Gå til innhold

Fructus Femina-Babyklister

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Er ikke noen som driver med akupunktur rundt meg som jeg vet om.

Det er vel bare flaks med dette babyklisteret og da... Men har ikke funnet noen plass at det kan være skadelig sammen med IVF så, heller motsatt! :)

Gjest Trulte med to små

Jeg har prøvd det, men gikk ikke så lenge på det. Er så dårlig til å huske å ta slike ting. Men akupunktur har jeg stor tro på. Jeg ble selv spontant gravid etter 1 mislykkede ivf, da jeg hadde begynt med akupunktur, men mistet dessverre fort igjen.

Likevel hjalp det meg å takle prosessen bedre og jeg følte det roet meg ned mer og jeg ble mere balansert i hele meg.

Ifølge akupunktøren er stress det verste man kan ha, selv om det er delte meninger om akkurat dette.

Kroppen trenger å være mottakelig for å bli gravid tenker jeg og selv om dette er en veldig alternativ vri, så ba jeg selv om ( til høyere makter og min egen sjel ) om at det som karmisk holdt meg tilbake fra å bli gravid måtte oppløses her og nå.

Og gravid ble jeg! Kall det tilfeldig eller hva, men jeg har jobbet mye med meg selv i denne lange prosessen og har stor tro på å gi slipp på negative tanker, følelser osv og det å si til en selv at "jeg er klar" kan være med på å gjøre underverker.

Samt å koble vekk fokus av og til på tanken på barn og prøve å fylle livet med annet også ( selv om denne prosessen kan være altoppslukende!! )

Litt på siden av det du spurte om, men ;)

På vårt første forsøk, levde jeg normalt så langt som mulig, men "stresset" og tankene på at jeg MÅTTE bli gravid, ødela mye tror jeg.

Andre forsøk, var jeg mye mer rolig, dro på ferie en uke etter innsetting og koste meg skikkelig, tankene var langt borte for å si det sånn :). Ble gravid, men mistet uke 10...

Prøvde så akupunktur på tredje forsøk, +++ av vitaminer osv.. Da festet ikke eggene seg:(.

På fjerde forsøket sykmeldte jeg meg hele rugeperioden, for å slappe av og bare tenke på meg selv. Hadde skikkelig troa og følelsen på at dette kom til å gå veien... Nope, tanta kom like presis som alltid. Så nå har jeg veldig lyst å prøve no nytt, og har da lest at mange har positiv erfaring ved bruk av babyklister. Troen har og kan vel hjelpe mange ennå :). Inkludert meg!! ;).

Så jeg tror det kan være verdt å prøve det, da slipper jeg å sitte igjen å angre på at jeg ikke gjorde det, DERSOM det ikke blir denne gangen heller...

Annonse

Er nok samme for meg hvordan du tar den, men det jeg kom fram etter å ha sett en god del rundt var at den er anbefalt 2 uker før man setter inn fordi at den gjør at slimhinna blir optimal. Den forbedrer forholda før egget blir satt inn. Man tar jo den selvfølgelig også etter det er satt inn, til flaska er oppbrukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...