Gå til innhold

Har alle pose til bilstolen?

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å forvarme bilen godt, ta på vinterdress, lue mm på baby og et tykt teppe over. men nå er det -7 her ute, og lurer på om vi bare bør holde oss inne. Har ikke pose til bilstolen, skulle kjøpe dette, men rakk ikke før fødselen. Hva gjør dere??hun er bare 3 uker :-))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143996693-har-alle-pose-til-bilstolen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge hun er kledd godt så spiller det ingen rolle om du har bilpose eller ikke.

Jeg har bilstolpose og elsker det. For da slipper jeg å kle han så sykt mye, for han skal jo ligge inne i posen i tillegg.

Så sparer mye påkledning :)

F.eks da det var 10 grader tok jeg bare på en lue og en jakke. Trengte ikke mer pga posten. Hadde vi ikke hatt posen da måtte han ha på dress osv.

Forvarmer alikevel bilen godt når det er så varmt.

er fra samme region som deg og kjøpte pose da jeg visste vi fikk vinterbaby :) høres ut som du kler godt, det er jo ingen must å ha pose.. jeg har lagt ut en link ang babyer og kuldegrader, og velger selv å holde meg inne om det er -5, -6 grader. Jeg tar ikke sjansen på å utsette vesla for noe. Da får heller samboeren ta seg av det som må handles etc :)

lille er for øvrig 4 uker :)

Endret av AquaGrownup

skulle stå når det er så kaldt :) Gjør ikke noe å bruke bilen når det er så kaldt. ut og inn av bilen tåler en liten baby.

Men hadde ikke trillet ute i mange timer i denne kulden.

Her er det -10 i dag. holder gutten på 9 uker inne

Annonse

Jeg har et tynt ullteppe som ligger i bilstolen så han sitter oppå/inntil det, og har et tjukt ullteppe over han, og han er alltid kledd i ull fra innerst til ytterst, tror det er bra nok. Har hatt pose før men syntes det var noe styr. Kan hende jeg hadde en dårlig og upraktisk en...

Nei. Babyen min er en del mnd eldre enn din, men min erfaring(med mine varme? barn) er at de blir så utrolig varme i bilstol. Så ullundertøy/fleece eller tykk ull/ullfrotte etter temperatur, og et teppe over er det vi bruker i bilen. Og helst bare en tynn hjemlue i ull.

Vi har aldri hatt behov for bilpose til våre to barn. Har hatt ullundertøy + ullfrottedress eller litt tykkere dress, etter hvor kaldt det har vært, + tykk ullteppe eller vogndynen over, når det er varmt i bilen tar vi av teppet/dynen. Men nå bor vi på vestlandet da, ikke så veldig kalde vintre her, og bilen er fire meter utenfor gatedøren :-)

Her har vi hatt - 20 i mange dager nå, ingen problem å ta babyer ut og inn av bilen :) Men sover selvsagt ikke ute i vognen!

Har hatt lyst på bilpose, men ikke knotet meg til å kjøpe ennå :P Har ikke hatt til de andre heller.

Kler godt på med tykk fleecedress som har føtter, lue og votter. Bilen er alltid forvarmet :)

Endret av Sunnybeach er 3 barnsmor:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...