Gå til innhold

Dere treningsdamer:

Anbefalte innlegg

Jeg trener styrke 3-4 ganger i uka. Er nå ny gravid, og siden jeg sliter veldig med bekkenet er det viktig at jeg trener så hardt og lenge jeg kan.

Men med en gang testen er positiv blir jeg jo så bekymret ;)

Jeg trenger derfor å få bekreftet at jeg trygt kan trene like hardt (hvis det er sant da)! De tyngste øvelsene er armhevinger 8*3. Og det synes jeg er steintungt!!! Er så vidt jeg klarer det. (Har trent meg opp fra å klare 0 i sommer, til 8*3 nå). Er armhevingene jeg er mest bekymret for! Lurer på om det kan bli for hardt?

Tar en ganske tung plankeøvelse også. Er sån at jeg kjenner at det nesten blir krampe i magemusklene. Men den synes jeg likevell er mindre tung enn armhevingene.

Så- hva sier dere??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143996973-dere-treningsdamer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal spille håndball så lenge jeg kan etter positiv test, men vil jo uansett holde greit tilbake. Som jeg har lest då er det ok å fortsette å trene slik som kroppen er vant til, men ikke noe hardere. Som jeg tenker så er armer og ben trygt, og kanskje ta litt lettere øvelser for mage og rygg. :) Løping kan du gjøre som normalt. :)

Neimen så bra da ;) trener selv 6-7 ganger i uken, alt fra kondisjon/intervall og har styrketrening. Etter jeg ble gravid, har jeg egentlig bare "fin" justert litt på øktene. Du kan trene like hardt.... Men.. Ikke harde Max puls intervaller. Og ikke styrketrening som blir då tungt at du må holde pusten flere sekunder. Såååå. Tren hard styrke, men husk å pust mellom hver repetisjon ;)

Planke er en kjempe fin øvelse for de indre kjernemuskelatur. Supert for mage, korsrygg og bekkenet ;) så den kan du bare kjøre så ofte du kan hele svangerskapet

Endret av Thie88

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...