Gå til innhold

Rolig baby for alltid? Eller stille før stormen?

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 9 uker som er så snill og rolig.

Sover kjempe fint om natten, griner så og si ALDRI.

Legger jeg han i sengen så sovner han etter litt.

På dagtid leker han på teppet eller sitter i vippestolen, uten klaging. Han smiler og ler.

Har jeg fått en snill baby? Eller er alle babyer så rolige når de er så små, så endrer det seg når de blir større?

Fortsetter under...

De er vanligvis ganske rolige i begynnelsen, jenta m vår også sånn, men rundt 6-8 uker begynte hun å "kreve" litt mer.. Men hvis baby er 9 uker tror jeg dt lover godt, håper du har fått en rolig baby:)

Min første var meget rolig som baby,sov hele natten fra 6 uker, la han bare ned i sengen så sovnet han, satt han i vippestolen eller på babygymmen og han bare smilte og lo, krevde ikke mye. Aldri hatt en eneste våken natt med han, sov 12 timer i strekk uten mat fra 3mnd. Når han ble eldre var han like rolig, gråt sjeldent og smilte masse.

Nå er eldste 3,5år og er mye roligere enn jevnaldrene, men han er mye akiv også. Gråter sjeldent, sutrer aldri og er en meget blid gutt.

Andremann er også rolig, men ikke så rolig som storebroren var på samme tid. Han krever litt byssing for å sove på dagen og kvelden, men sovner godt når han først er sovnet. Han er stort sett smilende og blid, så lenge han ikke er sulten eller trøtt :-)

Da trur jeg du har fått en harmonisk og fin liten baby "for alltid", hvertfall til han blir smårolling <3 Tenner kan jo plage noen da, og en del babyer sover dårligere om fast føde innføres for tidlig. Men i og med at gutten din allerede er såpass stor så er det jo liten sjans for at det plutselig dukker opp muskellåsninger, enorme nærhetsbehov eller kolikk.Koos deg masse, her var første førstemann high need baby fram til han var 6 mnd gammel, helt grusomt.. Så nå har vi bestilt en blid og harmonisk sooovebaby <3

Gjest 2prinsesser11&12

Mine har vært rolig og det har vært lite grining og sutring på dem begge, bare vært litt hvis jeg har vært for treig med flaska. Eldste frøkna er nå 20 mnd og er jo selvfølgelig mer aktiv og skal være både høyt og lavt, men hun kan også være kjempe rolig og hun er en drøm å legge til duppen om dagen og om kvelden. Yngste er 3 mnd og hun er også en drøm, bare å legge henne ned så sovner hun av seg selv etter litt skravling først :P Eldste sov natten gjennom fra hun var ca 3 uker og yngste fra starten av. Jeg prøvde å vekke begge to for å gi dem mat om natten, men ingen av dem ville ha og siden de la mer enn greit nok på seg så så jeg ingen vits i å vekke dem om natten bare for å sjekke.

Endret av 2prinsesser11&12

Annonse

Synes det rett og slett høres ut som du har fått en rolig baby :) Mine to har hatt låsninger i hhv bekken og nakke så de har vært ganske så urolige som spedbarn. De var begge veldig rolig de første 3 ukene (litt stille før stormen, men det er vel typisk at de er slitne etter fødsel) og så kom uroen og et veldig nærhetsbehov. Din er jo 9 uker så tror du har gått klar av sånne problemer og bare kan kose deg med en rolig baby, som ikke har noen skjulte vondter noe sted og ingen grunn til å gråte :)

Dette har jeg lurt på også. Gutten min på 6 uker en en rolig liten fyr! Han sover godt, spiser godt og gråter bare hvis noe virkelig er galt..

Håper han fortsetter å være så fornøyd.. For eldstejenta på 2 er en aktiv, trassig og littegranne sjalu jente som krever ganske mye om dagen :)

hehe, min treåring har alltid vært en typisk snill, harmonisk unge. Ok, ikke en sånn som sov heeele natta fra spedbarnstadiet og bare pludra og aldri klaga, men langt ifra en sånn klåfingra rabbagast som måtte gjetes fra han lærte seg å bevege seg rundt sjøl. Nå er han altså tre år, og de merkes, for å si det sånn. Her har viljen virkelig sluppet løs! Må bare lene meg tilbake og le for meg selv av og til av alle protestene hans. Raseriet er ikke langt unna når ting ikke går hans vei. Ikke at dette er en advarsel eller noe, men man kan bli overraska ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...