Gå til innhold

Deppa etter første jordmortime...

Anbefalte innlegg

9+1 i dag og har nå vært hos jordmor.

Rygg og bekken begynte å krangle for en uke siden, og jeg står i fare for å utvikle både svangerskapsdiabetes og -forgiftning i tillegg til at jeg er blodtypen resus negativ å dermed kan produsere antistoffer dersom babyen har en annen blodtype...

Blir glukosebelastningstest, blodprøver i uke 32 & 36, og muligens ukentlig kontroll fom uke 34!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143996639-deppa-etter-f%C3%B8rste-jordmortime/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, det hørtes ut som mange bekymringer :( men det at du er rhesus negativ trenger vel ikke bety noe? Men mindre du har vært gravid tidligere, og har født uten å få den sprøyta etterpå? Jeg er også rhesus negativ, og har født ei jente som har det samme, så jeg er "nullstilt" før dette svangerskapet :) heldigvis :) lykke til i alle fall, godt at du har god oppfølging :)

Gjest Trulte med to små

Hvordan finner hun ut at du står i fare for å utvikle svangerskapsdiabetes osv? Er det blodprøve eller måling av blodsukker o.l?

Håper det går bedre en du tror!

Det er vondt å være bekymret, men du er ihvertfall gravid!! Det er jo fantastisk!

Ok, det jeg fikk vite, er at de følger opp med blodprøver, men det viktige er at du får sprøyte på sykehuset etter at du har født, dersom barnet er rhesus positiv. Det har ingenting å si i første svangerskap altså, men dersom du ikke får den sprøyta, kan du få problemer med utvikling av antistoffer i senere svangerskap. Var helt problemfritt for meg i alle fall :)

Se positivt på at de kommer til å følge deg opp! :)

Jeg selv bl.a. har høy risiko for svangerskapsdiabetes og forgiftning.. Og jeg skal allerede i uke 11-13 få gjort en glukosetest for å se hvor nøyaktig jeg må være med kosten iforhold til diabetes.

Så se positivt på at du allerede vet det nå i 1.trimester og du kan påvirke selv fremover diabetesen :)

Og jeg har begynt å få trykk og smerter i bekken og rygg, derfor har jeg allerede fått henvisning til fysioterapi. Så det bør du også få ordnet hvis du ikke allerede har fått det :)

Annonse

Har henvisning, problemet er ventetiden for å få behandling!

På meg gikk jordmor ut fra overvekt og mengden diabetes i familien, og ba meg allerede nå om å være forsiktig med sukkerinntaket...

Glukosebelastning i uke 28.

Mulig at det blir ukentlig kontroll allerede fra uke 34.,,

Har henvisning, problemet er ventetiden for å få behandling!

På meg gikk jordmor ut fra overvekt og mengden diabetes i familien, og ba meg allerede nå om å være forsiktig med sukkerinntaket...

Glukosebelastning i uke 28.

Mulig at det blir ukentlig kontroll allerede fra uke 34.,,

Huff! Du har ikke mulighet for å finne et annet fysiokontor som har kortere ventetid?

Mhm, samme her. Har fått beskjed om å unngå/redusere juice, frukt(forutenom pære er ok) og selvsagt søtsaker.

Det er nok vanskelig nå, men prøv å se positivt på at de kommer til å følge deg godt opp! Har de kontroll så er det lettere å gjøre justeringer underveis :) Og uansett så kommer det mest sannsynligvis til å gå fint! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...