Gå til innhold

Noen som vill skravle litt ???? ;-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1.gangsprøver jeg prøvde doppler i forrige svangerskap, lånte en da, men husker dessverre ikke hvor langt jeg var på vei, men mener jeg husker det var ganske tidlig. Tror jeg skal få lånt den igjen, såååå kos å høre hjertelyden <3

Oki:) jeg har prøvd, mn finner den ikke! :/ mn er vel ikke noe jeg bør stresse meg opp for? Er vel ikke så vanlig å finne den så tidlig, selv om jeg leser om mange som gjør det:)

Ja, synes selv dette var en artig idé! :) så gleder meg til å se mine venners uttrykk når de ser bildet:D har kun fortalt det til en venninne:)

Har noen av dere forresten prøvd doppler og finner hjertelyd? Hvor langt var dere på vei evt? :)

Jeg har ikke prøvd doppler. Har vurdert frem og tilbake om jeg skulle bestille en. men kan se for meg at det blir enda mere "bekymringer" vis jeg annskaffer meg en slik en. å ikke finner hjertelyd osv... men for den som finner hjertelyden ser jeg for meg det er et bra redskap! roer skjela bra da:-)

Hvor for en kjøpt doppler da? hva er prisen?

Jeg kjøpte på angelsounds.no, koster 395 kr, og fikk den i posten i løpet av få dager!:)

Jeg henger meg gjerne på her for å skravle litt innimellom :) Er bare 4+1, så spennende å se hvordan det er med dere som er kommet et stykke lenger!

Velkommen hit verpesjuk86 ;-))

Kjekt å følge med hverandre ja! ;-) Å skravle litt sammen!

Jeg husker selv fra da jeg var 4 uker. syntes tiden gikk Så sent. men nå er jeg plutselig 11 uker.. så tiden har gått fort altså:) Masse annet å tenke på i disse juleforberedelser. heldigvis :-) Dagene flyr av gårde! Har du barn fra før? :)

Hvordan er formen din da?=)

Husker jeg selv var VELDIG trøtt fra 4-6 uker.. ømme pupper og økt matlyst.. uheldigvis;) hehe!

Annonse

Jeg er ca 7,5 uker.

Med første fortalte vi det på julaften da var vi nok 6 uker på vei. Jeg malte et bilde av storken sim kom med baby og ba mamma pakke det opp før mat. Selskapet var der så hun tenkte vel først det var en "vertinnegave"

Nå som vi venter nr 3 er det vel ingen som blir hysteriske av glede hverken venner eller familie så gjør nok ikke et så stort nummer av det.

Jeg vil gjerne få sagt det til pappa denne uken og gruer jeg litt til fet. Vennene får vite det på julebord om 2 uker.

Navn har jeg ikke peil på :)

Formen er fin . Et ganske så trøtt da

Jeg er 8+6 i dag :)

Formen er god, bortsett fra trøtthet og vondt i rygg og bekken.

Her snakker, og gleder mannen seg veldig sammen med meg!

Tror det er like stort for ham som for meg til tross for at det er hans fjerde barn og mitt første.

Vi var på ul 7+2, og skal igjen 12+3... :D

Da er vi samme båt ;-) Jeg er også veldig trøtt!! Føler aldri jeg får nokk søvn jeg ;-) Har også vondt i rygg å bekken. Jobber 100% i barnehage. og kjenner løfting og bæring skaper problemer for meg allerede.. Har hedligvis en forståelsesfull sjef. så fra i morgen blir det tilrettelagt slik at jeg slipper de tunge løftene.. Puh..

Jobber selv i barnehage, 100%, men på stor avdeling.

Har forsåvidt få eller ingen store løft i løpet av dagen, men vi er veldig mye ute, og all gåingen, reise seg, sette seg ned, krype i lek osv tar ryggen og bekkenet mitt veldig.

Har fått henvisning til fysioterapi, men der er det venteliste og kiropraktoren vil ikke røre meg ennå...

Skal søkes om tilrettelegging på meg også, men klarer ikke se at det skal ha noe å si i forhold til å unngå løft og den typen belastning når jeg egentlig ikke har det :(

Så er veldig redd for at det veldig snart må ut i 20 eller 40% sykemelding... :(

Jeg henger meg gjerne på her for å skravle litt innimellom :) Er bare 4+1, så spennende å se hvordan det er med dere som er kommet et stykke lenger!

Velkommen hit verpesjuk86 ;-))

Kjekt å følge med hverandre ja! ;-) Å skravle litt sammen!

Jeg husker selv fra da jeg var 4 uker. syntes tiden gikk Så sent. men nå er jeg plutselig 11 uker.. så tiden har gått fort altså :) Masse annet å tenke på i disse juleforberedelser. heldigvis :-) Dagene flyr av gårde! Har du barn fra før? :)

Hvordan er formen din da?=)

Husker jeg selv var VELDIG trøtt fra 4-6 uker.. ømme pupper og økt matlyst.. uheldigvis;) hehe!

