Gå til innhold

Hvilket kjønn tror dere det er i magen ?:)

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Er litt lite som skjer i første trimester synes jeg. Derfor tenkte jeg det hadde vært moro å spekulere litt i hvilket kjønn man tror man venter. Både jeg og mannen føler at vi venter gutt. Slik jeg har forstått det er man ofte mer kvalm med jente enn gutt ( tror det er forsket på også), og jeg er ikke kvalm i det hele tatt. Jeg håper det er en jente, men føler det er en gutt.

Hva tror dere at dere venter, og hvorfor?

Fortsetter under...

For å være ærlig. Såååå aner jeg ikke hva som befinner seg inni magen. Har null følelse på hverken det ene eller andre :/ kjedelig. Kjæresten tippet vi venter tvillinger. Faren min er toegged tvilling. Jeg er enegged tvilling og kjæresten har tvillinger i familien sin han også. Så vi får se på ultralyd i uke 9+2.

Jeg tror det er ei jente i magen. Hvorfor vet jeg ikke, det er bare magefølelsen som sier det.

Samboeren håper på jente siden han har en gutt ifra før men han tror det ble en gutt til :P Så blir spennende å se :)

Skal dere få vite kjønn med UL eller vente til fødselen? :)

For å være ærlig. Såååå aner jeg ikke hva som befinner seg inni magen. Har null følelse på hverken det ene eller andre :/ kjedelig. Kjæresten tippet vi venter tvillinger. Faren min er toegged tvilling. Jeg er enegged tvilling og kjæresten har tvillinger i familien sin han også. Så vi får se på ultralyd i uke 9+2.

Oj så spennende! :)

Jeg var gravid med tvillinger denne gangen men mistet den ene. Noe som uansett var helt utrolig siden det er mannen som har tvillinger til søsken, ellers i vår slekt har det ikke vært tvillinger. :)Så hadde aldri trodd det skulle skje. Så du har jo høy sjanse for å være gravid med tvillinger :D

Oj så spennende! :)

Jeg var gravid med tvillinger denne gangen men mistet den ene. Noe som uansett var helt utrolig siden det er mannen som har tvillinger til søsken, ellers i vår slekt har det ikke vært tvillinger. :)Så hadde aldri trodd det skulle skje. Så du har jo høy sjanse for å være gravid med tvillinger :D

Ja, kanskje jeg får gutt og jente :) det hadde jo vært noe.. Moren min hadde ikke noen symptomer når hun ventes oss. Bare ekstremt trøtt som jeg også er. Så det kan jo være mulig. Men er bare lykkelig over det faktisk er noen der inne i magen jeg da.

Annonse

Thie88: Oj, det blir jo kjempespennede å se om det blir tvillinger da. Vi har også tvillinger i familien, hehe, men tror det er for langt bak i slekta til at det skal være genetisk. Vi vil vite kjønn i uke 18 ja, dere?:)

Jeg tipper litt over til jente, men tidlig foreløpig (fant ut i går at jeg er gravid).

Har hatt rett på magefølelsen alle tre gangene før (selv da legen sa gutt på tidlig UL, trodde jeg ikke på han, og det var jente! ;-)

Hadde vært koselig med en jente til, så har vi annen hver, liksom...

Annonse

Jeg hadde hyperemesis i mitt forrige svangerskap, og fikk da ei jente. Samme diagnosen denne gangen også, derfor har jeg foreløbig en følelse på at det blir nok ei jente :) Vi skal ikke vite det på UL, syns den overasskelsen passer best når jeg har slitt meg gjennom fødselen ;)

Føler at det er en jentebaby denne gangen, men man vet jo aldri ;) Har en gutt fra før, og dette svangerskapet er veldig annerledes enn sist. Mye lettere, foreløpig :) Når 4 åringen blir spurt om det er en guttebaby eller jentebaby i magen til mamman hans, svarer han jentebaby.....hmmmm....

Med en gang jeg så den positive testen følte jeg at det var en gutt i magen, men nå som jeg har lest om så mange som er i super form når de venter gutt og er mye kvalm, trøtt osv. med jente, så begynner jeg å lure på om det kanskje er ei jente til vi venter. Det er 4 år siden jeg var gravid med jenta vår, så jeg husker ikke så mye av den graviditeten. :) Blir spennende å se! :)

Jeg har en gutt fra før og samboeren min ei jente fra før. han tror vi venter ei jente. jeg har egentlig ingen følelse enda. var hos legen i dag. er ca 8+5 i dag utfra mine beregninger. er sinnsykt kvalm og har mye kraftigere symptomer denne gangen enn når jeg ventet gutten min. så kanskje det er ei lita tulle:-) vi vil ikke vite kjønn på ul så dette blir utrolig spennende:-)

Har en følelse på jente, både jeg og mannen. Har det fra før av, og så langt er sv.skapet ganske likt (med en god dose kvalme bl.a..) Klarer liksom ikke å se helt for oss at vi får gutt, uten at jeg vet hvorfor - kanskje fordi vi er så vant med å ha jente. Hva som kommer er det samme, men jeg tviler på at jeg klarer å lavær å spørre på ul ;)

Jeg og mannen tror det er en jente.. Har en gutt og en jente fra før og med gutten startet kvalmen i uke 8 og med jenten i uke 6. Denne gangen startet det også i uke 6 og er litt verre enn sist med jenten. (var ikke ekstremt kvalm med gutten) Lystene er også utrolig like. Jeg liker ikke sure ting men no er det sååååå godt og med gutten husker jeg godt at jeg hadde salt lakris over alt. i vesken, bilen, ved sengen, ja over alt egentlig. Men man vet jo aldri så kan likså godt være en gutt i magen. Skal ikke vite det på ul og håper jeg klarer og holde meg denne gangen ;) Kansje litt lettere siden vi no har en av hver <3

Både jeg og mannen har en intens gutte-følelse, så får se om 2 mnd på ultralyden ;)

Men han har hatt rett følelse på alle de tre forrige sine som var jente, gutt, gutt :)

Endret av Håperpåønskebaby

Samboer sier han er helt sikker på det er gutt i magen :-) vi håper begge på gutt, han fordi han har jente fra før, og jeg fordi jeg alltid har hatt lyst på gutt først for å ha en store bror til jenta som blir min nr. 2. Hehe :-) men selvfølgelig blir vi glade begge to uansett hva det blir, så lenge barnet er friskt så har det ingen betydning.

Jeg selv vet ikke helt hva jeg tror det er i magen. Aldri vært gravid før, så dette er første gang. Er 12 fullgåtte, og hittil ingen kvalme eller større plager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...