November-spire-79 Skrevet 6. desember 2012 #1 Skrevet 6. desember 2012 Leser så fint at babyer ikke skal ligge å gråte og skal tas opp med en gang de gråter. Jeg har gjort dette hele tiden, men mistenker at vesla her tas opp for tidlig. Jeg prøvde i går å la henne gråte i 1 minutt i sengen, og jammen sovnet hun etter det, og sov lenge.Hun gråter masse når hun er våken, og det eneste som hjelper da, er pupp. Men etterhvert blir hun veldig trøtt og da gråter hun enda mer. Ikke lett for oss når det står i alle bøker at hun ikke skal gråte......hva gjør dere som har babyer som gråter masse?
Lykke Fryd ♥ Skrevet 6. desember 2012 #2 Skrevet 6. desember 2012 Jeg tok henne ikke alltid opp når hun gråt og jeg lærte meg fort forskjell på de ulike gråtetypene (sulten, trøtt, i søvne, lei osv.). Men jeg lot henne aldri gråte lenge alene. Noen ganger var det nok å bare gå bort til senga og stryke henne over håret.
Millea har tre små Skrevet 6. desember 2012 #3 Skrevet 6. desember 2012 Jeg vet ikke hvor mange måneder ditt barn er, men mange spedbarn vrir hodet fra side til side og gråter rett før de sovner. Jeg tenker at det kan være lurt å vente et minutt eller to (slik du gjorde) for å sjekke om ditt barn også er en av dem som gjør dette. Du merker jo fort om babyen ikke roer seg:-) At babyer ikke skal gråte er en håpløs regel å etterleve. Det er ikke til å unngå at det blir litt gråt.
Ikkesåallerværst Skrevet 6. desember 2012 #4 Skrevet 6. desember 2012 Det er vel det at de ikke skal gråte alene, og at man skal prøve å trøste dem. Men om du lar henne gråte ett minutt og hun sovner, så er vel det helt greit, skulle jeg tro? Min blir bare mer hysterisk hvis jeg lar han ligge litt på kvelde, slik har han vært siden fødsel. Men det er sikkert lurt å teste ut innimellom, for noen trenger å klage litt før de sovner.
November-spire-79 Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 6. desember 2012 Ja hun sover i stua, og vi er jo rundt henne hele tiden. Står ved sengen når hun gråter, og har kjempedårlig samvittighet.Lar henne ikke gråte lenge. Men ser jo at hun trenger å få gråte litt.
stinesg89 Skrevet 6. desember 2012 #6 Skrevet 6. desember 2012 mi lille prinsesse er litt over 3 uker nå, og jeg lar henne gråte litt.. hun begynner gjerne å gråte når jeg skal på do eller skal hente flaska hennes eller lignende.. mn jeg snakker med henne slik at hun hører stemmen min og vet jeg er der! Tror de har litt godt av å gråte bittelitt, men at vi er der og de ikke føler seg alene og at de vet vi ikke har forlatt de! når de er så små så er de vant til mors hjerteslag, varme og lukt viktig å huske! mi også gråter litt i søvne og når hun er i ferd med å sovne
November-spire-79 Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #7 Skrevet 6. desember 2012 Jeg vet ikke hvor mange måneder ditt barn er, men mange spedbarn vrir hodet fra side til side og gråter rett før de sovner. Jeg tenker at det kan være lurt å vente et minutt eller to (slik du gjorde) for å sjekke om ditt barn også er en av dem som gjør dette. Du merker jo fort om babyen ikke roer seg:-) At babyer ikke skal gråte er en håpløs regel å etterleve. Det er ikke til å unngå at det blir litt gråt. Hun er 5 uker i dag
Puppen og lillemor Skrevet 6. desember 2012 #8 Skrevet 6. desember 2012 Det er vel i såfall bare første barnet man kan klare å etterleve 'aldri gråte' regelen.. For med en toåring som også krever sitt så må lillebror bare vente litt innimellom.. Men lar han aldri ligge og gråte lenge alene.. Snakker til han, stryker litt på han, gir han smokken osv.. Gutten min er 7 uker og han gråter alltid litt rett før han sovner.. Da er det best å ikke ta han opp, for da sovner han aldri (=overtrøtt) Man lærer også etterhvert å høre forskjell på gråten.. Jeg vil ha oppmerksomhet gråten er ganske annerledes enn jeg har vondt i magen gråten.. Men de skal selvfølgelig få både oppmerksomhet og trøst, men det ene haster ofte litt mer enn det andre..
sillyfilly og Olivia Skrevet 6. desember 2012 #9 Skrevet 6. desember 2012 Du bruker bare fornuften og magefølelsen Ikke gjør alt du leser og ikke les for mye på Dib eller nett. Du gjør det som er riktig for deg og dine barn Det er mitt svar.
BareMas Skrevet 6. desember 2012 #10 Skrevet 6. desember 2012 Om du ser at hun har behov for å gråte fra seg litt, så skal du ikke ha dårlig samvittighet for det. Som flere her sier, noen babyer må gråte litt for å sovne. Etterhvert som de blir større vil du nok etterhvert finne ut hva slags gråt som krever at du tar henne opp og hva som er bare 'sutter'. Min lille på 10mnd har begynt å legge til seg det jeg vil kalle diva-nykker, og de får hun sutre seg gjennom!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå