Gå til innhold

Høre hjertelyd 9+6?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til legen på torsdagen, og han sa han skulle prøve å høre etter hjertelyden, siden jeg da var over 9 uker på vei. Han sa jo også at det ikke var sikkert vi kom til å høre den, men vi skulle gjøre et forsøk.

Hvor stor er sjansene for at vi kan høre hjertelyden?

Jeg er ikke den slankese heller, akkurat :P Har hørt at det kan ha litt å si :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste på babyverden at fra uke 12 kan man høre hjertelyden m doppler for da flytter livmoren litt på seg og plasserer seg over symfysen/skambeinet. Er ik lett å høre noe gjennom den.

Skrevet

Ser på forumet/nettet at noen finner den så tidlig som 9 uker, men er ikke vanlig.. trodde ikke legene/jm ville lete så tidlig da de også har problemer med å finne den så tidlig.. mn sikkert veldig kjekt og betryggende om han klarer å finne den!:))

Skrevet

Jeg var og tok UL i går...trodde jeg var 8+5,men ble satt fram til 9+1.Og hjertet kunne ses meget tydelig...og vi kunne også høre det tydelig :) Jeg spurte gynekologen om hvor stor sjansen var for å høre hjertelyden i dette stadiet(spurte før vi tok UL),og han mente at hjertelyden burde høres nå ja.Og det gjorde det :D

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Når dere snakker om å høre hjertelyden, mener dere da med ultralyd, innvendig eller utvendig?

Jeg så hjerteblink i uke 7+5, men gynekologen ville ikke at vi skulle høre på den da jeg forstod han mente det var litt risikabelt så tidlig?

Det var ihvertfall det jeg fikk inntrykk av at han mente..

Skal til ny UL den 11 des og er så spent på å se utviklingen, er da 9+6 og håper alt står bra til med den lille vennen vår! <3

Skrevet

Var på innvendig ultralyd 7+2 og hørte hjertet slå med 135slag pr minutt.

Jordmor ville ikke lete med doppler i går da jeg var 9+1, da det var altfor tidlig!

Skal på ultralyd igjen 27.desember og satser på å få gøre den igjen da! :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Legen min fant på 9+6, jeg ba ham ikke om det, han bare begynte å lete etter den selv. Så jeg var litt spent, for jeg trodde ikke det ville høres, men etter en del leting var den jammen der! Var på kontroll hos JM på mandag, 11+2, og hun ville ikke prøve engang. Spiller ingen rolle for meg, regner med å få høre den om noen dager da jeg skal til gynekolog på sykehuset.

Grunnen til at de fleste leger og JM ikke vil lete etter lyden så tidlig er for at man ikke skal bli redd og urolig om de ikke finner den, noe som er veldig vanlig. Livmoren ligger for lavt enda. Ellers er det ikke noe risikabelt :)

Skrevet

Jeg var på kontroll i dag, er straks 12 uker. Jordmor ville ikke prøve å finne hjertelyden da det ville skape angst om man ikke fant den, sa hun.

Dessuten sa hun at man måtte gå inn vaginalt og finne akkurat den rette plassen under livmor, så det hørtes ikke så lett ut heller da.

Skrevet

Men når mener jordmor det er "trygt" å lete etter den da? Jeg skal til jordmor når jeg er 13 uker, og hadde håpet hun ville prøve. Ser den at man kan bli nervøs osv om man ikke finner den. Men når er det jordmor vil prøve?

Skrevet

Jm ser noen ganger an personen også om hun vil prøve. Om man er bekymret type el . På ul har jeg aldri hørt hjertet bare sett. Hørte hjertet med dopler før uke 12 sist.

Skrevet

Vil bare oppdatere at ingen hjertelyd ble funnet her :( Det var litt kjedelig, siden vi snart har planer om å gå ut med det, men skal ringe jordmor i morgen, så kan hende man får litt annen hjelp og svar der, enn hos en vikarlege :P

Skrevet

jeg hørte hjertelyden på UL når jeg var 7+5, dette var vaginal UL, i går fant vi den faktisk selv med dopler. En helt utrolig lyd. Jeg er nå 9+4, men har tvillinger. Kan være at de ligger litt høyere over skambenet at det er derfro vi fant det tidlig.

Finner kun hjertelyden til tvilling 1, ikke to. Den ligger godt gjemt bak nr 1 ;)

Skal på ny Ul neste uke, gleder meg til å se smitt og smule igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...