Queenmee Skrevet 6. desember 2012 #1 Skrevet 6. desember 2012 Jeg har plutselug blitt akutt kvalm. Vært litt uggen hele veien, men idag måtte jeg gå fra jobb. Vet at vi er underbemannet, og at jeg legger mye over på kollegaer når jeg drar. Men er ikke mulig å fungere skikkelig. Ha bare sovet siden jeg kom hjem (noe som gjør at jeg er våken nå) Jeg har ikke fortalt på jobb at jeg er gravid. Har heller ikke ett ønske om å gjøre det før jeg har kommet litt lengere. Samtidig har jeg en lege jeg gruer meg til å gå til. Har akkurat byttet fastlege, vekk fra henne, men det byttet trer ikke i kraft før 1.januar. Kjenber at situasjonen oppleves litt håpløs, da legen min alt har gitt meg klar beskjed at hun mener jobben min er enkel, og nektet å sykemelde meg i forbindelse med ribbeinsbrudd hvor jeg fikk paralgin forte og hadde problemer med å sove. Hjeeelp? Alle forslag er velkommen! Kan feks en jordnor sykemelde meg?
-EMMA- Skrevet 6. desember 2012 #2 Skrevet 6. desember 2012 Hør om du får komme på legevakten? Kanskje de kan hjelpe, forklar situasjonen med legen din. Evt kan du jo høre med jordmor, vet ikke om hun kan sykmelde, men hun kan iallefall få snakke med legen for deg, evt. kontakte en annen lege. Håper det ordner seg
Queenmee Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2012 Takk! Kan kanskje høre med gynekolog når jeg skal på tidlig UL på tirsdag?
sofie2007 Skrevet 6. desember 2012 #4 Skrevet 6. desember 2012 Takk! Kan kanskje høre med gynekolog når jeg skal på tidlig UL på tirsdag? Hei! Det var gynekologen som sykemeldte meg sist jeg var gravid. Faktisk var jeg ikke hos vanlig lege en eneste gang under hele graviditeten! Lykke til:)
Queenmee Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 7. desember 2012 Da har jeg vært tre dager hjemme pga kvalme. Mulig jeg er litt paranoid, og føler sjefen er veldig skråøyd på fraværet mitt denne gang, men vet helt sikkert at det ikke faller i god jord. Uansett, som samboeren sa igår; "Drit i hva du tror andre synes og mener, du kjenner kroppen din og du trenger ro og hvile." Neimen ikke lett å følge!!!
Håpefull77 Skrevet 7. desember 2012 #6 Skrevet 7. desember 2012 Du kan jo ringe den nye fastlegen og høre om du kan få time der selv om bytte ikke skjer før 1 januar. Jeg har gjort det uten problem. Lykke til og god bedring!
Queenmee Skrevet 9. desember 2012 Forfatter #7 Skrevet 9. desember 2012 Får kanskje prøve på det? Takk for tipset.
Queenmee Skrevet 9. desember 2012 Forfatter #9 Skrevet 9. desember 2012 Skal på UL på volvat på tirsdag.. Hvordan det? Kan jeg høre litt med dem om hvotdan dette kan løses, selv om vi bare skal på UL? Jeg ser ikke helt hvordan jeg skal klare å komme meg på jobb imorgen:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå