Gå til innhold

Helsteteppe foran vogn-åpningen i kulda?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei. Man skal ikke bruke helseteppe.

Kan ikke fatte at forsatt sikkert 95% bruker det når det er farlig

Hvis det er for kaldt, hold dere inne

Jeg såg senest i dag, en som var inne med vogna på kjøpessenter, teppe forann åpninge, og såg bare føttene som stakk ut, ungen var fullt påklepp for utevinter. Stakkers unge..

Annonse

Var ute en tur i -8 i dag. Pakket lillemann godt ned i vognposen, og hadde fottrekk utenpå mykbagen med "skjerm" kneppet opp foran åpningen på kalesjen. Han var god og varm, men ble litt rød på nesa :-)

Er det under -10 skal man vel unngå trilleturer.

Forøvrig godt å se at holdningene til helseteppe foran vogna har endret seg litt her inne siden sist jeg var innom for tre år siden. Da var det mye mer akseptert.

Halvveis ned går an, men ikke helt ned.

Jeg jobber innom helsevesnet og har hørt mye innom hva som kan skje når barn ligger i vogn med tildekket med helseteppe.

For de puster inn oksygen og puster ut co2. Men når helseteppet er foran så vil det ikke komme inn ny oksygen inn i vognen og da vil ungen puste inn co2 og ut co2.

Dette kan øke sjansen for krybbedød!

Samt at det vil bli for varmt og klamt vognen.

Så helst unngå å dekke hele vognen :)

Annonse

Gjest Julia1984

Min 2 åring ligger ute nærmere -20...det er ikke noe problem, har temperaturmåler nede i vogna og den viser aldri mer enn 0 grader, faktisk viste den +2 nede underkallesjen da det var -16 ute. Bruker regntrekk (uten plastluke, men åpen luke) og myggnetting foran. Han er godt kledd og ligger i tillegg inni rørosteppe inni voksi classic.

Ville aldri latt han leke ute i -10 eller kaldere, da puster han denne lufta direkte inn.

Har fått grønt lys av helsestasjonen så lenge jeg har temperaturmåler slik at jeg har kontroll og at jeg sjekker ofte/godt kledd.

De gjør det samme i bhg.

Vogna står selvsagt i le.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...