Gå til innhold

Unger med gule tenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jeg ser dem overalt. Unger av Facebookvenner, legger ut bilder av smilende barn med pissgule tenner.

Er det ut å pusse tenner?

Anonym poster: ae3ce9959b498033a8e2bea590e2ccce

Fortsetter under...

Skrevet

Det er mange grunner til misfargete tenner. Min sønn har ødelagt tannemalje etter sykdom, fx.

Anonym poster: e8c9f519ea0d54f8f8ae40a2e7d349ca

Skrevet

Dersom man er mye syk og må gå på mange antibiotikakurer når man er liten, så kan man få gule tenner av det. Finnes også andre medisiner som gjør tennene misfarget.

Så det er (heldigvis) ikke sikkert at alle gurgler brus hver dag selv om de har gule tenner.

Skrevet

Jeg er kjempenøye med pussing og fluor, men jenta mi har misfargede tenner ettet mange runder med antibiotika

Anonym poster: 392af27d147e38e48cae639578f2bd1f

Skrevet

Vi har 4 barn, det ene barnet har gule tenner. Har ikke gjort noen forskjell på kosthold eller munnhygiene.

Skrevet

Kan signere det samme her. Her har ene barnet mitt fått misfargede tenner pga bruk av antibiotika som liten :(

Og sykdom i tennene!

Annonse

Skrevet

Mange barn har og gule tenner av natur - min lillesøsters tenner var gule i det de vokste ut etter melketenner.. og i følge tannlegen har ho like sterke og fine tenner som de fleste andre:D

Skrevet

Jenta vår har medfødt emaljefeil på flere av tennene. Til tross for dette hadde hun perfekte tenner ved kontroll. Vi er derfor kanskje enda flinkere enn mange med renhold, selv om det ved første øyekast kan se annerledes ut.

Og vi ha møtt folk med tanker som dine, og det merker barna.. Noe som sprer seg videre til erting i barnehagen.

Skrevet

Jeg spurte tannlegen om mine tenner. Hun så de bare var naturlig mørkere. Det er mange naturlige nyanser.

Anonym poster: 9aeed2b2331e5d7e3bc80287a0f0794b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...