Gå til innhold

Kalde små føtter, har ullsokk,ullsåle og viking vinterstøvler..hva mer ? noen kjempevarme sokker dere kan nevne ? :)

Anbefalte innlegg

Frøken er 1,5..og iskald på føttene.. har blandingsokk på seg, med ca 80% ull..noen ganger ren ull sokk.. og så ullsåle i..samt at skoene er av typen viking til 799? men fortsatt kald..så tærne er røde..

Trenger sårt råd? samt votter til små hender.. hvilke er varme og gode..?

Fortsetter under...

Min første tanke var også om det ble for trangt i skoen!

Forøvrig - barn under 2 år er ofte kalde på beina. De har liksom ikke fått igang "systemet" enda.

Skal dere være ute lenge, anbefaler jeg deg å bruke sånne varmegreier i skoene.

Når det gjelder votter - hestra med ullfor - ha gjerne ullvanter inni.

Jeg har dårlig erfaring med viking skoene til små barn. Syns ikke de holder på noe varme.

Sorel og tilsvarende sko syns jeg holder mye bedre på varmen.

Enig i hestra votter med ullfor. Da de med løst for.

Hestra fjellvott heter de.

Annonse

Hvis du har ullsokk (rett på foten), ullsåle og gode vintersko (som er store nok og har en tykk såle slik at foten kommer godt opp fra bakken) er det ikke så mye mer å gjøre;-) Nå er det såpass kaldt at det ikke er til å unngå at barna blir kalde. Korte turer ut i kulda er nok det eneste forebyggende nå. Når det gjelder votter er ullvotter med vindvott utenpå veldig fint. Slike votter koster litt mer, men er til gjengjeld det eneste som virkelig varmer på slike kalde dager som vi har nå. Tova ullvotter fungerer også.

Gjest Hercule Poirot

Hvis du skal prøve Sorel, så kjøp i prisklassen 5/600. De aller billigste holder absolutt ikke på varmen. De er iskalde. Mine har hatt supertrooper fra Sorel i flere år. Veldig fornøyd.

Store nok sko ja :)

Eller rett og slett en tynnere ullsokk - det er ikke alltid sånn at jo tykkere sokk jo varmere!

Her bruker toåringen sjelden mer enn en tynn ullsokk (ala Pierre Robert sokkene), eller på de aller kaldeste dagene en litt tykkere sokk (ala ullvang) i ecco skoene sine!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...