Gå til innhold

Noen som vill skravle litt ???? ;-)

Anbefalte innlegg

Synes det er lite liv her inne!

Noen som vill være med å prate litt løst og fast ? ;-)

Jeg er 11+0 idag. og gleder meg masse til jeg er over i 2 trimester.

Er i noenlunde bra form. Litt uggen. å VELDIG glad i alt av mat å snop ;-) mmmm.... Kiloene kommer fort på her gitt!

Noen som har tenkt på navn til spiren da? ;)

Har dere tenkt på oppkalling? Eller velger dere helt villkårlige navn ?

Snakker mannen deres noe om babyen? Viser han interesse?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143996058-noen-som-vill-skravle-litt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan godt skravle :D Jeg er 11+1 i dag så vi er veldig likt. Er en del dårlig enda, men begynner å gå seg litt til. Greier å sitte litt her nå og skravle ihvertfall, hehe.

Her har vi jentenavn klart men ikke gutt, veldig spent på hva det blir. Blir oppkalling hvis det blir jente. Enn du/dere?

Ja mannen snakker om babyen men ikke overhodet så mye som meg :P men vet av erfaring at han kommer mer på banen etter ultralyd og rett og slett etter baby kommer, er nok uvirkelig for ham enda.

Er med på litt skravling jeg ;) nå er jeg i uke 6+ 4. Skal ha kontrolltime hos jordmor til onsdag.

Svigerfamilien har allerede funnet alternativ til navn, litt skeptisk på dems forslag. Guttenavn synes jeg ikke er så viktig. Så det kan de styre med, men jeg har jo noen forslag til jentenavn. Lana eller nahla. Miriam ble bare ett STOORT nei fra meg. Heldigvis har vi jo god tid til å velge.

Ellers så har jeg jo ul den 17 desember. Litt usikker på om jeg vil utsette den 1-2 uker til jeg kan ta en utvendig. Lest så mye om andre som har begynt å blø, noe jeg ikke har veldig lyst til..

Synes det er lite liv her inne!

Noen som vill være med å prate litt løst og fast ? ;-)

Jeg er 11+0 idag. og gleder meg masse til jeg er over i 2 trimester.

Er i noenlunde bra form. Litt uggen. å VELDIG glad i alt av mat å snop ;-) mmmm.... Kiloene kommer fort på her gitt!

Noen som har tenkt på navn til spiren da? ;)

Har dere tenkt på oppkalling? Eller velger dere helt villkårlige navn ?

Snakker mannen deres noe om babyen? Viser han interesse?

Jeg er gjerne med å skravle litt! Er 10+4 og merker lite til graviditeten.. Spiser godt og er trøtt.. skal på ultralyd 11.des så da håper vi å få se ett bankende hjerte!:) tror alt blir mer virkelig for den kommende far også da:) han snakker om babyen, mn ikke så mye som meg:p han viser interesse, mn synes det hele er uvirkelig enda:) tror ikke det blir noe oppkalling, mn jeg har ett par navn jeg liker, og mannen virker til å like de han og:) hva med dere?

Hvorfor er ikke guttenavn viktig? hehe, hørtes litt rart ut :P Her har vi bare ikke funnet et enda, synes det er vanskeligere å finne guttenavn rett og slett og så har jeg jentefølelse så blir nok å vente med å tenke så mye på det til etter ordinær ul og når vi forhåpentligvis har fått vite hva det blir. Skal dere vite?

Er mange som tar tidlig ul så at man blør etterpå er nok bare tilfeldig, eller? Jeg tok tidlig i uke 8 og gikk veldig bra. Gleder meg stort til å se nurket igjen, men blir nok ikke før i januar, virker kjempelenge til.

Jeg kan godt skravle :D Jeg er 11+1 i dag så vi er veldig likt. Er en del dårlig enda, men begynner å gå seg litt til. Greier å sitte litt her nå og skravle ihvertfall, hehe.

Her har vi jentenavn klart men ikke gutt, veldig spent på hva det blir. Blir oppkalling hvis det blir jente. Enn du/dere?

Ja mannen snakker om babyen men ikke overhodet så mye som meg :P men vet av erfaring at han kommer mer på banen etter ultralyd og rett og slett etter baby kommer, er nok uvirkelig for ham enda.

Her også blir det oppkalling ;-) Har noen Jente navn som kan være oppkalling. men dårlig med gutte navn enda..

Mannen her også nevner beibien i noen situasjoner. Men ikke så mye som meg nei... han skjønner ikke stort av dette enda ;-) Blir vell mere virkelig for han etter hvert.

