Gå til innhold

L+4 på urinprøve, men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

JM mistenkte ikke UVI siden jeg ikke svir når jeg tisser og det ikke var utslag på nitritt.. Har hatt L+4 på urinprøven en gang tidligere i svangerskapet, men da sendte legen den til dyrkning og jeg hørte ikke noe mer. Neste gang jeg kom på kontroll var prøven helt fin. Har aldri hatt UVI så vet ikke hvordan det kjennes ut, men har jo lest en hel del om det. Jeg svir ikke når jeg tisser, jeg tisser ikke lite og ofte (heller mye og ofte), men jeg har et veldig press nedover fremme og det murrer i korsryggen. Jeg tenker jo at dette har med å gjøre at jeg er 3 dager på overtid, men nå ble jeg litt usikker.

Kan det være at jeg fikk såpass utslag på urinprøven pga alt slimet som har kommet de siste dagene? og som fortsatt kommer? Eller kan det være at jeg har UVI og burde ha behandling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde L+4 og 3 og 1 om hverandre på mine prøver. Det kommer gjerne pga utflod :) Og det har man jo som regel en del av når man er gravid. Rett og slett bare bakterier som blir med urinen ned i koppen!

Skrevet

Jeg hadde L+3 og L+ ved et par anledninger, men som med deg mistenkte heller ikke min jordmor noen urinveisinfeksjon. Hun spurte om det klør eller svir, men det gjorde det jo ikke, og da var det ingenting å tenke på. Hun sa det var vanlig å ha utslag på det når man er gravid:-)

Skrevet

Ok, men da håper jeg at murringene i korsryggen betyr at noe snart skjer ;)

Skrevet

Ok, men da håper jeg at murringene i korsryggen betyr at noe snart skjer ;)

Det gjør det nok=D
Skrevet

Jeg har bare hatt UVI èn gang og det var under forrige svangerskap. Hadde ikke svie eller vondt når jeg tisset, men kjente en vag smerte/trykk nederst i magen og ut mot den ene lysken. Så man MÅ Ikke ha denne sviingen altså, men du vil nok merke det hvis det er UVI og du blir verre så du kan jo se det an et par dager.

Skrevet

Hos meg viste det seg faktisk å være en soppinfeksjon når jeg hadde L+4... Ble sendt til dyrking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...