Gå til innhold

Kynnere så ofte, har du?

Anbefalte innlegg

Hjelpe meg, jeg føler jeg kommer til å føde før tiden! Ja, altså, det kan jo hende jeg tar heeeeeeeeeeeelt feil da, å kanskje har en ønsketenkning på gang (?) men jeg vil jo at han skal være der inne til over nyttår liksom... men da er det fritt fram ;)

Har har nemlig så kraftige kynnere. I dag mens jeg har slappa av i sofaen har jeg ikke tall på hvor mange jeg har hatt å hvor intense de er! Så er det en del stikking og en som omøblerer litt inni der tror jeg :P Hehe... er jo ikke spark lenger, er jo bare at magen buuuuuuuuler ut der det er en fot eller rompe. Hodet er hvertfall nedover ;)

Jeg er andregangs, men har ikke opplevd en "normal" fødsel mtp at jeg ble satt igang. Så derfor jeg begynner å lure. Vet jo at det er heeeeeeeeeelt normalt å ha kynnere, både tidlig i svangerskapet og nå, men herlighet de er jo så sterke!

Noen som har det lignende?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143997389-kynnere-s%C3%A5-ofte-har-du/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 39+3, men har til gode å kjenne disse kynnerene.

Eller, det kan jo hende jeg har hatt dem, men da har jeg i så fall ikke lagt merke til det. Har dog hatt litt sånn mensenvondt innimellom, men det er så lite av det at jeg knapt registrerer det.

Skal sies at verken mamma eller søsteren min hadde særlig med kynnere før de fødte, så det kan jo hende det er en sammenheng der:)

Jeg hadde masse kynnere fra uke 25 i første svangerskap. Fikk dem spesielt av bilkjøring, så taklet ikke mer enn 10-15 minutter om gangen. Gjorde ikke vondt, men de var ganske intense, og jeg måtte puste meg gjennom noen av dem. Trodde at jeg kom til å fø før tiden, men lillegull kom 5 dager på overtid;)

Denne gangen kom kynnerene allerede i uke 18, og nå i uke 21 kjenner jeg dem kjempegodt.

Noen slipper unna, andre får masse, og særlig om man er flergangsfødende, var beskjeden jeg fikk fra jordmor.

Jeg har hatt kynnere siden ca uke 25. De siste fire ukene har jeg hatt hyppige og til dels ubehagelige kynnere. Må opp å stå og gå når de kommer for de er ekle.

Jeg har nå 5 dager til termin. Sååååe, det må ikke bety snarlig fødsel altså, beklager å måtte skuffe deg... :)

Men lykke til om det skulle starte noe!!

har hatt kynner siden uke 30 cirkus. de har blitt kraftigere og vart lenger utover 3.trimester. de siste 3 ukene har de itillegg hvert smertefulle. men de pleier å avta med engang jeg ligger/slapper av. også når jeg reiser meg opp (og all annen aktivitet) så strammer magen seg igjen og jeg føler at jeg bærer på en stein.

Annonse

Nå er ikke jeg akkurat noen ekspert med skal det ikke være slik at får du kynnere av aktivitet så skal de forsvinne/ bli svakere av hvile og får du kynnere av å være i ro så skal de forsvinne/bli svakere av å være i aktivitet? Altså de skal ikke være der hele tiden og de skal ikke være smertefulle. Jeg hadde en kynner i forrige svangerskap, som jeg kan huske. Denne gangen har jeg litt hvis jeg er i aktivitet over lenger tid, gjør tungt arbeid el :) heldigvis ikke veldig plaget, men det er jo nesten tre mnd til fødsel også da....!

Nå er ikke jeg akkurat noen ekspert med skal det ikke være slik at får du kynnere av aktivitet så skal de forsvinne/ bli svakere av hvile og får du kynnere av å være i ro så skal de forsvinne/bli svakere av å være i aktivitet? Altså de skal ikke være der hele tiden og de skal ikke være smertefulle. Jeg hadde en kynner i forrige svangerskap, som jeg kan huske. Denne gangen har jeg litt hvis jeg er i aktivitet over lenger tid, gjør tungt arbeid el :) heldigvis ikke veldig plaget, men det er jo nesten tre mnd til fødsel også da....!

Ja, det trodde jeg, at om jeg reiste meg så ga det seg, men jeg føler ikke akkurat at det stemmer...

Å nå er det ikke slik at jeg vil ha en desember unge akkurat, men det er bare en følelse jeg har... hadde overhode ikke det med nr 1, som gikk 2 uker over med :P

Jeg har hatt kynnere siden ca uke 25. De siste fire ukene har jeg hatt hyppige og til dels ubehagelige kynnere. Må opp å stå og gå når de kommer for de er ekle.

Jeg har nå 5 dager til termin. Sååååe, det må ikke bety snarlig fødsel altså, beklager å måtte skuffe deg... :)

Men lykke til om det skulle starte noe!!

Blir ikke skuffa, vil heller ha i januar enn i desember... men greit å høre litt erfaringer :) Jeg synes de er vonde jeg da, men nå er jeg så tett, og syns det er tungt/ubehagelig å puste i utgangspunktet, så da er alt litt småtrasig for tiden...

Jeg har den siste halvannen uken vært veldig plaget med hyppige kynnere. Opptil regelmessig hvert 5 min (etter bl.a. CTG registrering). De siste to dagene har de i tillegg gått over til litt mensenmurringer. Både jordmor og gynekolog sa i forrige uke at jeg kom til å føde før termin. Er i uke 38+4 nå og krysser fingrene for at noe er på gang. Mine kynner har vedvart uavhengig av om jeg er i bevegelse eller ligger å slappe av.

Men ingenting skjer og jeg venter fortsatt - utålmodig...

Jeg er også annengangs, men sist startet det med vannavgang og rett på kraftige effektive rier. Det kan jo være annerledes denne gangen...

For og være Ærlig,vet jeg ikke om jeg har hatt det,siden jeg er med mitt første barn,men noen ganger har jeg vondt i magen,det blir veldig hardt og og litt vanskelig og gå :)

magen blir som en stein... veldig hard. :)

Hei

Jeg er 2-gangsfødende.og kynnerene mine begynte allerede i uke 14, så da ble jeg sykemeldt 50%.

I ettertid, siste ukene har jeg kynnere hele tiden,mens nå denne uken så får jeg kynnere bare av å gre håret...

( Uke 39)

Man får mer og mer kynnere for hvert barn sies det, og den signerer jeg!!

Annonse

Gjest Lykkeliggift_

Har hatt siden uke 18, og nå i slutten av 2. trimester kan de være intense. Ikke kjempevonde, men man kjenner dem for å si det slik. Har født før tiden med nr 2, men innenfor "normalen", og da hadde jeg kynnere ganske ofte fra uke 25.

Har hatt siden uke 18, og nå i slutten av 2. trimester kan de være intense. Ikke kjempevonde, men man kjenner dem for å si det slik. Har født før tiden med nr 2, men innenfor "normalen", og da hadde jeg kynnere ganske ofte fra uke 25.

Hvor mye før da? Sånn 2 uker liksom? :) Vil at han skal holde seg inne til over nyttår, da er det bare å komme :D

Masse kynnere her også. Har hatt det en god stund, men det har økt på de siste ukene. Er 34 uker i dag. De kommer både dag og natt, og når jeg sitter, ligger, står og går. Lite forutsigbare med andre ord. Noen av de er ganske ubehagelige, men ikke vonde :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...