Gå til innhold

Laptop til barn.. noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg skal kjøpe en barnelaptop i julegave til mitt barn som snart er to år, pluss en til min niese som er 2,5 år.

Noen som vet om dette kan slå an i denne alderen? Evt om noen som har noen å ambefale.

Skrevet

kanskje bedre med en ipad da:)

Skrevet

Ipad? Ho mener nok ikke bærbar pc som i ekte pc men som i lære "data" for barn en får kjøpt på lekebutikken ;)

Tror det vil slå ann å om det ikke gjør det med en gang så iallefall etterhvert.... Kommer jo litt ann på hvor lærevillig og flinke di er fra før :) slo ann hos datteren min, men så skal det sies at ho var såpass lærevillig i den alderen at ho fikk ds i 3 års alderen for da var barnepcn for "kjedelig" ;) men har i alle di år brukt den fordi om eller leker gjerne med noe slikth nnår vi er på besøk hos andre :) ho er nå 7da ;)

Skrevet

Ja, tenkte på en sånn læredata for barn.. Tenkte å bestille på nett, men det er så mange ulike typer å velge i. Noen som har hatt noen de har vært fornøyd med? Og så er det jo litt forskell i pris. Aliga sin var billigst, men har også sett mikke mus, hello kitty og fisher price som er noe dyrere..... er det store forskjeller på hvilken alder de passer til?

Skrevet

Vi har en fra fischer price tror jeg, den er lilla/blå og med grått lokk og gule bokstaver. den har vært veldig grei og har tålt mye, men er nå for kjedlig for jenta vår. hun er tre, fikk den da hun var to. men nå kan hun hele alfabetet i både store og små bokstaver, og det er kun fire aktiviteter på den. hun lærer utrolig fort da, det skal sies, vet om 5 ringer som synes denne er topp!

-trykk på en bokstav å hør hva den heter

-det kommer regnende bokstaver som barnet skal finne på tastaturet før de detter ned, altså samle bokstaver

-spille musikk

-to spill, en labyrint, styres med den musen, og et slik der ballen spretter rundt og du skal prøve å ikke la den ramle ned, men flytte streken du har nede fra side til side..

beklager, er dårlig på å forklare, men prøvde :) anbefaler igrunnen denne til så små barn, vi har selv sett på en slik kitty pc, og vurderer å kjøpe den, men der er både gangetabell og staving, og ikke så mange aktiviteter for så små.

Skrevet

Vi har en fra fischer price tror jeg, den er lilla/blå og med grått lokk og gule bokstaver. den har vært veldig grei og har tålt mye, men er nå for kjedlig for jenta vår. hun er tre, fikk den da hun var to. men nå kan hun hele alfabetet i både store og små bokstaver, og det er kun fire aktiviteter på den. hun lærer utrolig fort da, det skal sies, vet om 5 ringer som synes denne er topp!

-det kommer regnende bokstaver som barnet skal finne på tastaturet før de detter ned, altså samle bokstaver

-spille musikk

-to spill, en labyrint, styres med den musen, og et slik der ballen spretter rundt og du skal prøve å ikke la den ramle ned, men flytte streken du har nede fra side til side..

beklager, er dårlig på å forklare, men prøvde :) anbefaler igrunnen denne til så små barn, vi har selv sett på en slik kitty pc, og vurderer å kjøpe den, men der er både gangetabell og staving, og ikke så mange aktiviteter for så små.

Tusen takk for svar:) Helte først litt mot å kjøpe Aliga eller Power source pga pris, men da tror jeg nok at jeg safer å kjøper fisherprice, som jeg vet er passende for barnets alder.

Skrevet

-spille musikk

Den har vi også. Guttungen fikk den når han var 2 år, og har brukt den kjempemye. Nå har lillesøster arvet den. Hun har lekt med den siden hun var ca 1,5 år, (er nå 2 år) og hun blir visst ikke lei den med det første ser det ut som. Leker med den nesten hver kveld. Kan absolutt anbefale den :)

Tusen takk for svar:) Helte først litt mot å kjøpe Aliga eller Power source pga pris, men da tror jeg nok at jeg safer å kjøper fisherprice, som jeg vet er passende for barnets alder.

Skrevet

[quote name=:o) :o) :o)' timestamp='1354829947' post='144807887]

-spille musikk

Den har vi også. Guttungen fikk den når han var 2 år, og har brukt den kjempemye. Nå har lillesøster arvet den. Hun har lekt med den siden hun var ca 1,5 år, (er nå 2 år) og hun blir visst ikke lei den med det første ser det ut som. Leker med den nesten hver kveld. Kan absolutt anbefale den :)

Hehe... Der kom visst svaret mitt innimellom deres svar?! Sorry... :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...