Ms.Smith Skrevet 4. desember 2012 #1 Skrevet 4. desember 2012 ,,,Altså oppå hendene, ikke inni. Noen som har en anelse om hva dette kan være? Det så ut som at hendene bare var kalde, men hun har jo ikke vært ute... Og hun sier at det svir også. Anyone?
Ikkesåallerværst Skrevet 4. desember 2012 #2 Skrevet 4. desember 2012 Kulde likevel? Hun har kanskje gått hjem? Jeg har hatt min andel av røde, hovne og kløende legemsdeler etter å ha vært ute i 15-20 minus med for lite klær.. Haaater å bli for varm..
<3 2G <3 Skrevet 4. desember 2012 #3 Skrevet 4. desember 2012 Har hun holdt på med mat? Jeg blir sånn av noen sorter mat, kontakteksem.
Lykke Fryd ♥ Skrevet 4. desember 2012 #4 Skrevet 4. desember 2012 Første som slår meg er frostskader, men når hun ikke har vært ute så... hmm... Jeg har frostskader på høyre hånd, fikk det i fjor. Det var noe så sinnsykt vondt! Prikket og svei i nesten en time før det ga seg litt, og nå som kulda har kommet så kommer prikkingen og sviingen tilbake om jeg ikke passer på å bruke varme votter.
Ms.Smith Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 4. desember 2012 Det ser ut som frostskader, men hun har ikke vært ute siden hun gikk til skolen i dag tidlig. Faren hentet henne på skolen, kjørte til skolemusikk, og kom nettopp hjem med disse hendene. Hun har nok vært ute i friminutt, men de skulle da ikke fortsatt vært røde flere timer etterpå isåfall? Nei, tror jeg må se vekk i fra frosten... Får håpe det går over
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. desember 2012 #6 Skrevet 4. desember 2012 Litt vanskelig å si men kand et være atopisk eksem utløst av veldig kaldt? Storesøster har hatt det noen ganger. Det ser litt hovent ut, men ikke masse da. Smører med locobase repair noen ganger og det blir raskt bedre. Det kommer gjerne etter noen dager ute i kulden, ikke nødvendigvis mens hun er ute eller akkurat når hun kommer inn.
Ikkesåallerværst Skrevet 4. desember 2012 #7 Skrevet 4. desember 2012 Har hun spist skalldyr? Kom på at en venninne av meg ble sånn etter å ha spist hummer. (Lite sannsynlig at de serverer hummer på skolen, meneh...).
Lykke Fryd ♥ Skrevet 4. desember 2012 #8 Skrevet 4. desember 2012 Skolemusikk? Hvilket instrument spiller hun? Sikker på at hun ikke har vært ute med et metallinstrument i hånda (gått ut på trappa el. med instrumentet i hånda)? Det var slik jeg fikk skader på mine hender: Termokopp i metall noen minutter i kulda. Det var mer enn nok til å gi skader.
Mielana Skrevet 4. desember 2012 #9 Skrevet 4. desember 2012 Kuldeeksem? Jeg blir tørr, rød og sprekker på oversiden av hendene hver eneste vinter... Svir noe inni h...... Smør med en god krem, så blir det bedre
Ms.Smith Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #11 Skrevet 4. desember 2012 Hun spiller messinginstrument, men de har bare vært inne, og faren har kjørt henne både til og fra, så kan ikke skjønne at hendene skal bli så hoven av å gå til og fra bilen når parkeringen er rett utenfor døren. Skalldyr har hun heller ikke spist. Har smurt godt med fuktighetskrem, og håper at dette skal hjelpe. Jeg har selv endel allergi, men hun har ikke fått noe enda. Er det ikke litt sent å utvikle atopisk eksem i en alder av 9? Trodde kanskje at de fleste var småbarn når de fikk det. Kan kanskje ligne på det..... Hmmm!
Ms.Smith Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #12 Skrevet 4. desember 2012 Kuldeeksem? Jeg blir tørr, rød og sprekker på oversiden av hendene hver eneste vinter... Svir noe inni h...... Smør med en god krem, så blir det bedre Kan man få kuldeeksem av at det er kaldt ute når man selv er inne da?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #13 Skrevet 4. desember 2012 Jeg er også sånn. kulde ute, tørr varm luft inne og dårlig håndsåpe som ofte er på skoler. Pass på å bruk en god håndsåpe hjemme, feks palmolive, ikke billigmerkene. og bruk håndkrem uten psrfyme. Ikke vask hendene i brennvarmt vann fordi man er kald Anonym poster: 901a49813b9900f8d029d09861cfb2fc
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #14 Skrevet 4. desember 2012 Har hun f.eks veldig tørre hender og har smurt på en håndkrem som inneholder... ja, jeg husker ikke ha det heter, men et eller annet stoff som gjør at det sviiiiiiir noe forferdelig. Sånn har jeg det når jeg bruker feil håndkrem på mine tørre hender. Det svir, og jeg blir veldig knallrød på hendene. Anonym poster: f8d7443d9baee82066b6aae64316d2bc
fikas Skrevet 4. desember 2012 #15 Skrevet 4. desember 2012 Jeg har samme hender idag! Og jeg har ikke engang gått til skolen på morgenen eller vært ute i friminuttene bare til og fra bilen . Men den kulda som har vært over flere dager nå gir tørr luft som tørker ut hendene mine. Det i kombinasjon med håndvask med papir som eneste tørkemulighet gir hovne, tørre og røde hender.. Og det varer lenge - vær flink å smøre og bruk hansker selv bare når man skal ut i bilen.
Ms.Smith Skrevet 5. desember 2012 Forfatter #16 Skrevet 5. desember 2012 Takk for svar, folkens De var bedre i dag tidlig
Mielana Skrevet 5. desember 2012 #17 Skrevet 5. desember 2012 Kuldeeksem? Jeg blir tørr, rød og sprekker på oversiden av hendene hver eneste vinter... Svir noe inni h...... Smør med en god krem, så blir det bedre Kan man få kuldeeksem av at det er kaldt ute når man selv er inne da? Ja, jeg får det uansett når det blir kaldt ute, skal ikke mer til enn at jeg blir ganske så kald på hendene til og fra bilen... Temperaturforskjellen ute og inne, i tillegg til hyppig håndvask både hjemme og på jobb gir meg utslett i tillegg til at jeg blir tørr på hendene, innimellom så ille at jeg begynner å blø om det kommer fort og jeg ikke rekker å få smurt hendene godt før det blir for ille Signerer den med at man ikke kan bruke hvilken som helst krem...! Noen sviiiiiir..! Bra hun er bedre i dag..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå