Gå til innhold

Katten kom hjem uten hale!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår katt kom hjem uten hale i sommer. Så ut som den var avslitt, men vi vet ikke hva som har skjedd. Vi fikk den til dyrelegen da vi merket det, og de måtte amputere hele halen vekk. Katta fikk en enorm infeksjon etter det..

Få den til dyrelegen, halen for dem er som er arm for oss omtrent.

Ring dyrelegen, de vil garantert hjelpe med å fange den!

Anonym poster: 6bfcad00fab6e6f59659f3c16656974d

Skrevet

De fleste dyreklinikker har "katte-feller", slike små bur som automatisk lukker seg når en katt går inn i den. Dyrebeskyttelsen har også slike bur for å fange villkatter. Dere kan låne ett slikt, legge inn ett teppe og noe god mat, så følger dere med om katten går inn. Det er den mest skånsomme måten å fange ville katter på. Vil også minne om at ALLE har plikt til å hjelpe skadede dyr, og det koster ingen ting for dere å ta den med til dyrlege. Dyrlege får det dekket av staten, så de får dekket sine utgifter med denne katten (om den ikke har en eier altså).

Det stemmer ikke. Måtte selv dekke utgiftene til en påkjørt katt (ikke jeg som hadde kjørt på den)

Anonym poster: fa1964a3612341785e53953156047660

Det stemmer forsåvidt at vi (veterinærer) får utgifter dekket av Mattilsynet, men det gjelder kun avliving, ikke behandling. Så du kan få katten avlivet gratis, men ønsker du å redde den må du betale for det.

Anonym poster: b1affbef971d44b453e8352868c0fc34

Men, den som ønsker å redde katten kan få dekket inntil 1200,- fra mattilsynet. Nye regler som kom i april 2012 (tror jeg.??).

Søsteren min har nettopp vært i en lignende situasjon, så dere vetrinærer må oppdatere dere om dette.

Ikke negativt sagt, men informativt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...