Gå til innhold

Andre som har fått målt AMH?

Anbefalte innlegg

Fått målt AMH, mest bare som en sjekk, har blitt gravid flere ganger siste året men mistet. Er 37 år. Men amh var 3!! Referanseområdet er vist 3-60! Virker som sjansene mine er meget lave... Håper derfor noen kan fortelle meg om lavere verdier enn mine og likevel vellykket graviditet...?

Anonym poster: ece391f984e73b185d0d3de6be7c794b

Fortsetter under...

Jeg tok min blodprøve i forrige uke. Venter på svar, men det kan jo ta litt tid. Jeg har lest at AMH på 3-60 indikerer kvinne i fertil alder. Dette står på f.eks sidene til Oslo universitetssykehus. Det virker derfor ikke som din verdi er lav :)

Det er 2 måle enheter, og med den ene så er denne lav for hennes alder og sjansene er mindre for hver mnd. Men du er fertil, bare mindre enn andre, og husk at FSH og estradiol også har noe å si. Bare google AMH så havner du på Medicus sine sider og der finner du noen svar, og på engelske sider enda flere, men sjekk hvilken måleverdi som er brukt først :-)

Anonym poster: e66fc208cddabcc6978a6f48468c064a

Al right :) Er det her DHEA kommer inn i bildet da? Det er ikke bare bare å slite :( Prøver å lære meg alt før ivf selv. Baaah!

Ja, ser slik ut på :-) I Utlandet brukes DHEA som kosttilskudd og i samråd med lege, og ikke kun ved IVF men veldig utbredt blant de med lav AMH og andre slitere. Anbefaler deg å google på amerikanske og engelske sider, feritilyfriend har også mange forum som dette blir tatt opp :-)

Tablettene kjøpes vel på nettet i forskjellige styrker og jeg vil tro det er andre doser som brukes i utlandet, siden alt er fy fy her :-)

Al right :) Er det her DHEA kommer inn i bildet da? Det er ikke bare bare å slite :( Prøver å lære meg alt før ivf selv. Baaah!

Ja, ser slik ut på :-) I Utlandet brukes DHEA som kosttilskudd og i samråd med lege, og ikke kun ved IVF men veldig utbredt blant de med lav AMH og andre slitere. Anbefaler deg å google på amerikanske og engelske sider, feritilyfriend har også mange forum som dette blir tatt opp :-)

Tablettene kjøpes vel på nettet i forskjellige styrker og jeg vil tro det er andre doser som brukes i utlandet, siden alt er fy fy her :-)

Okay :) Takk for info. Krysser alt jeg har for at vi sliterne skal få lønn for strevet snart :D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...