Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #1 Skrevet 2. desember 2012 Jeg har en fetter med denne sykdommen, og er livredd for at minstejenten min også skal ha det. Hun har vært mye syk, men aldri hatt lungebetennelse. Hun er et år nå. Hvis hun gråter mye så får hun ofte så mye slim i halsen at hun ikke får puste før hun har kastet opp. Dette har kanskje skjedd 10 ganger på det året hun har levd. Hvordan merket du at ditt barn var sykt? Anonym poster: 77f218162302ba32bc9aa426ee961c4a
Kbor85 Skrevet 2. desember 2012 #2 Skrevet 2. desember 2012 Hei. Vi har et vennepar med barn med cf. De merket det på avføring og underernæring, grunnet manko på enzymer bryter ikke tarmene ned maten på riktig måte. I tillegg produserer de alt for mye slim i lungene, særlig ved sykdom. Men husk at cf er en genetisk sykdom! Man må være bærere av genet begge to. Oddsen er nesten høyere enn å vinne i Lotto. Men at en av dere er bærere virker jo ikke urealistisk med tanke på at fetteren din har det. Hva med astma? Allergi? Sjekket det? Lykke til:)
cheni Skrevet 2. desember 2012 #3 Skrevet 2. desember 2012 Sykdomsbildet er veldig varierende, men her var det mageaffeksjon og null vekst som gjorde at vi fikk uttredelse. Irrgrønne bleier 24\7, overspising og luftsmerter. Hvordan hun hadde vært om hun ikke fikk diagnosen så tidlig vet jeg jo ikke, for hun gikk på antibiotika første halvåret. Hun var\er ekstremt salt, det kunne glitre i saltkrystaller på henne. Svettet luer og tepper våt på et blunk. Du bør lufte bekymringene dine til fastlegen, det er bare en enkel svettetest som er gjort på max 30 min så får du svar.
cheni Skrevet 2. desember 2012 #4 Skrevet 2. desember 2012 Hei. Vi har et vennepar med barn med cf. De merket det på avføring og underernæring, grunnet manko på enzymer bryter ikke tarmene ned maten på riktig måte. I tillegg produserer de alt for mye slim i lungene, særlig ved sykdom. Men husk at cf er en genetisk sykdom! Man må være bærere av genet begge to. Oddsen er nesten høyere enn å vinne i Lotto. Men at en av dere er bærere virker jo ikke urealistisk med tanke på at fetteren din har det. Hva med astma? Allergi? Sjekket det? Lykke til:) Jenta mi har ei halvsøster med CF, det er syke odds det
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #5 Skrevet 2. desember 2012 Takk for svar. Jeg er ikke veeeldig bekymret, da hun ikke smaker salt i det hele tatt. Måtte sleike litt i nakken Bleiene er stort sett normale, og veksten er normal. Men siden jeg har det i familen, og ser hvordan hun kaster opp- så tenker jeg på dette. Har tenkt å ta det opp med fastlegen. Bare for å få det ut av verden Mulig at det er snakk om allergi eller astma. Det har jeg ikke undersøkt. Jeg får følge litt med. Takk! Anonym poster: 77f218162302ba32bc9aa426ee961c4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå