Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan ligger dere an med bekkenet, damer?

Har vært så glad og fornøyd over bekkenet som har oppført seg så fint så lenge, fordi jeg slet fra veldig tidlig i første svangerskap.

Jeg har en jobb der jeg må være i aktivitet hele tiden (sykepleier på en sykehjemsavdeling) og det har fungert så bra. SÅ, når jeg gikk inn i min 26. svangerskapsuke sa det pang og bekkenet begynte å krangle. Nå er jeg 27 uker og lurer på hvordan dette skal ende. Det er visst helt låst. Har en liten på 16 mnd fra før som trenger meg (går ikke helt selv enda) så må nok bare bite tennene sammen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143996990-bekkenl%C3%A5sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har bekkenlåsning anbefaler jeg å prøve kiropraktor. Mange har god hjelp av det. Selv har jeg bekkenløsning og bekkenlåsning. går til kiropraktor for låsningen, men blir ikke helt bra siden han ikke kan gjøre noe med løsningen. (han sier løsningen kan bli verre, derfor er det bare låsningen han behandler).

Har fått henvisning til fysio pga bekkenløsningen, men det har nok dessverre ingen nytte for min del. sleit veldig med løsning og låsning sist svangerskap også, og ble aldri helt bra igjen...

Kan være nyttig å iallefall ta en prat med en kiropraktor.

Lykke til videre :-)

har man smerter i rygg/halebenet, kan det være låsning. Hos meg kjenner jeg at det er låst, henger seg opp på en måte.

ved løsning sitter smerten i symfysen og nedover beina. her kjenner jeg godt at det glipper, både bak, inni bekkenet, og i underlivet på en måte. styggvondt å snu seg i senga/sofaen. Blir mye verre av å gå, mens ved låsning hjelper det litt med aktivitet. iallefall for min del, for da stivner det ikke til.

Les mer på www.bekkenlosning.no

(tror det er det siden heter)

Annonse

Jeg fikk bekkenlåsning på en siden i uke 26 og etter et 4 behandlinger ble jeg bra igjen. Kjenner ikke noe til det nå og det har gått fire uker siden siste behandling. Om jeg kjenner noe så er det fordi jeg har gått i feil sko en dag eller gått en lang tur på asfalt. Da kjennes det godt.

Kiropraktoren tok en slags test og fant ut hvor problemet lå. Merket forskjell allerede etter første behandling, så det er absolutt verdt å prøve.

Hmm. Da kan det nesten høres ut som jeg har en begynnende låsning... vondt rundt haleben og mot siden innimellom. Hjelper å gå... kan være vanskelig å komme i gang etter at jeg har sittet, men om jeg biter tenna sammen og fortsetter å gå kan det bli helt fint igjen...

Virker som det er bekkenløsning jeg har fått da... Smerter i lysken, føles som noe strammer. Også strålende sterke smerter som "hugger" fra rumpa og nedover lårene ved spesielle bevegelser. Og så føles det som om hoftekula er på vei ut av ledd... Iblant umulig å stå på den slik at jeg må ha krykker. Sovet dårlig de siste nettene da ingen liggestilling er god, selv ikke med pute mellom bena... Noen som har noen tips? Kan bekkenløsning komme og gå? Håper virkelig ikke å kjenne disse smertene hver dag i månedsvis... Bare 15 uker på vei:/

Jeg har hatt bekkenlåsning fra uke 14 denne gangen. Låsningen min sitter bak, kan kjenne det noe i halebeinet, det har også låst seg noe videre oppover ryggen, og faktisk noen ganger til nakken. Smertene i bekkenet kjenner jeg som regel mest på den ene siden, oftest høyre side hos meg, i tillegg kan jeg ha strålinger nedover beinet. Begynte i uke 8 i første svangerskap. Har gått nesten ukentlig til kiropraktor og har vært nødt til å bli sykemeldt 60% før bekkenet begynte å forbedre seg. Har fått noe tilrettelegging på jobb også, noe som jeg ikke hadde klart meg uten. Jobber som sykepleier.

Annonse

Her kom bekkenløsninga i uke 7, låsninga noen få uker senere :-( blir ikke bedre av løsninga, men værre derrimot. Støvsugde isted , det skulle jeg nok ikke gjort. Har aldri för värt borti slike smerter.takk og lov at paracet hjelper litt. Låsninga kan väre bedre i perioder da :-)

Jeg er sykepleier i hjemmesykepleien, og bekkenet mitt har krangla siden uke 13 ca. Fikk en skikkelig låsning i bekkenet for noen uker siden, samt i ryggen. Blir bedre av å gå til kiropraktor, men fortsatt mye vondt. Kjenner bekkenløsninga også nå, er i uke 20. Hadde problemer sist, men som kjent begynner det som regel tidligere i påfølgende svangerskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...