Takk for det. Tenker at hver dag vil føles lang de neste ukene - ikke så mye fordi jeg er utålmodig etter å få en bylt i armene, men fordi jeg håper å komme gjennom de første 12 ukene uten at noe går galt. Men om dagene blir lange, får jeg fylle dem med ting å gjøre, mer enn nok av det frem mot jul i hvert fall!

Ingen plager så langt, annet enn at jeg i kortere perioder har måttet tisse fryktelig ofte, noe som er litt flaut, men ikke direkte plagsomt (er for det meste hjemme eller på jobb, så kort vei til do;) ).

Største utfordring hittil og frem til 1. januar blir å prate seg ut av alkoholdrikking. Har ikke lappen, så kan ikke skylde på at jeg kjører, men er ganske overvektig, så tenker å si at jeg slanker meg. Fikk testa det i to ulike settinger i helga, og tror det funka sånn noenlunde. Holdt meg unna alt av godteri, kaker og unødvendige saker hele helga for å bygge opp dekkhistorien. Kan bli hardt å gjøre det samme hele jula, men så lenge jeg tenker på den lille der inne skal det gå bra :)

Har ingen barn fra før, men har lengta etter å prøve i over to år. Sånn sett føler jeg at jeg har venta lenge, selv om det gikk på første forsøk..

Jeg også gleder meg til jeg er 12 uker.. Er også bekymret for at noe ska l gå galt osv... Men er vell naturlig å bekymre seg litt som førstegangs :-) aha!! heldigvis så er jeg 14 uker i jula. så jeg skal fortelle det da.. så da slipper jeg heldigvis å vri meg unna alkohol drikkinga... Genialt;-)

det var jo en grei måte å "unskylde" drikkingen på. Da er du flink!! Jeg er godteri syk heletiden. Klarer ikke en dag uten noe godt... huff. og Matlysten har vært på topp fra dag en.. Har allerede gått opp 4 kg. Er 174 cm å veide 70 kg eller litt over . . Du må kose deg litt i jula kjære deg ;-) Fordi om du slanker deg, så må en unne seg noe godt også.... :-) Kan jeg spøre hvor mye overvektig du er?

Ja, det har du ja! Vært verpesjuk ei stund jeg også. Men samboer har ikke vært klar for barn før nå. Men plutselig en dag, var han klar og ville prøve.. spiren satt på første forsøk her også! Men føles ut som jeg har ventet i en "evighet" jeg også....

Noen som vet om det blir tatt utvendig eller innvendig UL når en er fra 13/14 uker ?

Utvendig, med mindre det er av en eller annen grunn er umulig å se alt klart og fint da kan de ta innvendig. Tror ikke jeg vet om noen over 12 uker som har måttet tatt innvendig

Jeg er ca 7,5 uker.

Med første fortalte vi det på julaften da var vi nok 6 uker på vei. Jeg malte et bilde av storken sim kom med baby og ba mamma pakke det opp før mat. Selskapet var der så hun tenkte vel først det var en "vertinnegave"

Nå som vi venter nr 3 er det vel ingen som blir hysteriske av glede hverken venner eller familie så gjør nok ikke et så stort nummer av det.

Jeg vil gjerne få sagt det til pappa denne uken og gruer jeg litt til fet. Vennene får vite det på julebord om 2 uker.

Navn har jeg ikke peil på :)

Formen er fin . Et ganske så trøtt da

ser jeg skrev fra mobilen i går , huff så mye skrivefeil :)

Annonse

Jeg er 8+6 i dag :)

Formen er god, bortsett fra trøtthet og vondt i rygg og bekken.

Her snakker, og gleder mannen seg veldig sammen med meg!

Tror det er like stort for ham som for meg til tross for at det er hans fjerde barn og mitt første.

Vi var på ul 7+2, og skal igjen 12+3... :D

Da er vi samme båt ;-) Jeg er også veldig trøtt!! Føler aldri jeg får nokk søvn jeg ;-) Har også vondt i rygg å bekken. Jobber 100% i barnehage. og kjenner løfting og bæring skaper problemer for meg allerede.. Har hedligvis en forståelsesfull sjef. så fra i morgen blir det tilrettelagt slik at jeg slipper de tunge løftene.. Puh..

Jobber selv i barnehage, 100%, men på stor avdeling.

Har forsåvidt få eller ingen store løft i løpet av dagen, men vi er veldig mye ute, og all gåingen, reise seg, sette seg ned, krype i lek osv tar ryggen og bekkenet mitt veldig.

Har fått henvisning til fysioterapi, men der er det venteliste og kiropraktoren vil ikke røre meg ennå...

Skal søkes om tilrettelegging på meg også, men klarer ikke se at det skal ha noe å si i forhold til å unngå løft og den typen belastning når jeg egentlig ikke har det :(

Så er veldig redd for at det veldig snart må ut i 20 eller 40% sykemelding... :(

Samme her. vi er også mye ute! Kjenner jeg får vondt i korsryggen/halebenet i enkelte situasjoner. å er veldig klar etter en arbeidsdag. utslitt rygg å hodepine... Men jeg er så sta at jeg skal liksom klare det å.. men vet ikke det holder så lenge å jobbe 100 % hær eller nei.. ;-( nedtur å måtte trappe ned allerede nå.. men skal la det gå denne uka nå, før jeg evt. kontakter legen.

Ryggen min er allerede vondt etter kun 2 dager.. så dette er ikke bra.. Vurderer fysioterapaut her også. skal få sjekket ut det jeg også.

Er enig med deg. ser ikek helt vitsen i den "tilrettelegginga" til meg eller.. for jeg også jobber å storbarn, men blir mye bøying og påkledning osv i løpet av en dag. også i lek.

Slenger meg med her! :)

Jeg er 10+4 i dag. Vært på ultralyd ved 7+3 og 9+4. Så neste blir 12+4 så håper at goklompen har det fortsatt det bra i magen :) Men det er tungt å vite at jeg har et høyrisiko svangerskap og at jeg må reise hver uke i slutten av graviditeten i flere timer til sykehuset.. Andre i samme situasjon?

Vi har fortalt til de nærmeste i familiene våre pga at det har vært en del tøffe uker så vi har trengt å få støtte.

Men vi lurer på om vi skal fortelle det til alle til jul når vi er passert uke 13 siden vi skal fortelle kommende storebror helgen før jul så tipper vi at ordet blir spredt for vinden :P

Har allerede begynt å få bekkenløsning.. Ellers så sliter jeg voldsomt med trøtthet og å være sliten, så jeg klarer ikke fulle skoledager. Heldigvis får jeg god forståelse av skolen siden jeg har vært åpen om graviditeten siden jeg var uke 5. Så får tilrettelagt undervisning :)

Pappaen er kjempe glad og stolt! Tilogmed begynt å tråle nettet for den beste barnevogner-tester etc :P Altså typisk mann. Men jentenavn bli vi nok aldri enige tror jeg.. :P

Men om det blir en gutt (som jeg ikke tror siden jeg har på følelse av at det er ei jente..) så er navnet klart og fått det godkjent av mannen.

Liljeduft: her i "huset" er det jeg som har styr på at vi skal kjøpe inn til "pokemon" alt fra vippestol, antall leker til barnevogn :) men det er jo så gøy å se på alt sammen da :)

Ellers hadde jeg en skikkelig kjip treningsøkt i dag, fikk gjort meg ferdig å greier, men fy søren så vondt i ryggen jeg fikk etterpå.

Hei!

Vil gjerne være med å skravle. Er 8 uker i morgen, termin 19.juli. Jeg har vært heldig, ingen sport til kvalme så langt, er bare trøtt for tiden. Skikkelig, skikkelig trøtt da. Håper det går litt over etter uke 12. Synes tiden går litt sakte, synes dere det? Skjer liksom litt lite i begynnelsen av svangerskapet.

Synes tiden går litt sakte, synes dere det? Skjer liksom litt lite i begynnelsen av svangerskapet.

Absolutt! Og jeg er bare 4+3... Heldigvis pleier jo desember å gå fort, så håper den gjør det denne gangen også :) Januar og februar tror og håper jeg blir travle på jobb, og så innbiller jeg meg liksom at tida vil gå fortere når vi kommer dit at vi kan snakke om det til alle? Håper det i hvert fall!

Verpesjuk, ja vi får håpe desember fyker avgårde:) Skal på ultralyd neste uke, så da får vi i hvert fall sett at det er noe der. Hvordan er formen deres da? Er veldig trøtt, men har enda ikke vært kvalm heldigvis:)

Liljeduft: her i "huset" er det jeg som har styr på at vi skal kjøpe inn til "pokemon" alt fra vippestol, antall leker til barnevogn :) men det er jo så gøy å se på alt sammen da :)

Ellers hadde jeg en skikkelig kjip treningsøkt i dag, fikk gjort meg ferdig å greier, men fy søren så vondt i ryggen jeg fikk etterpå.

Jeg er samme som deg. Vet hva vi trenger og ønsker til den lille.

Men jeg er sjeleglad for at han selv er veldig engasjert. For da er det så mye lettere å bli enige om hvor mye vi skal bruke på hver post når begge vet hvor mye det faktisk koster og evt. hvor mye vi kan spare ved tilbud. :)

Har dere noe oversikt over hvor mye dere skal bruke på utgifter? :)

Jeg er samme som deg. Vet hva vi trenger og ønsker til den lille.

Men jeg er sjeleglad for at han selv er veldig engasjert. For da er det så mye lettere å bli enige om hvor mye vi skal bruke på hver post når begge vet hvor mye det faktisk koster og evt. hvor mye vi kan spare ved tilbud. :)

Har dere noe oversikt over hvor mye dere skal bruke på utgifter? :)

Ja, det er viktig det! Vi har egentlig ikke satt noe sum på hvor mye. Fordi vi vet det koster å få første barn. Regner med at jeg får pengebidrag fra mamma. Men vi bare kjøper inn det vi trenger, og luker øynene for total sum ;) Hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...