Gå til innhold

Hva het Oldeforeldrene deres?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjenner at jeg blir litt sentimental av å lese alle disse gamle navnene! Tenk at dette faktisk var mennesker som levde og som gjorde at akkurat DU ble til. Litt koko her, men en fin tanke :) Lurer på hvordan de levde og tenkte! ;)

Tenker en del på det jeg med. Har fått tak i oldefars dagbøker fra 1890-1915 og tenkte bruke noe av permisjonen til å sammenstille det mest spennende. Står feks om når de fikk vann, elektrisitet og om den av 'Satan inspirerte hatfulle svigermoren' (hehehe)

Annonse

Kjenner at jeg blir litt sentimental av å lese alle disse gamle navnene! Tenk at dette faktisk var mennesker som levde og som gjorde at akkurat DU ble til. Litt koko her, men en fin tanke :) Lurer på hvordan de levde og tenkte! ;)
Tenker en del på det jeg med. Har fått tak i oldefars dagbøker fra 1890-1915 og tenkte bruke noe av permisjonen til å sammenstille det mest spennende. Står feks om når de fikk vann, elektrisitet og om den av 'Satan inspirerte hatfulle svigermoren' (hehehe)

Så spennende! Skulle ønske mine oldeforeldre hadde ført dagbok! Kanskje vi bør ta lærdom av de og begynne å skrive, for å sikre oss en plass i historien? ;)

Signe, Edvin, Vilhelm, Selma, Olianna, Gustav, Knut.

Kanelbulle: Tenk at familien faktisk har spart på de gamle dagbøkene, så spennende!

Vi har litt brev og dokumenter fra krigstiden, men ikke noe i nærheten av like gammelt som det du har.

Annonse

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...