Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #1 Skrevet 2. desember 2012 Ser mange skriver at de gir barna mange forskjellige gaver. Er det vanlig? Har alltid bare fått en gave av foreldrene mine og gir barna mine en gave (+ fra nissen og kjøper fra ene barnet til det andre) Hvorfor kjøper dere egentlig flere gaver, føler meg litt gniten når jeg ser alt andre skal kjøpe til ungene sine. Anonym poster: 4b50102a7a10e1bafd206746efe11327
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #2 Skrevet 2. desember 2012 Kjøper ikke flere gaver hvert år, men noen år gjør jeg det. I år er det ikke noe spesielt 5-åringen trenger som er kostbart, så da blir det flere rimelige gaver isteden. Hun får morgenkåpe, puslespill, noen malebøker også blir det vel noe småtteri til. Når de får noe dyrere til jul får de bare en gave, i fjor fikk f.eks 8-åringen snowboard og da fikk han ikke noe mer enn det. Anonym poster: 7448aa03b8720ce5d191241f79ed4c67
Cornelianelia Skrevet 2. desember 2012 #3 Skrevet 2. desember 2012 Vi har liten familie, så det hadde blitt få pakker under treet dersom alle bare ga en hver. Dessuten er det viktigere å se på innholdet enn antallet. Forskjell på om den ene pakka inneholder ski eller en pakke tusj liksom.
Elsker livet Skrevet 2. desember 2012 #4 Skrevet 2. desember 2012 Som oftest får de mer enn en gave. Får de sykkel f.eks får de gjerne noen leker utenom. Sikkert helt unødvendig egentlig.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #5 Skrevet 2. desember 2012 Jeg har vokst opp med å få en fin gave av foreldrene mine og synes det er ok.Men,vi feirer jul med min søster og hennes 2 barn får en masse gaver.. synes synd på sønnen min som da blir sittende og se de andre får mye mer. Mannen min sin familie kommer fra et land langt borte og som ikke har tradisjon med julegaver.Så sønnen min får likom bare fra oss få her.Derfor flere gaver!!! Anonym poster: e04d83d166006a5e2a1426250e319efa
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #6 Skrevet 2. desember 2012 Min mor elsker å kjøpe gaver. Vi har alltid pleid å få en hovedgave, og så flere smågaver fordi mamma har funnet noe hun tror vi blir glade for. Kan være en fin kaffekop, eller en t-skjorte, eller en praktisk kjøkkenduppeditt, et fint kubbelys... Slike ting som ikke ville vært en "ordentlig" (fra foreldre) gave i seg selv. Fra min far har jeg aldri fått ekstragaver, rett og slett fordi han hater å kjøpe gaver. Det er ikke fordi han er mindre gavmild eller gjerrigere, men han tenker ikke slik. Vi pleier alltid å kjøpe gaver fra dyrene også. Småting, men en pakke fargestifter fra katten, en fargebok fra hunden, en kinobillett fra hesten... slike småting, som også gjør at det blir flere gaver. Anonym poster: 988faa534887316dd05437085efa0293
Mamma til go'jentene Skrevet 2. desember 2012 #7 Skrevet 2. desember 2012 Jeg er vokst opp med at foreldrene mine kjøpte flere gaver. Gjerne en stor hovedgave (som ski, tv på rommet, o.l) men alltid litt småting i tillegg. Så her får barna gaver fra mor, far, (vi er gift!), søsken ++, sikkert seks gaver til hver fra oss i husstanden. Bare fordi det er koselig, og veldig gøy med masse gaver! ;-)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 2. desember 2012 #8 Skrevet 2. desember 2012 (endret) Her får ungene 1 stor gave fra oss foreldre,en mindre gave fra hver av oss ,en gave fra lillebror og en stor og en liten gave fra nissen. jeg fikk nesten ikke gaver når jeg vokste opp og sjeldent noe jeg ønsket meg eller trengte.Og julenissen kom aldri hjem til oss. Mine barn skal aldri ha det sånn,derfor får de flere gaver. Endret 2. desember 2012 av Mamma`n til Will&Ailo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå