:o) :o) :o) Skrevet 2. desember 2012 #1 Skrevet 2. desember 2012 ...dersom de ikke liker det dere skal ha? Vi har pinnekjøtt på julaften, men guttungen er litt kresen på kjøtt og liker ikke pinnekjøtt. Vanligvis må han spise det han får servert til middag, men akkurat på julaften synes jeg han skal få noe han virkelig synes er godt. Flere som lager "egen" middag til barna på julaften? Evt hva?
Gjest cunning stunts Skrevet 2. desember 2012 #2 Skrevet 2. desember 2012 Aldri slått meg som en problemstilling overhodet, men hva med julepølse ved siden av, så det i alle fall er julemat? (Vi har ribbe, med.kaker og julepølse, så det ville vært noe for enhver uansett, men her liker alle alt.)
<3 2G <3 Skrevet 2. desember 2012 #3 Skrevet 2. desember 2012 Røkt kjøttpølse er ikkeno stress å lage i tillegg synes jeg. Lager vi ting vi vet jr ikke liker får han noe annet. Han smaker alltid.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #4 Skrevet 2. desember 2012 Vi har ribbe med julepølse, sossiser, medisterkaker og annet tilbehør, jenta mi er kresen, og ikke så glad i ribbe, hun spiser da pølse eller annet tilbehør. Blir ikke laget annen middag kun for henne. Anonym poster: e78df0ec165e72765d1263d9c69254fb
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #5 Skrevet 2. desember 2012 Vi har ribbe med julepølse, sossiser, medisterkaker og annet tilbehør, jenta mi er kresen, og ikke så glad i ribbe, hun spiser da pølse eller annet tilbehør. Blir ikke laget annen middag kun for henne. Anonym poster: e78df0ec165e72765d1263d9c69254fb
Himmel og hav Skrevet 2. desember 2012 #6 Skrevet 2. desember 2012 Nei. Det har jeg aldri gjort. Yngstemann har alltid likt alt, så han er det jo greit for, men eldste har aldri spist noe særlig kjøtt, så han spiser poteter og grønnsaker til middag, og desto mer dessert. Etter at jeg hørte om en kollega som i tillegg til å servere full julemiddag til hele familien fikk krav om å lage pizza til et par bortskjemte tenåringer, så ble jeg veldig glad for at vi aldri har startet på den greia der. " Kose seg" på julaften handler om så mye annet enn mat, så jeg tror ikke mine, eller de andre ungene i slekta, har lidd noen nød av å spise poteter og saus eller andre varianter på julaften. Men, du kan vel ha noe julepølser ved siden av pinnekjøttet, eller no?
Gjest Ziva Skrevet 2. desember 2012 #7 Skrevet 2. desember 2012 Heldige som vi er så har vi ikke det problemet. Vi har et barn som spiser alt fra blåmuggost til lutefisk, og hun elsker grønnsaker
ana baroma Skrevet 2. desember 2012 #8 Skrevet 2. desember 2012 Kan du ikke dampe med noen pølser sammen med kjøttet? Det pleier jeg å ha sammen med pinnekjøtt. Det er mildere, men om man damper de sammen med kjøttet så får det en smak av kjøttet. Jeg er vokst opp med lutefisk og mannen med torsk, så da lager vi begge deler. Ungene elsker lutefisk - OG kokt torsk så vi har ingen problemer med julematen på selve julaften iallfall:)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #9 Skrevet 2. desember 2012 Har ingen barn selv, så har ingen erfaring så langt, bortsett fra min egen erfaring som barn. Jeg fikk aldri noen "egen" julemat, men spiste det jeg likte av tilbehør når vi hadde julemat som jeg ikke likte (feks lutefisk). Ellers er jeg enig med deg i at på julaften er det greit at han får noe annet han liker i stedet. Synes #2 har et godt forslag ift julepølser, medisterkaker eller noe annet slikt som er "julemat" og som passer til det tilbehøret dere allerede lager. Anonym poster: 79b8fb62d196a1d5dc81dc4ce833e4dd
Jaffs Skrevet 2. desember 2012 #10 Skrevet 2. desember 2012 Vi spiser pinnekjøtt med poteter, saus, kolerabistappe, medisterpølser og kjøttpølse på julaften. Mine er glade i kjøtt og spiser det glatt. Men ser at de gleder seg mest til desserten som er dronning maud og riskrem, da må de stoppes for jeg er redd de skal bli dårlige om jeg lar de spise til de ikke orker mere Om barnet ikke liker ribbe eller pinnekjøtt så er det bare og dampe noen pølser sammen med kjøttet..og stappe noen poteter, så blir vel både store og små fornøyde
Plutselig_gravid Skrevet 2. desember 2012 #11 Skrevet 2. desember 2012 Vi spiser pinnekjøtt med poteter, kålrabistappe og vossakorv. Eldstemann er ikke glad i mat generelt og spiser til nød poteter med ribbefett. Han spiser ekstra mye riskrem da. Det er desserten Vi serverer ingen ting i tillegg, men han blir mett på andre ting i løpet av dagen/kvelden
stearin Skrevet 2. desember 2012 #12 Skrevet 2. desember 2012 Vi pleier alltid å ha ribbe, pinnekjøtt, medisterkaker og julepølser samtidig. Min datter er veldig kresen, og liker egentlig ikke noe av dette. Men julepølser skal jeg "trene" henne opp til å spise, så hun også får spist på julaften Og eventuelt medisterkaker. Og om det skulle vise seg at hun absolutt ikke vil ha dette, så sniker jeg noen vanlige pølser inn sammen med julepølsa. Skal også ha en ribbemiddag før jul, og en 2 kilos ribbe varer lenge. Så hun får prøvd seg fram og blitt kjent med maten før julaften.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #13 Skrevet 3. desember 2012 Stebarna får vanlig grillpølse, det velger de selv og er vant med, og da slipper vi surheter fra de. Minste som er begges barn spiser det som blir servert til ribben: poteter, julepølse, medisterkake, brun saus. jeg er egentlig for at man ikke får spesial mat som gjerne ikke er noe julete, så håper minsten vil fortsette å spise maten når han blir eldre og ser at storesønnene får spesialmat. Stebarna pleier å spise grøt på kvelden når de andre spiser julemat når de er hos moren sin. Anonym poster: cd97b7e5e4d800c592feb1e20aeeb508
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #14 Skrevet 3. desember 2012 Autokorrektur. skulle stå storesøsknene Anonym poster: cd97b7e5e4d800c592feb1e20aeeb508
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #15 Skrevet 3. desember 2012 Jeg husker godt julaftener som barn der jeg bare spiste poteter og kålrabistappe. Helt greit det, det var jo mitt problem at jeg ikke likte pinnekjøtt. Husker også juler der jeg bare spiste pinnekjøtt... Personlig syns jeg vår jul med bare pinnekjøtt var litt kjip, så hvis jeg var i din situasjon nå hadde jeg glatt innført julepølser i tillegg, det blir jo bra for både store og små. Anonym poster: 40056a0b3e1d1984dfa9d103f1a74200
Willy Wonka Skrevet 3. desember 2012 #16 Skrevet 3. desember 2012 Vossakorv er jo super godt til pinnekjøtt!! Den pølsesmaken er god i kombinasjon til pinnekjøttet, det spiser vi voksne. Barna spiser bare denne pølsa og elsker kålrotstappa til. Da slipper du lage egen mat til barna
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. desember 2012 #17 Skrevet 3. desember 2012 Som regel er barna så oppspilt på julaften når det nærmer seg gaver at vi kan ha is og gele uten at de hadde spist noe særlig. De spiser tilbehøret og min far i alle fall pleier å ha litt medisterkaker og pølser og slikt. Da er det noe for alle Når vi skal ha det hjemme kommer jeg også til å gjøre slik. At de dagene kommer de til å få noe de liker også. Det fikk jeg når jeg var mindre, og husker det som en veldig positiv opplevelse.
Spiffie Skrevet 3. desember 2012 #18 Skrevet 3. desember 2012 Tror ikke middagen er det viktigste for barna på julaften, jeg. Det er stemning og godis og pakker og alt som følger med som er viktigst for min lille i alle fall Vi har pinnekjøtt med poteter og kålrotstappe. Lillemann spiser da kun kjøttet, han spiser aldri potet av noe slag, han er litt omvendt av alle andre. Alt av kjøtt og fisk går rett ned, samme med gulrot og de fleste salatgrønnsaker. Det har hendt at vi damper litt vossakorv med kjøttet og koker litt gulrot slik at han slipper å spise kun salt pinnekjøtt. Vissakorven spiser vi og av da
PintSizedDictator Skrevet 3. desember 2012 #20 Skrevet 3. desember 2012 Jeg har hvit julepølse til barna (og meg selv nam nam) i tillegg til pinnekjøtt og hva nå enn hans majestet her i huset har lyst på. Han liker ikke pinnekjøtt. Tsk.
Førstemann Skrevet 3. desember 2012 #21 Skrevet 3. desember 2012 Vi har alltid vossakorv til pinnekjøttet, det liker de jo. Testa akkurat Nordfjord sin, den falt veldig i smak hos barna. Uansett spiser de hos oss pinnekjøttet også, men ikke så mye av det.
May the force be with you Skrevet 3. desember 2012 #22 Skrevet 3. desember 2012 Det blir nok ingen problem her:) lillegutt på 19 mnd. Spiser i grunn alt han får servert, alt fra sild til spekemat:) skikkelig matvrak!<3 Men ha litt pølse til gutten din? Julepølse funker sikkert bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå