Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag hadde jeg og moren min en interessant diskusjon og da ble jeg nysgjerrig om noen her vet noe om det;

Er det slikt at vekten på babyen ofte blir det samme som far var?

For da gruer jeg meg plutselig mye :P Siden samboeren var 5 kg og 55 cm lang.. samme var guttungen hans når han ble fødd(men barnemora hadde svangerskapsdiabetes)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg ikke villet stole på :P

Jenta mi var 53cm og 4800g når hun var født mens hennes far kom ut når han veide 1000g....

Jeg hadde ingen for for diabetes, bare en svært stor, velutviklet og sunn baby :) (å når det er sagt så var det forsåvidt ingen spesielt vanskelig fødsel heller)

Men om mor og far veide begge over 5kg ville jeg forberedt meg på en stor baby ;) Hehe

Skrevet

Jeg får håpe det blir midt i mellom min og hans fødselsvekt.. rundt 4 kg :P:D

Skrevet

Jeg håper også på en gjennomsnittsbaby denne gangen ;) Hehe

Selv om det ikke var særlig problematisk sist (det er nå over 13år siden!) håper jeg på at det skal gå enklere denne gangen. Er eldre og har nok ikke samme energien som jeg hadde som 18åring! ;) Hehe

Skrevet

Da skulle mine to gutter veie 4,5kg, men de veide 3,3 og 3,5kg ved fødselen.

Skrevet

Min veide nøyaktig det samme som sin far. Men kanskje ikke så rart siden begge lå på gjennomsnittlig fødselsvekt 3,5 kg :)

Skrevet

De sier jo at det er noe i det statistisk sett. At det ikke stemmer for alle er jo selvfølgelig. Mange ting påvirker jo fødselsvekt bla om man føder for tidlig eller går over. Sykdom og andre ting

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...