Miniminymo Skrevet 4. desember 2012 #1 Skrevet 4. desember 2012 Beklager folkens, dette med graviditet er et tema jeg kan ytterst lite om, jeg har aldri hatt interesse av å lytte til andre venners erfaringer og fødsler tidligere. Men nå har det seg jo sånn at det nå er min tur og jeg er nødt til å sette meg inn i dette, og jammen kan jeg se at jeg ikke kan stort. skal far være med på svangerskapskontroll? Jeg har bestilt første time hos legen, men det er enda et par uker til. Hva gjør legen da? bekrefter han graviditeten? jeg har ikke et eneste symptom, tok to positive graviditetstester, og uteblitt mens er mine eneste holdepunkter, merker at jeg har vanskelig for å tro på at jeg virkelig er gravid. hadde vært topp med noen kloke hoder innom
*venter en liten gutt feb* Skrevet 4. desember 2012 #2 Skrevet 4. desember 2012 her kan du lese om den første kontrollen: http://www.babyverden.no/Gravid/Kontroller/Hva-skjer-pa-forste-kontroll/ min samboer har ikke vært med kontrollene, den ene gangen han var med var pga av at han ventet på meg og ble med inn siden di var så forsinket.
♥♂13 + ♂15♥ Skrevet 4. desember 2012 #3 Skrevet 4. desember 2012 Jeg hadde med samboeren min på første kontroll Var bare blodprøver, og utfylling av helsekort for gravide, måling av blodtrykk osv
Miniminymo Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #4 Skrevet 4. desember 2012 Jeg hadde med samboeren min på første kontroll Var bare blodprøver, og utfylling av helsekort for gravide, måling av blodtrykk osv Men blodprøver, bekrefter det at jeg faktisk er gravid? Jeg har jo så vanskelig for å tro på at jeg er gravid at jeg ikke vil si det til noen. og vil antakelig føle meg dum som "tror" det når jeg kommer til legen. jeg vil ikke gå derfra med følelsen av at jeg enda ikke vet...
LykKeFisK Skrevet 4. desember 2012 #5 Skrevet 4. desember 2012 Nå vet jeg ikke hvor langt på vei du er, men hos meg tok de bare graviditetstest for å bekrefte svangerskap. Skal tilbake på første kontroll når jeg er rundt uke 13
♥♂13 + ♂15♥ Skrevet 4. desember 2012 #6 Skrevet 4. desember 2012 Jeg hadde med samboeren min på første kontroll Var bare blodprøver, og utfylling av helsekort for gravide, måling av blodtrykk osv Men blodprøver, bekrefter det at jeg faktisk er gravid? Jeg har jo så vanskelig for å tro på at jeg er gravid at jeg ikke vil si det til noen. og vil antakelig føle meg dum som "tror" det når jeg kommer til legen. jeg vil ikke gå derfra med følelsen av at jeg enda ikke vet... Når jeg fikk tilbake blodprøvesvarene, så tolket jeg det som at de hadde sjekket at jeg var gravid Men, det tok noen dager før jeg fikk de da
Miniminymo Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #7 Skrevet 4. desember 2012 Ok, da får jeg ta det som et ja på at de sjekker det. eller jeg burde fortelle om min usikkerhet og få det bekreftet. i følge min beregning er jeg i uke 10, det var visst ikke mulig å komme før i 13 uke, så sånn var det. Med min uvitenhet rundt dette emnet syntes jeg det er hårreisende å ikke få noe veiledning. Man kan google så mye man vil, men blir strengt tatt ikke klokere i det hele tatt, folk sier så mye forskjellig
♥♂13 + ♂15♥ Skrevet 4. desember 2012 #8 Skrevet 4. desember 2012 Ok, da får jeg ta det som et ja på at de sjekker det. eller jeg burde fortelle om min usikkerhet og få det bekreftet. i følge min beregning er jeg i uke 10, det var visst ikke mulig å komme før i 13 uke, så sånn var det. Med min uvitenhet rundt dette emnet syntes jeg det er hårreisende å ikke få noe veiledning. Man kan google så mye man vil, men blir strengt tatt ikke klokere i det hele tatt, folk sier så mye forskjellig Si ifra om at du er usikker, sånn at legen vet det! Da får du nok bekreftet det av h*n at de sjekker det. Jeg var på første kontroll i uke 8, så er stor forskjell fra legekontor til legekontor.
Thie88 Skrevet 4. desember 2012 #9 Skrevet 4. desember 2012 Jeg skal påmin første jordmor kontroll i morgen, er da 7+0 og er så nygjerrig på hva bi skal foreta oss. Nå har jeg litt spesiell sykdomshistorie, så var litt viktig for meg å få dratt på en tidlig kontroll. Og har fått det både hos fastlegen og jordmor Kjæresten skal være med hos jordmor, for synes det er greit å ha med en støttespiller, har en tendens til å glemme hva jeg skal spørre om og da er han flink til å spørre for meg. Synes det ihvertfall er en fin måte å involvere kommende pappa, siden han ikke går med "pokemon" i magen selv.
1.gangsprøver Skrevet 4. desember 2012 #10 Skrevet 4. desember 2012 Jeg har gått aleine:) de vil sikkert ta urinprøve for å stadfeste graviditet, samt for å utelukke urinveisinfeksjon:) jeg fikk beskjed av legen min at de ikke tok blodprøve for å stadfeste graviditet, kun dersom en mistenker abort.. da sjekker de hcg nivå.. men tok andre blodprøver som bl.a antistoff, ferritin, hemoglobin:) fylte ut helsekort og tok en gynekologisk undersøkelse, samt celleprøve siden jeg ikke har tatt dette før..
Lythia Skrevet 4. desember 2012 #11 Skrevet 4. desember 2012 Sniker meg inn med et spørsmål her: de kan vel finne hjertelyden når man er nesten 12 uker? Skal på første kontroll i morgen, og hadde iallefall blitt veldig beroliget om de kunne høre at hjertet banket.
1.gangsprøver Skrevet 4. desember 2012 #12 Skrevet 4. desember 2012 De kan, mn er ikke sikkert de finner den:) så er ikke sikkert de vil prøve, siden en kan bli bekymret om de ikke finner den..
Miniminymo Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #13 Skrevet 4. desember 2012 tusen takk for fine svar jenter. jeg skal prøve å tro litt mer på at det er noe der inne. og overlate det til legen å sjekke alt han kan for meg for å bekrefte at det faktisk er noe også
1.gangsprøver Skrevet 4. desember 2012 #14 Skrevet 4. desember 2012 Med gu vil legen kjenne om livmoren er forstørret, og om det noenlunde tilsvarer antall uker du er på vei:)
Lythia Skrevet 4. desember 2012 #15 Skrevet 4. desember 2012 Takk for svar, 1.gangsprøver! Og trådstarter; vet alt om at det er vanskelig å tro at en er gravid. Var på tidlig UL for å få vite det sikkert, og når man ser et hjerte som banker på skjermen blir det mye mer virkelig Men nå er det gått 3 uker siden min UL, og jeg lurer på om det er noe der inne enda... sprøtt. Har du ingen symptomer som kan overbevise deg om at du er gravid?
Miniminymo Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #16 Skrevet 4. desember 2012 Takk for svar, 1.gangsprøver! Og trådstarter; vet alt om at det er vanskelig å tro at en er gravid. Var på tidlig UL for å få vite det sikkert, og når man ser et hjerte som banker på skjermen blir det mye mer virkelig Men nå er det gått 3 uker siden min UL, og jeg lurer på om det er noe der inne enda... sprøtt. Har du ingen symptomer som kan overbevise deg om at du er gravid? Jeg har faktisk ingen symptomer what so ever, hvis jeg kjenner litt godt etter har jeg vel litt ømme bryster men det har jeg da både i tide og utide til vanlig også, men hadde ikke jeg tatt noen test kunne jeg aldri gjetta at jeg var gravid en gang. Syntes jo det er fantastisk å få lov til å være i form, men merkelig å ikke ha noe.
♥♂13 + ♂15♥ Skrevet 4. desember 2012 #17 Skrevet 4. desember 2012 Takk for svar, 1.gangsprøver! Og trådstarter; vet alt om at det er vanskelig å tro at en er gravid. Var på tidlig UL for å få vite det sikkert, og når man ser et hjerte som banker på skjermen blir det mye mer virkelig Men nå er det gått 3 uker siden min UL, og jeg lurer på om det er noe der inne enda... sprøtt. Har du ingen symptomer som kan overbevise deg om at du er gravid? Jeg har faktisk ingen symptomer what so ever, hvis jeg kjenner litt godt etter har jeg vel litt ømme bryster men det har jeg da både i tide og utide til vanlig også, men hadde ikke jeg tatt noen test kunne jeg aldri gjetta at jeg var gravid en gang. Syntes jo det er fantastisk å få lov til å være i form, men merkelig å ikke ha noe. Jeg har en venninne som ikke hadde NOEN symptomer! Så det er fullt mulig. Og da er dere heldige! Ble ikke HELT overbevist om at det faktisk var noe i magen før jeg var på ultralyd forrige uke jeg, da jeg var 12 uker på vei Når man ser hjertet banker og den lille krabaten spreller, da blir det virkelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå