Gå til innhold

Beste shampo mot tørr hodebunn?

Anbefalte innlegg

Forferdelig plaget med tørr hodebunn, spesielt på høsten/vinteren/tidlig vår. Har prøvd alle mulig shampoer, men ingenting hjelper. Hver gang jeg går til frisøren så får jeg høre at hodebunnen er sååå tørr og at jeg må prøve den og den shampoen (ender med at jeg kjøper). Nå kvier jeg meg til å gå til frisøren for hodebunnen er så tørr og fæl. Har tykt langt hår (skulle gjerne hatt kort hår, men kler det ikke). Vasker håret annenhver dag og bruker ikke styling.

Av de jeg kan komme på i farta så har jeg brukt flasshampoer fra Redken, KMS, Kerastase, Paul Mitchell (?), Loreal, en aloe vera shampo fra helsekost, og selvfølgelig Head and shoulders.

Kom med tips!

Anonym poster: 9e124983cd558d19a4b5e95485421837

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143996176-beste-shampo-mot-t%C3%B8rr-hodebunn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingefærsjampo fra bidyshop. Eneste min hodebunn tåler, og jeg har prøvd mye!

Samme her, og prøv å ikke vask så ofte.

Jeg får sår i hodebunnen men har nå endelig fått medisin fra legen og slipper å klø meg til blods flere ganger i uka.

Jeg fikk tips her inne om Fungoral shampo som de har på apoteket. Var noe skeptisk pga det ulekre navnet, men bare etter 2 vask merket jeg stoor forskjell på min kløete og flassete hodebunn. Den er veldig drøy, trenger bare et par dråper hver gang.

Annonse

Hei! Jeg har atopisk eksem, og denne flytter seg rundt til forskjellige steder på kroppen hver vintersesong..og de siste årene er det hodebunnen som har vært verst angrepet. Reagerer på parfyme osv i vanlige shampoer, og klorer opp hodebunnen...

Jeg prøvde ALT jeg kom over av shampoer, både dyre og billige, men den eneste jeg fant til slutt som hjalp var Boots apoteket sin! Den heter anti- dandruff sensitive. Den er altså egentlig en flass-shampo, jeg har ikke flass men den funker for det mot kløen :) På meg virker den også fra første vask, og den er billig også, bare 40 kr for 400 ml! Kan anbefales!

Anonym poster: cc18b33ab7d8c7b39217653a1bbb56de

Kjøpte Aco på apoteket før helgen. Koster ca 100 kr. Kjøpte også en hodebunnsgele i samme merket. Har på godt med gele i håndkletørt hår, og jeg vasker håret først. Blitt mye bedre på bare noen dager....

Jeg har mild psoriasis og har alltid slitt med tørr hodebunn. Helt til jeg fant Nisim. Kjøper den hos frisør, den er relativt kostbar, men det er verdt det. Jeg bruker den blå flasken for normalt til tørt hår, den er god mot hodebunnsproblemer

Hvis du har tykt hår, hjelper det mye å tynne det med jevne mellomrom.

• 3 år senere...

Annonse

Etter min mening finns det ikke midler som hjelper mot alle symptomer, men det kan godt finnes ting som hjelper bra mot 1-2 symptomer. Jeg bruker vivese senso duo sjampo for å øke fuktighetsgrad og kunne vaske håret t.o.m. hverdag. det er bekvemt når du f.eks må gjøre det. den tørker ikke ut fordi den frjerner ikke alle naturlige oljer som kroppen produserer. Best fungerer sammen med oljen fra samme serie: http://worldglobalnews.com/47/artikler/senso-duo/?aid=80242

• 6 måneder senere...

Jeg har slitt med tørr hodebunn, kløe og sårhet i mange år. Spesielt i vintermånedene. Den beste sjampoen, den virker nesten fra første vask : NaturalTech Pyrifying shampoo. Selger den hos frisøren og har funnet merket på noen nettbutikker. Litt dyr, men veldig god.  

8 minutter siden, Anna malene skrev:

Jeg har slitt med tørr hodebunn, kløe og sårhet i mange år. Spesielt i vintermånedene. Den beste sjampoen, den virker nesten fra første vask : NaturalTech Pyrifying shampoo. Selger den hos frisøren og har funnet merket på noen nettbutikker. Litt dyr, men veldig god.  

Du lager deg en bruker, søker umiddelbart opp et 5 år gammelt innlegg om tørr hodebunn som du dytter opp og gir anbefaling for.

Mye rart en skal se her inne gitt.

Anonymkode: 94c2e...8cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...