Gå til innhold

Barn som kun bruker klær fra h&m, cubus Kappahl osv:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er ikke fattige men kjøper på de vanlige billigkjedene. Synes det er bortkastet å kjøpe masse dyre plagg som de vokser fort ut av. Greit når de blir litt større og kan ha dem en stund, og attpå til ikke griser dem like mye ut. TOmatflekker og søl på dyre klær, neitakk!

Jeg har kjøpt noen få plagg som er i en litt dyrere prisklasse, som f.eks finstasen. Dette har begge barna brukt i ett år nå. Både til dåp, jul og bursdager. Men til hverdags er ingenting bedre enn billige bodyer fra H&M. Til yttertøy er jeg mer opptatt av kvalitet, spesielt vinterklær. Men vi har prøvd både Reima og andre merker på vinterdress, og Reima er ikke det slag bedre enn noe annet. Kanskje på slitasje, men når de er så små, så rekker de ikke å slite ut noe som helst. Vintersko investerer vi også litt penger i. Vi kjøper det meste av ullklær fra Pierre Robert, mens vi har noe ull fra Polarn og Pyret og Janus. Akkurat der syns jeg de dyrere merkene er noe bedre, særlig når det gjelder å holde på varmen. Men på temperaturer på noen få minusgrader er Pierre Robert helt greit. Når det er kuldeperioder slik som det har vært i det siste, så prioriterer jeg å kle dem Janus eller Polarn og Pyret.

Anonym poster: cab018ad115651bd3bfcef6c4ccfc59f

Skrevet

Hender jeg kjøper noen klær fra pompdelux, men det er klær hun ikke bruker i barnehagen.

Hverdags klærne er fra Cubus, hm og Lindex.

Ull fra nøstebarn og pr.

Uteklær fra reima, xy og skikkelige vinnersko.

Hun har mye naken it klær også, synes de har mye fint.

Synes ikke det er noe galt med å bruke klær fra de vanlige butikkene. Det er jo kvalitet på mye av det!

Skrevet

Synes det er galskap å kjøpe dyre merkeklær til sine barn. Barna vokser jo så fort. Selv bruker jenta mi arveklær og handler på hm, kappahl, sparkjøp osv.

Anonym poster: 9a37666cb7dfc527c1d3c138a1a63a10

Skrevet

Her kjøper vi en del billig tøy, fra pompdelux, Zara og hm. Og så kjøper vi en del fra en fin barnebutikk som har miniature, ralph lauren, gant osv.. Jeg liker ikke Cubus og kappahl, men kan finne litt på lindex. Går aldri på SparKjøp.

Skrevet

Har kjøpt inn masse HM og Cubusklær til baby, og synes klærne er nydelige :) Også kjøpt en del name it og på barnas hus (reflex?). Kommer aldri til å kjøpe dyre merkeklær til hverdagsbruk. Er mye gris og søl med baby/barn, og det er utrolig kjipt med tomatsaus på en genser til 1000 spenn :S

I følge de inntektstrådene som florerer her inne så er vi en av de familiene som tjener beste, likevel bruker jeg selv klær fra både HM og Cubus. Nei jeg er ikke 16 år, jeg bare liker basic-plaggene der veldig godt. Så supplerer jeg med litt dyrere "hovedplagg" innimellom :)

Skrevet

Jeg kan så godt å si at mannen min og jeg driter penger. Og grunnen til at vi driter penger er fordi vi ikke kaster bort penger på ting som designerklær til småbarn.

Anonym poster: 29a5d9b9b3f9c8f1e2570c43858b95d1

Skrevet

Vi kjøper noen klær på cubus, H&m, Kapphal (bukser, truser, sokker, osv), men jeg synes klær fra for eksempel Polarn o pyret, småfolk, albababy er finest så vi kjøper litt der også (neste bare gensere og tshirt - synes egentlig det er litt dumt å bruke 500 kr på en bukse fra polarn o pyret som blir nesten akkurat det samme hos Kappahl men for 199.- ;) ).