Annonse

Her har vi ikke fortalt noe til kommende besteforeldre.. Kribler etter å fortelle det.. :-) men vi skal vente til vi har vært på Ul. å fått bilder. Da blir det litt mere reelt for oss også.. :-)

Har 2 venniner som jeg har fortalt det til! godt å ha noen å prate med ;-) Slik at mannen slipper alle tankene! stakkar.. hehe ;)

Vi har sagt det til "alle" for lenge siden, hehe, mest fordi jeg har vært så dårlig at vi har trengt hjelp, men det er enda noen av de perifere vennene som ikke vet, kommer nok til å fortelle det til dem rundt jul :)

Spennende at besteforeldrene ikke vet enda Spireønske13, hadde lyst å dele alt på julaften jeg, hadde vært så gøy, men det gikk jo ikke. Tenker dere noe sånt? gi noe gøy i gave som røper det? :)

Hvorfor er ikke guttenavn viktig? hehe, hørtes litt rart ut :P Her har vi bare ikke funnet et enda, synes det er vanskeligere å finne guttenavn rett og slett og så har jeg jentefølelse så blir nok å vente med å tenke så mye på det til etter ordinær ul og når vi forhåpentligvis har fått vite hva det blir. Skal dere vite?

Er mange som tar tidlig ul så at man blør etterpå er nok bare tilfeldig, eller? Jeg tok tidlig i uke 8 og gikk veldig bra. Gleder meg stort til å se nurket igjen, men blir nok ikke før i januar, virker kjempelenge til.

Det er tradisjon i min svigerfamilie at de skal velge navn for førstefødte gutt, selvfølgelig kan jeg jo si nei, det er ikke noe fint. Men de har allerede plukket ut noen navn jeg synes er fine fra før ;)

Vi har fortalt det til besteforeldre:) stas! Skal fortelle det til mine venninner når vi skal ha våres årlige julebord:) tenkte å ta kopi av ultralyd bildet og legge i konvolutter ved middagsbordet, og be dem åpne konvoluttene på likt:)

Vi har sagt det til "alle" for lenge siden, hehe, mest fordi jeg har vært så dårlig at vi har trengt hjelp, men det er enda noen av de perifere vennene som ikke vet, kommer nok til å fortelle det til dem rundt jul :)

Spennende at besteforeldrene ikke vet enda Spireønske13, hadde lyst å dele alt på julaften jeg, hadde vært så gøy, men det gikk jo ikke. Tenker dere noe sånt? gi noe gøy i gave som røper det? :)

ja.sant! jeg har vært i bra form egentlig. så derfor vi ikke har sakt noe til dem enda;) Tror ikke de har noen misstanker nei!

Ja, planen er å vente til julaften med å fortelle det ;-) Men mannen begynner å bli utålmodig.. hehe..

også har jeg et lite problem, vi bruker å være på familie middag med rakfisk 23 desember.. å det vet ALLE at det er det beste jeg vet.. spiser det kun i jula! å har hele tiden sakt jeg gleder meg til det... :-P Så hvordan skal jeg komme meg unna den? Forslag? ;-) Kan jo eventuelt si jeg har blitt dårlig og holder meg hjemme.. :-P Har du noen tips til hvordan vi evt. kan fortelle dem det på julaften ?;-)

Tenkte på kopper med bestemor og bestefar på + ultralyd bilde. Her jeg bor får en med minnepenn med bilder etter uke 12. Genialt;)

Men tror jeg skal gi "gaven" til svigermor og svigerfar den 23. da jeg skal feire jul hjemme. Synes det hadde vært moro å sett hvordan di har reagert etter å ha pakket opp... ;-) Vanskelig for å bestemme oss hvordan vi skal gjøre det!!

Annonse

Vi har fortalt det til besteforeldre:) stas! Skal fortelle det til mine venninner når vi skal ha våres årlige julebord:) tenkte å ta kopi av ultralyd bildet og legge i konvolutter ved middagsbordet, og be dem åpne konvoluttene på likt:)

Så kjekt ;-) der ga du meg noen tips til hvordan jeg skal fortelle mine venner det :-) Vi bruker nemmelig å ha middag eller kveldsmat her sånn rett før jul.. :-) Veldig artig måte å fortelle det på!! ;)

Sikkert mye gøy man kan gjøre ja. Vi tenkte på å lage en gave der vi bare skrev f.eks til bestemor og bestefar (til hans side) og ikke noe navn på fra.. tror ikke de hadde skjønt det før etter de åpnet gaven for snuppa vår kaller dem jo allerede det, men hadde ikke kommet så langt at jeg tenkte på hva jeg skulle gi, bilde er jo kjempefint da, evt skrive noe på, "gleder meg til å møte dere i juni" eller noe, hehe, blir nok stas uansett, er det første barnebarnet?

