Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Småen er 4 mnd og har såvidt begynt med litt grøt på kvelden. Jeg ammer og skal fortsette med det, men er luta lei av å stå opp og mate hver andre time på nettene, så er veldig klarforat ham skal få litt mer å sove på om kvelden!

Men det jeg er usikker på, er om han bare skal få grøt, eller melk også? Hvis han spiser seg mett på grøt så vil han sikkert ikke ha melk (han får forelæbig bare litt for å venne magen til det). Skal jeg gi grøt en time før leggetid så han vil ha melk før han sover? Gi melk først? Men da vil han kanskje ikke ha så mye grøt.. Eller droppe hele kveldsamminga? Det virker egentlig som det beste synes jeg.. Noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143996789-gr%C3%B8t-p%C3%A5-kveldene-og-melk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vi hadde samme "problemet", forskjellen er at vi gir MME. Det vi erfarte var at når vi ga småen grøt så sov hun bedre og lenger om natten. Vi ga først grøt og tilbød drikke etterpå.

Et par dager de første ukene våknet hun utpå kvelden forde hun var tørst, men da ga vi litt melk og hun sovnet fint igjen. Etter det ga vi litt melk før grøten for å være sikker på at hun fikk i seg drikke. Nå styrer hun det veldig fint selv og drikker det hun vil ha :)

Håper det var litt til hjelp :)

Når man ammer tror jeg det kommer først, etterfulgt av grøt.

Her har alle barna fått flaske og de har da først fått grøt, etterfulgt av så mye mme de vil ha :) De to eldste har i tillegg fått velling fra flaske nattestid slik at de holdt seg mett lengre. Minstemann er en helt annen type, ikke glupsk i det hele tatt og storfonøyd med bare mme ennå (er litt over 4 mnd), så her får han bare det :) Grøten spytter han bare ut igjen ;)

Håper at litt kveldsgrøt hjelper slik at babyen din ikke er så sulten på natten, noen ganger hjelper det :) Lykke til!

Førstemann var flaskebarn, da fikk han grøt 18, og mme på sengekanten klokken 19, så sovnet han for natten.

Minstemann er akkurat blitt 4mnd så vi har såvidt begynt med smakprøver på grøt, men det er på formiddagen foreløpig, skal flytte grøtmåltidet til kvelden etter en stund når han spiser litt mer grøt. Jeg ammer, og kommer sikkert til og gjøre det på samme måte som med førstemann, gi grøt først, og amme på sengekanten etter en time ca.

Annonse

Hei,

jeg sliter med samme ting her hos meg. minsten er blitt 4 mnd for 1 uke siden. han får allerede full prosjon grøt morgen og kveld. jeg ammer imellom dette, og av og til sper jeg på litt mme fordi han er mer sulten. mitt problem er at han ennå våkner 2 ganger i løpet av natten for pupp og det siste nye er at han ikke vil sove igjen etter han våkner for 2 gang i 05 tiden.. jeg holder på og bli sprø, jeg trodde han ville sove rundt når han får denne grøten? han får pupp etter grøten også og kanskje litt vann om han vil ha det. han legger seg i 1900 tiden.. lurer på om jeg må slutte med ammingen helt for at han skal slutte og våkne om natta? jeg trenger sårt mer enn 3 timer søvn..

håper noen sitter på ett lurt tips..

jeg husker min første slutta helt og våkne om natta da han fikk grøt, men han var da blitt flaskebarn fra han var 3 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...