Gå til innhold

Vi som prøver på nr 1

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sett en slik tråd før, så da tenkte jeg å starte opp en tråd for alle oss som prøver på nr 1 - og de med flere barn/graviditeter som vil dele råd og personlige erfaringer til oss som, selv om vi forbereder oss så godt som mulig, ikke har peiling på hva vi går til :)

Vi er inne i vår tredje prøveperiode, etter p-pilleslutt i september :) Venter mens senest på julaften, så vi krysser fingrene for verdens beste julegave i form av to vakre streker <3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143997041-vi-som-pr%C3%B8ver-p%C3%A5-nr-1/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var lurt! Syns det er mange her inne som prøver på nr 2 og 3.

Vi er på første PP etter p-ring-slutt den 19 november. Har akkurat hatt EL, er 3 dpo nå. Håper på positiv test om to uker..... Selv om jeg er ganske sikker på at vi bruker lengre tid=)

Er 25 år, det er samboer også. Har akkurat kjøpt oss hus og begge har fått faste jobber=) Hipp hurra!

Har ingen anelse om sykluslengde osv, så vi bare prøver oss litt fram. Forsøker å sjekke EL- slim og livmortappen.

Rart hvordan man kjenner at kroppen forandrer seg nå som man er prøver..... =)

Hei. Henger meg på her jeg og. Vi prøver på nr 1, nærmer meg ikm på pp 2 så er ekstra spent om dagen.

Kjempe greit med en tråd for oss som er "ferske" i gamet og ikke helt hva vi kan forvente ;) Jeg er blitt mye mer oppmerksomhet på hvordan kroppen oppfører seg nå i løpet av en pp, og er veldig spent på hvordan den vil oppføre seg ved en graviditet :) Håper vi får en fruktbar vinter så vi kan flytte over i 1. trimester snart!

Fint å se at vi er flere som prøver på første :D Jeg har inntrykk av at første gjerne skjer litt uplanlagt (vel, jeg tror da de fleste vet konsekvensene av sex i det hele tatt - men dere forstår tegningen), og at man gjerne heller planlegger de neste?

Vi tenker foreløpig bare å ha ett barn, så det er vel like greit at vi må nyte prøvetiden en stund før det klaffer :)

Gleder meg til å følge dere videre i 1.tri snarest :D

Heisann. :)

Jeg henger meg på her jeg også. Både jeg og mannen er 31 år og for vår del er det snakk om særdeles veloverveid og planlagt prøving. :D Vi har vært i sammen i over 8 år (gifta oss i sommer), så tror neppe noen kommer til å beskylde oss for å få gå for fort frem. :) Vi bor ikke i Norge og på grunn av elendige permisjonsordninger her så har vi rett og slett ikke hatt råd eller mulighet til å prøve før nå.

Vi er inne i den sjette prøveperioden så jeg begynner å bli rimelig utålmodig etterhvert. Satser på å ta meg en tur til legen i neste uke og muligens få tatt noen tester. Merker den biologiske klokka tikker veldig høyt så har ikke lyst til å kaste bort for mye tid på prøving dersom det viser seg at vi trenger hjelp.

Lykke til alle sammen! :D

Endret av GeekGirl81

GeekGirl81 da er vi to som er bosatt i utlandet... Vi er også nygifte, jeg blir 30 neste år, mannen 28, så jeg og kjenner litt til den biologiske klokka som tikker... Her er også ønsket om barn stort, og absolutt planlagt ;) Er i pp 2 nå, med ikm i morgen. Har tatt en test i dag pga julebord denne helgen. Den var negativ så starter opp med CBFM neste pp for å kartlegge syklusen min, merker ingen ting til el... Skal bli greit å finne ut når jeg har el og kanskje øke sjansene våre litt :)

Annonse

Prøver på nr.1 her og. Går snart i min 20 pp. Har ikm 11.des. Trodde aldri jeg skulle bli nødt til å se at 2 tallet kommer på tierplassen, men sånn er livet.. I min tid som prøver har jeg blitt et aldri så lite orakel, så hvis dere ferskinger lurer på noe kan jeg hjelpe til med å svare :)

Hei. Her prøver vi også på nr 1. Er 26 med samboer på 32.

Har passert 20 pp. Så hadde vært koselig om det hadde klaffet snart. Samboer har fått påvist litt lav konsentrasjon. Selv skal jeg sjekke meg på nyåret. Ikm om en uke, men regner ikke akkurat med noe klaff denne mnd heller :(

Hei :)

Så hyggelig med en tråd for oss som prøver på nr. 1. Vi mistet i MA i oktober, var 14. uker på vei. Da tok det 9 pp før spiren satt.

Nå er vi i gang med prøvingen igjen, håper virkelig ikke det tar 9. pp før spiren sitter denne gangen.

Blir gøy å følge dere, jenter! :)

Prøver fortsatt på nr 1 her også.........

Holdt på siden 2009...

Vi kan kun bruke assistert befrukting,så prøveperiodene blir det ikke mange av pr år,pga økonomi! Og månedene fyyyyker avgårde,pga venting her,og venting der..........

