag, fikk melk da han våknet kl 08, så var det grøt ,litt middag etterpå,men ingen drikke . Jeg prøvde å gi ham både melk og vann men han vrir seg og vil ikke.I ren desperasjon prøvde jeg til ogmed med saft ( ja, jeg vet det er usunt og ikke anbefalt og generelt dårlig idee, men var som sagt desperat ). Han spiser ikke om natten , så tar det ikke igjen da. Man skulle jo tro at gutten er tørst etter grøt , men nei da..

Jeg er bekmret om han får i seg nok væske. Synes han tisser mindre enn han pleide , hvert fall sammenlikned med tiden før han kom i gang med fast føde, bæsj er også hardere og vanskeligere å presse ut ser jeg, men han er blid og glad og på ingen måte utilpass. Leker fint på babygym, ruller frem og tilbake og sånt.

Skal til lege på 6 mnd kontroll på mandag, skal spørre om dette da, men er ikke så sikker på at akkurat lege vet så mye om det.

Hvordan ser det ut hos deres små ? Hvordan får dere barn til å drikke og hva driker dem ? Blir takknemlig hvisnoen gidder å svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva drikker han av? Flaske? Kanskje hadde tutekopp eller plastikk kopp vært mye morsommere å drikke av?

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jenta her er lik, hun må få drikke før maten

Skrevet

Kjenner igjen dette. Eg berre stolar på at ho ville drukke om ho trengte det..

Skrevet

Takker for alle svar ! Nå har vi forsøkt å gi han drikke før grøt , og det gikk faktisk bra . Tuteflaske var ikke noe bedre , han skjønner ikke hva han skal gjøre med den ..:-) men jeg vet ikke helt om det et riktig å stole på at barn sier fra når det r tørst , leste på flere babysider at ikke alle sultne eller tørste barn sier fra om dette .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...