Gå til innhold

Enda et surt møte med legesekretæren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde det slik i første svangerskap. Salte kjeks, ingefær, seaband, prøvde alt jeg kom over, til ingen nytte. Kreket meg til akkupunktør, og 2 uker senere var jeg 80% bedre! Flaksen min var at det var en som var spesialisert på div sv.skapsrelaterte plager og hadde kontor rett over veien der jeg bodde. Ellers hadde jeg aldri i verden orket å dratt. Lå med spyposen ved siden av på benken...3 beh i to uker. Vidunderlig da jeg endelig fikk normalisert livet litt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom sekretæren på legekontoret sa dette med normalt tonefall og stemme så syns jeg faktisk ikke det var så ille svart.

Det er jo sant. Svangerskapskvalme er helt normalt og ufarlig.

Jeg har spydd meg gjennom to svangerskap. Første svangerskap varte den i over 7 mnd, mens andre svangerskap var noe bedre.

Kunne kaste opp 2-5 ganger pr dag. JA...det er sinnsykt slitsomt og NEI du orker nesten ikke en dritt, men sånn er det dessverre for noen å være gravid....

Jeg prøvde akupunktur andre svangerskap og følte selv at dete hjalp noe.

Vi er vbel ekstra sårbare når vi er gravide og et svar fra legesekretæren som faktisk er helt korrekt kan oppleves som krast selvom det egentlig ikke er det...

Når noen her anbefaler deg her og omtrent skjelle henne ut og true med å melde henne til kommunelegen så blir det litt for dumt....

HUn kom med et faglig korrekt svar på henvendelsen din.

Jeg vet så innmari godt åssen du føler deg, men det er faktisk en trøst at det er helt normalt og et godt tegn på at gravidhormonene koker i kroppen din...

Selv ville jeg ikke tatt noen tbk mot kvalme, men kanskje forsøkt akupunktur hvis jeg var deg.

Jeg prøver nå på å bli gravid med nr tre og er veldog spent på åssen det blir med kvalmen denne gangen.

Lykke til videre og håper kvalmen gir seg etterhvert for deg : ))

Skrevet

For et frekt svar, når man er syk så skal det mindre til for å bli trist og lei. Ville ha byttet legekontor dersom jeg var deg. Ingen skal måtte bli behandlet slik. Jeg innser nå at jeg har vært kjempeheldig som ikke har vært kvalm en eneste dag i løpet av svangerskapet, er snart 9 uker på vei, for det er skikkelig ille å være kvalm. Masse god bedring:)

Skrevet

Dersom sekretæren på legekontoret sa dette med normalt tonefall og stemme så syns jeg faktisk ikke det var så ille svart.

Det er jo sant. Svangerskapskvalme er helt normalt og ufarlig.

Jeg har spydd meg gjennom to svangerskap. Første svangerskap varte den i over 7 mnd, mens andre svangerskap var noe bedre.

Kunne kaste opp 2-5 ganger pr dag. JA...det er sinnsykt slitsomt og NEI du orker nesten ikke en dritt, men sånn er det dessverre for noen å være gravid....

Jeg prøvde akupunktur andre svangerskap og følte selv at dete hjalp noe.

Vi er vbel ekstra sårbare når vi er gravide og et svar fra legesekretæren som faktisk er helt korrekt kan oppleves som krast selvom det egentlig ikke er det...

Når noen her anbefaler deg her og omtrent skjelle henne ut og true med å melde henne til kommunelegen så blir det litt for dumt....

HUn kom med et faglig korrekt svar på henvendelsen din.

Jeg vet så innmari godt åssen du føler deg, men det er faktisk en trøst at det er helt normalt og et godt tegn på at gravidhormonene koker i kroppen din...

Selv ville jeg ikke tatt noen tbk mot kvalme, men kanskje forsøkt akupunktur hvis jeg var deg.

Jeg prøver nå på å bli gravid med nr tre og er veldog spent på åssen det blir med kvalmen denne gangen.

Lykke til videre og håper kvalmen gir seg etterhvert for deg : ))

Nei, legesekretæren var ikke mye normal i tonefallet når hun svarte meg, hun var rett ut spydig - og dette er ikke første gangen. Jeg har faktisk tenkt å bytte lege pga henne, for de gangene jeg har ringt, begynner hun alltid å blande seg med sine meninger og holdninger, og det høres ut som hun tror det er hun som er legen....

Og når det gjelder kvalme i svangerskapet, så vet jeg selvfølgelig at dette er normalt; dette er mitt tredje svangerskap, og har vært kvalm i de to tidligere også. Men nå er situasjonen mye tyngre, fordi jeg rett og slett ikke KAN ligge rett ut døgnet rundt - jeg har ikke noen mulighet til dette, og da ser jeg ingen annen løsning enn å finne noe som kan hjelpe meg gjennom den verste perioden. Jeg MÅ være mamma for de to andre barna mine, og jeg har meget begrenset mulighet til å få hjelp utenfra. Samboeren er midt i eksamensperioden, og jeg kan ikke forlange at han ikke skal bestå skolen pga at jeg skal leke heltinne og ikke kan bidra noe som helst med barna fordi jeg må lide meg gjennom dette, dersom det faktisk finnes hjelp å få.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...