Gå til innhold

Noen med erfaring med spinalprøve på de små?

Anbefalte innlegg

Min lille jente på 7 mnd skal ta spinalprøve, er det noen som har erfaringer med det? Samme dag skal hun ta div blodprøver, ultralyd, og vi skal levere urinprøve. Hun er under utredning, alt er ikke som det skal være med vår lille jente. Hun ble født med utvidede ventrikler i hodet, hun har ikke økt trykk, litt stort hode, forsinket psykomotorisk utvikling og litt dårlig på blikk kontakt. Forrige uke var det MR som igjen førte til nye prøver. Men ellers så er hun veldig søt og god.

Fortsetter under...

Jenta mi tok det da hun var 9mnd,hun tok det samtidig som hun tok mr og var i narkose hele tiden.Regner med at jenta di skal i narkose?Jeg hadde iallefall nektet og la de ta det uten narkose for det er visst svæer smertefult selv om de gir lokalbedøvelse.

Det er nå gjennomført og det gikk bra. Spinalprøven ble gjennomført uten narkose. Hun fikk beroligende dråper, og bedøvelsesalve på ryggen. Jeg var ikke tilstede da det ble utført men hun gjennomførte uten å gråte, det ble også tatt endel blodprøver det også uten tårer. Jeg ble imponert hun er 7 mnd og veldig tøff lita jente. Det var kanskje verst for meg som ventet på et annet rom.

så godt å høre at alt gikk fint,nå er det bare å vente på svar.Jeg syntes alt tar sånn tid,jenta mi har vært til utredning siden hun var 4 mnd og enda ikke fått svar.hun er nå 15mnd.

• 2 måneder senere...

Gutten min på snart 3år var til slik utredning første gang da han var 3mnd. Han tok da spinalveske, urinprøve, 5 glass blodprøver og ultralyd av hjernen. Det tok 3 mnd å få svar.

Forhøyet spinalprotein og tynn cc i hjernen(corpus collasum-hinne i hjernen). Tok spinalveske uten narkose.

MR undersøkelse ble tatt i full narkose da han var 1år.

Han har cerebral parese diagnosen i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...