Gå til innhold

Ditt tips til hvor man finner den billigste julematen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt fra poteter til surkål, pinnekjøtt og ribbe. Godterier, klementiner og brus. Osv osv.

Anonym poster: 78faeff612ac53cad651bbb939da5ddb

Skrevet

Sverige

Anonym poster: 0736ae30695b92bc00c498d0227f5a99

Skrevet

Julepølsa fra Rema 1000 er i allefall MYE billigere enn Gilde sin. Ga 6 kroner per pølse for Rema sin.

Skrevet

Surkål og rødkål koster 2,10 pr pk på rema.

Anonym poster: 9d01cd600fe07f17830e2d5711e4ccf7

Skrevet

Finland :)

Anonym poster: 053d839d919ac1a2aa10a7a70130b995

Skrevet

Bulgaria har billig mat.

Skrevet

Hadde du spurt hvor du kunne finne den beste julematen kunne jeg hjulpet deg, men den biøøigste aner jeg ikke.

En kilo first price makaroni og en flaske ketsup fra fema koster i hvertfal ikke mange kronene.

Anonym poster: 856b6c54a8ba1e5a857e8fedecee5ae0

Skrevet

Jeg pleier å ha hjemmelagd surkål, men det er faktisk dyrere enn de 2,50 som ble nevnt lenger oppe her.

Tror mitt beste tips er å kjøpe ting som holder seg allerede nå på tilbud for å fryse ned eller lagre.

Kostnaden blir den samme, men i mitt tilfelle får jeg spredd utgiftene på to lønninger...

Anonym poster: 9696babaf46859fea96b9c986e22e6b3

Skrevet

Ribbe og kalkun (Gilde og Prior) får man for 29,90kr/kg de fleste butikke. Pinnekjøtt er det dyreste til alt fra 79 kr/kg til 299 kr/kg....

Alt i alt meget rimelig! Poteter og grønnsaker er jo uansett "Null-kost",-bare noen kroner kiloen..

Godterier; følg med på tilbudsblad fra dagligvarehandelen. Jeg har vært på 10-kr marked og handlet, chilinøtter, potetskruer, tortillachips og cheesedoodles. Jeg har handlet 2 STORE sjokoladeplater for 25 kr (altså 12,5 stk, mot 32 kr vanlig pris) på lokale coop, og kassesalg brus, 100 kroner pluss moms for all ulik brus. Kom LAAAANGT uti jula og nyåret for godt under 1000 kr på dennemåten. Det står seg jo. Nå er det smågodt på lokal megabutikk til 6,99..1kr dyrere hg enn på Eurpris på lørdager, men de har et utvalg likt det man har i sverige..

Skal på "harrytur" til uka. Da blir det en kartong rødvin og en flasek aquevitt og litt øl (6bokser 0.33 er innenfor kvota i tillegg til det andre),- og da er vi velberget med drikke også :)

SÅ jeg nekter og tro at julemat er så mye billigere enn i sverige. Legger man på bensinkosntander i tillegg,- og sjans for og bli stoppet med både for mye kjøtt, godteri OG alkohol, kan det fort bli dyrt. Husk,d et er kvoter på dette også :)

Vår julemiddag for 4 voksen og 2 barn koster oss

Kalkun; 4,5 kg a 29,9

KJøttdeig til fyll; 19,90kr

loff til fyll: 20,00kr

et egg til fyll: 2,50kr

melk 1dl: 1,50

krydder og smår til kalkun har vi stående. rekner ikke på det

2pk saus; 30kr

1fløte til saus 15kr

poteter; får vi gratis fra min svoger

rosenkål; gratis fra min svigermor

Waldorfsalat; min mor sitt bidrag til julemiddagen

gulerøtter; 15 kr???

Det er under 250 kroner for mer enn nok middag til 6 stk. Og legg til en pia hesteskois til 19 kr, så er vi fortsatt under 250 kroner. Kan ikke si julematen er dyr vel! Vil du ha det billigere en det, kan du jo lete i butikkens søppelcontainere. Det er miljøvennlig og fornuftig,- for de som tør og liker det iallefall :)

Anonym poster: c85a8d5cb514a50de8acca7aa4f8ca0b

Skrevet

Enkelte slakteri har en liten butikk/utsalg Kanskje du kan sjekke dette i ditt nærområde:)

Det kan man få mye til en biligere penge!

Skrevet

Folk er rare.

Hele året da sløser man med penger, men når jula kommer skal man spare på maten. Mat man KUN spiser i jula.

Grandis er ok

Anonym poster: 62064aa805aaea9f345a5d18c323c592

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...