Har hatt 7 inseminasjoner tilsammen,og to avbrutte forsøk! Skal igang med IVF nå i desember...

Jeg er 31,og mannen min er 41.

Aldri fått positiv test,noen gang....hatt èn laparskopi. Ikke noe galt med meg.*frustrerende*

Kjempegøy å se at vi er så mange! :) For min del har jeg null peiling på når jeg skal forvente mensen igjen (11 oktober, 22 november var siste første dager), men jeg tenker jeg tar en test den 15 (joda, det er lov!), 23, 24 og 26 desember :) Og selvfølgelig med et par dagers mellomrom etter dette også om ikke tanta har dukket opp.

For første gang siden jeg sluttet på pillene i september har jeg kjent stikkinger i eggstokkene og hatt litt utflod, så jeg HÅPER det var kroppen min som sa ifra at det er EL på gang :)

Ellers er jeg også utrolig lysten på sex under el (har alltid vært det), så i går hadde vi sex SYV ganger (hvor hver gang varte i en time). At det går an! Ingen skal få si at vi ligger på latsiden ;)

Annonse

Hei, melder meg inn her:) jeg og samboer oppdaget en MA i går når vi var på privat ultralyd. Hadde vært 3 mnd i dag om alt hadde gått etter planen:/ Så nå har jeg tatt cytotec og satser på at kroppen snart er klar for ny prøving. Så vi prøver også på nummer 1. Ble gravid i 2pp, så håper spiren sitter raskt, og blir der:) blir vel i januar vi forhåpentligvis kan prøve igjen. Jeg er 24 år og han 25:) nå skal vi kose oss i julen, med god mat, venner, familie og festing, før vi er klar for ny prøving;)

Bare meg 123, jeg har vært gjennom assistert-karusellen med min x. Lykke til videre, ta godt vare på hverandre og kjærligheten, og håper spiren sitter snart! Jeg hadde to runder med icsi og et fryseforsøk uten resultat (før jeg sa stopp og trengte en pause). Jeg vet hvordan fortvilelsen kommer snikende etterhvert som tiden og forsøkene går ( det er en del venting ja...) Jeg krysser fingrene for deg! :)

Skorpionen91; avbrutte forsøk er når det ikke settes tilbake embryo i kvinnen. Det kan være fryseforsøk der egget ikke har overlevd opptining, overstimulering ( for mange eggposer ), at ikke eggene kan befruktes, eller der embryoene ikke deler seg som de skal osv....

Nå skal det sies at jeg prøver på nr 1 med ny mann, og spenningen er stor rundt det sentrale spørsmålet om vi vil få til på egenhånd. Det var min x som hadde dårlig sædkvalitet som gjorde at de ble assistert den gangen. Hos meg var alt bra, så håper vi kan klare selv denne gangen. Like vel kjenner jeg at jeg stresser litt rundt det å tørre å stole på at kroppen klarer å ordne selv.

Hei :)

Så hyggelig med en tråd for oss som prøver på nr. 1. Vi mistet i MA i oktober, var 14. uker på vei. Da tok det 9 pp før spiren satt.

Nå er vi i gang med prøvingen igjen, håper virkelig ikke det tar 9. pp før spiren sitter denne gangen.

Blir gøy å følge dere, jenter! :)

Så trist at du mistet! Håper det klaffer fortere for deg denne gang:)

Kan jeg forresten spørre om hvor lang tid det tok for deg før du kom inn i syklus igjen?

Hei :) Så hyggelig med en tråd for oss som prøver på nr. 1. Vi mistet i MA i oktober, var 14. uker på vei. Da tok det 9 pp før spiren satt. Nå er vi i gang med prøvingen igjen, håper virkelig ikke det tar 9. pp før spiren sitter denne gangen. Blir gøy å følge dere, jenter! :)
Så trist at du mistet! Håper det klaffer fortere for deg denne gang:) Kan jeg forresten spørre om hvor lang tid det tok for deg før du kom inn i syklus igjen?

Ja, trist å høre om deg også! Vet hva dere går gjennom! Det blir bedre :)

De sa at jeg skulle få mensen tilbake etter 4- 6 uker, men i morgen er 7 uker siden og jeg har fortsatt ikke fått mensen, så håper den dukker opp snart. Jeg tror jeg hadde eggeløsning forrige mandag, så håper den dukker opp til uka :)

1. gangsprøver her også! Jeg er 31 og samboer snart 39. Ingen har barn fra før. Men vi har vært sammen i 11(!!) år, så det er vel på tide..! Skulle bare bli ferdig med utdannelse, jobb og sånn først.. Og nå har jeg plutselig noia for at vi ikke skal få det til! Er på pp 4 nå så har vel egentlig ingen grunn til å stresse, men når man først har bestemt seg så.. Fint med gruppe for førstegangsprøvere, synes det virker som om *alle* har barn fra før! Lykke til alle sammen, statistikken sier at det ordner seg for de fleste! ;)

Hei :) Så hyggelig med en tråd for oss som prøver på nr. 1. Vi mistet i MA i oktober, var 14. uker på vei. Da tok det 9 pp før spiren satt. Nå er vi i gang med prøvingen igjen, håper virkelig ikke det tar 9. pp før spiren sitter denne gangen. Blir gøy å følge dere, jenter! :)
Så trist at du mistet! Håper det klaffer fortere for deg denne gang:) Kan jeg forresten spørre om hvor lang tid det tok for deg før du kom inn i syklus igjen?

Ja, trist å høre om deg også! Vet hva dere går gjennom! Det blir bedre :)

De sa at jeg skulle få mensen tilbake etter 4- 6 uker, men i morgen er 7 uker siden og jeg har fortsatt ikke fått mensen, så håper den dukker opp snart. Jeg tror jeg hadde eggeløsning forrige mandag, så håper den dukker opp til uka :)

Da krysser jeg fingrene for at tr dukker opp hos deg til uka!;)

1. gangsprøver her også! Jeg er 31 og samboer snart 39. Ingen har barn fra før. Men vi har vært sammen i 11(!!) år, så det er vel på tide..! Skulle bare bli ferdig med utdannelse, jobb og sånn først.. Og nå har jeg plutselig noia for at vi ikke skal få det til! Er på pp 4 nå så har vel egentlig ingen grunn til å stresse, men når man først har bestemt seg så.. Fint med gruppe for førstegangsprøvere, synes det virker som om *alle* har barn fra før! Lykke til alle sammen, statistikken sier at det ordner seg for de fleste! ;)

Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver! :) 1. gangsprøvere vi også og har vært sammen i litt over 8 år. Vi er begge 31 år og har tenkt nøyaktig det samme som dere - ville bli ferdig med utdanning, jobb og diverse annet først. Merker at jeg er en smule stressa over at det har gått et halvt år allerede uten tegn på noe som helst, "venta vi for lenge" osv.

Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver! :) 1. gangsprøvere vi også og har vært sammen i litt over 8 år. Vi er begge 31 år og har tenkt nøyaktig det samme som dere - ville bli ferdig med utdanning, jobb og diverse annet først. Merker at jeg er en smule stressa over at det har gått et halvt år allerede uten tegn på noe som helst, "venta vi for lenge" osv.

Akkurat samme her:) Jeg er 31, mannen 37. Ingen barn fra før. Har vært sammen i åtte år, og skulle bli ferdig med utdannelse først. Og her også er jeg nå stressa og er redd vi ventet for lenge... :) Er i pp9 nå. Men det går nok bra til slutt.

Baremeg: Hva betyr avbrutte forsøk?

Forsøk,som ikke har blitt gjennomført... :(

Jeg overproduserer egg,og når man skal insemineres,og har åtte egg,sier de nei. Og da må jeg kutte all medisinering,og får ikke gjennomført en dritt :( To ganger har jeg gått på den smellen... Så derfor skal de ha meg på IVF karusellen,for de mener jeg er egnet til det....vi får se da...! Redd jeg blir skikkelig overstimulert,og blir klein! Eller i værste fall....null reaksjon på medisinene,og null egg! En veit jo aldri.Er liksom ingen garantier og få,i dette "gamet"! :-/

Meeeen,idag er det nøyaktig 14 dager til jeg skal ta første sprut i nesa :) Jippi!!!

Bare meg 123, jeg har vært gjennom assistert-karusellen med min x. Lykke til videre, ta godt vare på hverandre og kjærligheten, og håper spiren sitter snart! Jeg hadde to runder med icsi og et fryseforsøk uten resultat (før jeg sa stopp og trengte en pause). Jeg vet hvordan fortvilelsen kommer snikende etterhvert som tiden og forsøkene går ( det er en del venting ja...) Jeg krysser fingrene for deg! :)

Skorpionen91; avbrutte forsøk er når det ikke settes tilbake embryo i kvinnen. Det kan være fryseforsøk der egget ikke har overlevd opptining, overstimulering ( for mange eggposer ), at ikke eggene kan befruktes, eller der embryoene ikke deler seg som de skal osv....

Nå skal det sies at jeg prøver på nr 1 med ny mann, og spenningen er stor rundt det sentrale spørsmålet om vi vil få til på egenhånd. Det var min x som hadde dårlig sædkvalitet som gjorde at de ble assistert den gangen. Hos meg var alt bra, så håper vi kan klare selv denne gangen. Like vel kjenner jeg at jeg stresser litt rundt det å tørre å stole på at kroppen klarer å ordne selv.

Tusen takk for fine ord :)

Ja,,viktig og ta vare på hverandre i denne absurde situasjonen vi er i! Fortvilelsen kan komme når som helst ja....dessverre! Men,jeg er gla jeg har mannen min,ved min side :)

Lykke til med ny mann,og nye muligheter da ;) Håper det klaffer for dere,så dere slipper og hoppe på karusellen jeg er på :)

Kjempefint at så mange prøver på nr 1 :D Får jo inntrykket av at alle har vært igjennom dette før, hehe. Nå skal jeg straks avsted til postkassen for å se om ikke testene mine har kommet :D Skal teste i kveld og i morgen bare for moroskyld, men det er vel ingen sjanse for at det blir positivt allerede - uansett om jeg har noe inni der eller ikke :) Hihi!

Flere test-gale der ute?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...