1.gangsprøver så morsom måte å fortelle det på :D

Ja, synes selv dette var en artig idé!:) så gleder meg til å se mine venners uttrykk når de ser bildet:D har kun fortalt det til en venninne:)

Har noen av dere forresten prøvd doppler og finner hjertelyd? Hvor langt var dere på vei evt?:)

Jeg er 8+6 i dag :)

Formen er god, bortsett fra trøtthet og vondt i rygg og bekken.

Her snakker, og gleder mannen seg veldig sammen med meg!

Tror det er like stort for ham som for meg til tross for at det er hans fjerde barn og mitt første.

Vi var på ul 7+2, og skal igjen 12+3... :D

Jeg er 8+6 i dag :)

Formen er god, bortsett fra trøtthet og vondt i rygg og bekken.

Her snakker, og gleder mannen seg veldig sammen med meg!

Tror det er like stort for ham som for meg til tross for at det er hans fjerde barn og mitt første.

Vi var på ul 7+2, og skal igjen 12+3... :D

Da er vi samme båt ;-) Jeg er også veldig trøtt!! Føler aldri jeg får nokk søvn jeg ;-) Har også vondt i rygg å bekken. Jobber 100% i barnehage. og kjenner løfting og bæring skaper problemer for meg allerede.. Har hedligvis en forståelsesfull sjef. så fra i morgen blir det tilrettelagt slik at jeg slipper de tunge løftene.. Puh..

1.gangsprøver jeg prøvde doppler i forrige svangerskap, lånte en da, men husker dessverre ikke hvor langt jeg var på vei, men mener jeg husker det var ganske tidlig. Tror jeg skal få lånt den igjen, såååå kos å høre hjertelyden <3

Ja, synes selv dette var en artig idé! :) så gleder meg til å se mine venners uttrykk når de ser bildet:D har kun fortalt det til en venninne:)

Har noen av dere forresten prøvd doppler og finner hjertelyd? Hvor langt var dere på vei evt? :)

Jeg har ikke prøvd doppler. Har vurdert frem og tilbake om jeg skulle bestille en. men kan se for meg at det blir enda mere "bekymringer" vis jeg annskaffer meg en slik en. å ikke finner hjertelyd osv... men for den som finner hjertelyden ser jeg for meg det er et bra redskap! roer skjela bra da:-)

Hvor for en kjøpt doppler da? hva er prisen?

Ja, synes selv dette var en artig idé! :) så gleder meg til å se mine venners uttrykk når de ser bildet:D har kun fortalt det til en venninne:)

Har noen av dere forresten prøvd doppler og finner hjertelyd? Hvor langt var dere på vei evt? :)

Jeg har ikke prøvd doppler. Har vurdert frem og tilbake om jeg skulle bestille en. men kan se for meg at det blir enda mere "bekymringer" vis jeg annskaffer meg en slik en. å ikke finner hjertelyd osv... men for den som finner hjertelyden ser jeg for meg det er et bra redskap! roer skjela bra da:-)

Hvor for en kjøpt doppler da? hva er prisen?

Er det noen her som bruker noen form for kremer eller noe i forhold til strekkmerker eller har andre kjerringråd?

Jeg har noen på hoftene fra tidlig tennårene. Men har ikke prøvd noen kremer eller noe nå.

Å hva med å forhindre slike "blå streker/tråder på legger lår osv?

Har helt glemt hva det heter?? Uff.....

Jeg har ikke brydd meg så mye om dette. da jeg tenker det blir som det blir... Men vært greit med noen råd vis noen har altså :-)

Har både cellulitter, strekkmerker og har også dukket opp noen "blå tråder" på føttene.. Æsj;)

Hjelp meg å finne navnet på det....... ah... blir irritert her jeg sitter........ Er vanlig å få slikt under/etter graviditet ...

Forrige svangerskap brukte jeg mandelolje + kremer og smurte meg, fikk ingen strekkmerker, har også noen på lårene fra tenårene så regnet med jeg ville få under svangerskapet også, håper jeg er like heldig denne gangen. Ei venninne av meg anbefalte noe hun sverget til og det var en balm spesielt for gravide fra merket kremfresh, tror det var mandarin og rose eller noe slikt, den ble skikkelig fet når du tok den på, så den tror jeg at jeg skal prøve denne gangen, om det har effekt eller ei vet jeg ikke, men skader jo ikke å holde huden myk og smidig tenker jeg :)

Skjønner hva du mener, men husker ikke hva det heter jeg heller, haha. det plagdes jeg heldigvis heller ikke med sist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...