Gå til innhold

Fått målt AMH?

Anbefalte innlegg

Har fått målt AMH på 3, skal være mellom 3 og 60 for å være i fertil alder.. Ble ganske deppa av dette! Men har blitt gravid flere ganger siste året, men mistet hver gang. Andre som har fått målt lave verdier?

Anonym poster: d96af296ed7e34c0761665c853f0fe17

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143996055-f%C3%A5tt-m%C3%A5lt-amh/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AMH på 3 er jo ikke så verst. Som du sier har du jo blitt gravid flere ganger. Dette tallet sier vel bare noe om eggreservene, og ikke kvaliteten. Hvis alle andre tester er ok skal det vel vøre gode muligheter for deg :-)Jeg selv fikk målt AMH til under 1 :-(

jeg har fått målt min AMH på 2 det er i den nedre gruppa, men fordi FSH er normal dvs under 12 og det er mere enn 4 folikkelposer på hver side er behandlings opplegget fra Riksen kort regime og normale doser. DHEA i min 2 mnd i forkant kan være lurt . tvi tvi!

min var under 1. ble gravid 3 mnd etter testen og har en skjønn baby idag som er 5 uker :)

jeg var utrolig lei meg og så for meg et liv uten barn, men en positiv kjæreste tror jeg var utslagsgivende for at jeg skulle snu det negative fokuset jeg hadde.. vet ikke, men iallefall ble vi gravide likevel :)

• 2 måneder senere...

Etter 28 pp fikk jeg vite at min amh lå på under 1:( er bare 34 og sistemann er så etterlengtet! Fødte ei jente i 2010 og hun kom som bestilt. Frustrerende at den kan synke på så kort tid:(

Hadde ikke gjort noe med noen solskinnshistorier :)

Annonse

Amh er anti mueller hormon og forteller hvor stor eggreservene er. Den skal ligge mellom 3-60 i fertil alder . De sier at under 3 minsker sjansene og under 1 er det svært vanskelig og oppnå graviditet uten hjelp!

AMH vises på en blodprøve ..men den må behandles litt anderledes enn andre blodprøver for å vise riktig resultat. Den må fryses en viss tid etter den er tatt . Her jeg bor må jeg på sykehuset og få tatt den :) legen kan rekvisere en amh:)

Amh er anti mueller hormon og forteller hvor stor eggreservene er. Den skal ligge mellom 3-60 i fertil alder . De sier at under 3 minsker sjansene og under 1 er det svært vanskelig og oppnå graviditet uten hjelp!

AMH vises på en blodprøve ..men den må behandles litt anderledes enn andre blodprøver for å vise riktig resultat. Den må fryses en viss tid etter den er tatt . Her jeg bor må jeg på sykehuset og få tatt den :) legen kan rekvisere en amh:)

Tusen takk! Jeg er i gang med fjerde IVF-forsøk og har aldri fått tilbud om dette. Så flott at disse sidene finnes! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...