Gå til innhold

Plutselig puppestopp pga tenner, hva gir jeg henne i stedet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa på 6 mnd har allerede fått to tenner og nå klarer jeg ikke å amme henne mer, det gjør alt for vondt når hun til stadighet biter og hver gang jeg skvetter til så blir hun redd. Så jeg tror ingen av oss koser oss med det lengre.

Men hun må jo få noe annen mat, men hva? Jeg har prøvd å trappe ned siden hun fikk første tanna, så nå får hun egentlig bare pupp frokost og kvelds/natt. Hun tar ikke flaske eller tutekopp, så jeg kan ikke pumpe og fortsette med flaske.

Hva kan hun få å spise?

Frokost kl 8 = ? ( får pupp for øyeblikket)

Lunsj kl 11.30 = ? ( får grøt)

Mellom måltid kl 14 =, ? ( får pupp )

Middag kl 16.30 = ? ( fåt halvt middagsglass)

Kvelds kl 19 = ? ( får grøt)

Hun er glad i grøt, småspiser litt på noen brødskiver og liker noen middagsglass. Men er det for tidlig å gå helt over på fast føde ? I såfall hva til når ? Hun drikker vann ved siden av alle fast føde måltider.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsesøster sa til meg at før de er 1 år, bør de få 7 dl av enten morsmelk eller mme for å være sikret alle næringsstoffer. Dette iberegnet mengden av erstatning/morsmelk som er blandet i grøt/mat. Jeg ville forhøre meg litt på helsestasjonen før jeg avsluttet amming.

Hva drikker hun vann av siden hun ikke tar tutekopp/flaske?

Skrevet

Mi begynte å finne seg i tilskuddsblanding idet ho nekta meir pupp. Frå å nekte både det og flaske gjekk det knirkefritt heilt plutseleg.

Skrevet

Hun drikker vann av glass, prøvde det også med melka, men da ville hun ikke. Bare slurpet og spyttet alt ut igjen. Akkurat som at hun kun skal ha melk fra puppen, hvis ikke vil hun ikke ha. Har også prøvd å gi henne melk fra teskje, og det går, men bare de 4-5 første skjeene så er det full nekt igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...