Gå til innhold

Tidlig ul på Torsdag. nervøs! Kan noen svare meg på et spørsmål?

Anbefalte innlegg

Jeg skal på tidlig ul nå på Torsdag. Da er jeg 6 +4 uker på vei. Har hatt litt antydning til blod på papiret for litt over en uke siden. Derfor jeg skal ta ultralyd. Det jeg lurer på er om det er mulig å se hjertet slå så tidlig? :) Krysser fingra for at alt går bra :)

Fortsetter under...

Det er stor sannsynlighet, MEN! husk at det kan være for tidlig for utstyret de bruker eller at legen ikke ser godt nok etter.. For det har jeg opplevd og jeg unner ingen å føle den usikkerheten til neste kontroll.

Så husk at det kan være fortidlig hvis ikke det er tegn til hjerteaktivitet :)

Det kan jo være, men har hørt om flere som ikke har sett hjertet banke så tidlig, selv om alt viste seg å være bra med babyen. jeg skal når jeg er 9 uker ca, de mente de så mer da enn i uke seks eller sju på senteret jeg skal ta ultralyd,

Jeg så hjertet slå idag :-D er ca like langt som deg. Var godt å se hjerteslag, se at det faktisk lever der inne. Men ellers så jeg bare en prikk. Skal tilbake både i uke 8 og 9. De sa at i uke 9 så man armer og bein

Annonse

Gjest Trulte med to små

Jeg fikk jo beskjed om at jeg hadde spontanabortert i uke 7+1 jeg ( pga blødning ) og gynekologen så ingenting!

Fire dager senere så vi et bankende hjerte på den lille! Hadde til og med en tvilling som så ut til å ha sluttet å vokse, men så begge fosterposene uten problem.

Så leger KAN ta grundig feil!

Lykke til! Håper alt er bra!

Jeg fikk jo beskjed om at jeg hadde spontanabortert i uke 7+1 jeg ( pga blødning ) og gynekologen så ingenting!

Fire dager senere så vi et bankende hjerte på den lille! Hadde til og med en tvilling som så ut til å ha sluttet å vokse, men så begge fosterposene uten problem.

Så leger KAN ta grundig feil!

Lykke til! Håper alt er bra!

Jeg fikk også beskjed om at det så ut som om jeg hadde en MA, men fire dager senere på Ahus fant de et embryo med bankende hjerte! Alt så perfekt ut og jeg fikk beskjed om å gå hjem å være gravid :) (var da 6+0, men trodde selv jeg var lengre på vei..)

Takk for svar alle sammen. Jeg må nok bare smøre meg med tålmodighet. Men hvis de finner et bankende hjerte i morgen så er det jo en større sjangse for at det går bra selv om jeg har hatt antydning til blødning. Men den siste uka har det ikke vært antydning til noe blod. Bare kvalme. Tror det er et bra tegn :)

Jeg skal på tidlig ul nå på Torsdag. Da er jeg 6 +4 uker på vei. Har hatt litt antydning til blod på papiret for litt over en uke siden. Derfor jeg skal ta ultralyd. Det jeg lurer på er om det er mulig å se hjertet slå så tidlig? :) Krysser fingra for at alt går bra :)

Får du dette dekket, eller tar du det privat? Jeg har også hatt "antydning til blod på papiret", men regna med at det ikke var noe å bekymre seg over siden det var så lite. Så om du får det dekket, bør kanskje jeg også ta kontakt med lege?

Jeg får det det dekket :) Bare si til legen at du er bekymret. Jeg sa det selv om jeg egentlig ikke er så bekymret. Jeg hadde jo bare antydning til blod på papiret. Men føler meg gravid og har mange symptoner. Så har en god følelse på at det er liv der inne :) Ta en tur til legen så henviser han/hun deg nok :)

Takk for svar alle sammen. Jeg må nok bare smøre meg med tålmodighet. Men hvis de finner et bankende hjerte i morgen så er det jo en større sjangse for at det går bra selv om jeg har hatt antydning til blødning. Men den siste uka har det ikke vært antydning til noe blod. Bare kvalme. Tror det er et bra tegn :)

Det høres i grunn ut som veldig gode tegn! ;)

Annonse

Da har jeg vært på ul. Hun syns hun kunne se et hjerte som slo. Så det jeg også ;) Men for å være sikre så skal jeg tilbake om 2 uker. Hun målte at den var 5 mm lang. Så tror og håper det går bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...