Anonym poster: e745a0aa9af112c2808a3200f9a1e4cb

Skrevet

Og egentlig syr jeg mest klær til ungene mine sjøl så ^^

Skrevet

[quote name=Bjelleklang :)' timestamp='1354731130' post='144802626]

Håper da ikke det, for da blir jeg sett på som fattig å. Nei, det er fine og gode klær smile.png Å gi merke klær til unger er som å kaste penger ut av vinduet gitt...
Ikke helt enig. Særlig vintertøy er det store kvalitetsforskjeller på, det merker vi i barnehagen. Fleece fra hm varmer ikke mye, gitt... Anonym poster: ca314e18ab8534690c8a0a91808eb667

Hva er galt med fleecen fra hm?

det er svett og klam polyesterfleece..

Anonym poster: 32b7615f5bbe21cd697533c415315400

Hva slags fleece er best da? Trodde polyesterfleece var ok jeg. :S

Anonym poster: f71c53c570a7b24a8f1bf94f07c34718

Ullfleece!

De aller fleste merke fleecene som Bergans, Stormberg, Skogstad osv..er polyester til barn.....

Utvalget av ullfleece er mye større til voksen;-)

Så delvis enig.. merkefleece er etter min erfaring bedre enn cubus og HM.. men det er IKKE pga ull;-)

Anonym poster: b9d692e6a63e4c01f66f74ad03f2de04

Skrevet

Nei, det tror jeg nok absolutt ikke.

Vi bor i et område med mange ressurssterke familier, og nesten alle barna på den skolen barna mine går på er veldig heldig stilt, med foreldre med god råd og/eller høy utdannelse.

Det er en del merkeklær å se rundt omkring, men absolutt ikke i den grad man skulle tro - og det går også veldig, veldig mye i Cubus, Lindex, H&M, osv. og det helt uavhengig av hvilken inntekt foreldrene har.

Har aldri tenkt over om noen bare bruker klær fra de rimeligste kjedene, og regner det uhvertfall ikke som tegn på at familien sliter økonomisk. Det er jo bare lurt, så sparer man masse penger som kan rukes til andre ting.

Anonym poster: 986b2ca4c1ffc8ac834bc254999247ea

Skrevet

Vi kjøper noen klær på cubus, H&m, Kapphal (bukser, truser, sokker, osv), men jeg synes klær fra for eksempel Polarn o pyret, småfolk, albababy er finest så vi kjøper litt der også (neste bare gensere og tshirt - synes egentlig det er litt dumt å bruke 500 kr på en bukse fra polarn o pyret som blir nesten akkurat det samme hos Kappahl men for 199.- ;) ).

Enig i det med buksene. Vi har vært fornøyde med chinosene til H&M til 99,- og 149,-å hvis passformen og stoffet ikke er mykere så betaler jeg sjeldent 399,- og 499,- for kun merket. Men Me Too sine til 299,- f.eks holder holder seg finere og mer solide i stoffet enn H&M sine etter min erfaring :-)

Når det kommer til Alba Baby så kjøper vi tilhørende bukser hvis vi ikke har ei fra Småfolk som passer til da. Synes veloureplaggen er finest sammen :-) Småfolk buksene er bare helt fantastiske! God passform, kan brukes lenge, holder seg fine vask etter vask.

Knerten og lillemor har buksene til 279,- nå mener jeg på :-))

Anonym poster: 33c9d7e68ecd38dfed944f8fd25a222e

• 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
Skrevet

Har barneklærne på HgM bedre kvalitet en voksenklærne der?

Eller er det like god kvalitet?

Jeg syns nemlig voksenklærne blir fortere ødelagt en barneklærne.

Hva synes andre?

Skrevet

Vi har arva masse hm klær til ungen, alt var veldig pent når vi fikk det.

Men når vi er ferdig med det er det endel som et slitt og stygg, det gis ikke videre. Syns iallefall kvaliteten ikke er så gæren.

Anonym poster: bbeabc0ce183fe371f47ed38c62eeecc

Skrevet

Kjøper aldri klær på HM, ikke til meg og ikke til barna. Fått gaver fra HM, helt greit det :) Jeg kjøper det ikke selv pga. jeg setter spørsmålstegn ved etikken deres vedrørende arbeiderne som syr klærne.

Har aldri handlet på hm heller da, men før var det mer fordi jeg synes hm`s butikker var alt for store og veldig uoversiktelig, noe dem egentlig enda er. Liker små butikker.

Men det betyr ikke at jeg bruker mye mer på klær enn om jeg hadde handlet hos HM. Jeg handler litt på salg og litt til fullpris og ull er gull så det prioriteres samt godt yttertøy og gode sko.

Jeg ville aldri sett om noen hadde klær fra HM, ikke hadde jeg brydd meg heller. Og hvorfor skulle jeg egentlig det?

Skrevet

det har jeg faktisk aldri tenkt over!

Godt mulig folk ser på meg som fattig da hehe.

Jeg kjøper de klærene synser fine,uavgengig av hvilke butikk som selger de.

Jeg har klær fra både spar kjøp,H&M osv

å er godt fornøyd med de klærene :)

Skrevet

Hvis de foreldrene som kjøper klær fra H&M ogCubus er fattige, da er de som kjøper merkeklær etter min erfaring enda fattigere, hvis det altså er prislappen på klærne som avgjør dette.

Kjøpte en haug av merkeklær fra Junior på salg i helga, til en slikk og ingenting. Langt billigere enn på HM og Cubus.

Så dere som tror dere kan virke rikere ved å kjøpe merkeklær til barna; dere lurer ikke meg :) Er masse salg på disse klærne, og da er de superbillige,

Anonym poster: 5b63e04497a20fbf9d2757c95f539e79

Skrevet

Jeg kjøper tøy som er praktisk, behagelig for barnet å ha på og som jeg syns ser pent ut. Det er alt fra JP, Name it, PompdeLux, polarn o pyret, h&m, cubus, ja til og med sparkjøp og Coop Obs. Mye god Ull der:)) Legger ikke merke til hva andre barn går med for merker. Jeg går etter kvalitet. Og det må ikke være det dyreste for å være det beste!

Skrevet

Hvis de foreldrene som kjøper klær fra H&M ogCubus er fattige, da er de som kjøper merkeklær etter min erfaring enda fattigere, hvis det altså er prislappen på klærne som avgjør dette.

Kjøpte en haug av merkeklær fra Junior på salg i helga, til en slikk og ingenting. Langt billigere enn på HM og Cubus.

Så dere som tror dere kan virke rikere ved å kjøpe merkeklær til barna; dere lurer ikke meg smile.png Er masse salg på disse klærne, og da er de superbillige,

Nå fikk jeg meg en god latter;) HERLIG!!!

Skrevet

Tenker at foreldrene er fattige.

Anonym poster: 7196992695c0e5abacd5c0be89747c52

Skrevet

Har barneklærne på HgM bedre kvalitet en voksenklærne der?

Eller er det like god kvalitet?

Jeg syns nemlig voksenklærne blir fortere ødelagt en barneklærne.

Hva synes andre?

Helt enig! Barneklærene er jeg kjempe fornøyd med! Holder på fasong og stoffet er fint selv etter flere vask. Mens til meg syns jeg tøyet blir tynnslitt og revner etter få vask. Min datter er svært aktiv og ho har aldri slitt hull eller fått noe av H&M tøyet slitt. (Vist ikke det har vært arvetøy)

Skrevet

Jeg kjøper tøy som er praktisk, behagelig for barnet å ha på og som jeg syns ser pent ut. Det er alt fra JP, Name it, PompdeLux, polarn o pyret, h&m, cubus, ja til og med sparkjøp og Coop Obs. Mye god Ull der:)) Legger ikke merke til hva andre barn går med for merker. Jeg går etter kvalitet. Og det må ikke være det dyreste for å være det beste!

Coop Obs er sterkt undervurdert! Har kjøpt masse fine klær av god kvalitet der. Pokker at jeg sjelden husker å sjekke der først.

Skrevet

Hvordan har noen fantasi og tid til å sitte å fundere over noe slikt?

Skrevet

Haha, for en tanke!

Bare lurer, er det slik at jula varer helt til påske eller? :P

Anonym poster: ae8739aac83c9a6354d69432457f5198

Skrevet

Jeg kjøper for det meste merkeklær, stort sett på salg.

Kjøper det fordi jeg virkelig ikke orker kvaliteten på HM/Cubus/Lindex/Nameit klær. De falmer, er ukomfortable vrir seg i sømmene og krymper på null tid.

Derfor kjøper jeg som regel inn en del når det er salg.

Favorittmerket både når det kommer til kvalitet og komfort er Me & I, men liker også Molo, Mexx og endel "sossemerker"

Avhenger helt av hva klærne skal brukes til.

Også brukes det veldig mye ull...

Anonym poster: 4188584f7b62dc14ff2bda00adb7d0c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...