Gå til innhold

Bugaboo Donkey

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med denne vogna?

Vi venter en lillebror eller lillesøster i midten av mars, har fra før ei datter født i oktober 2011 - det blir altså ca. 18 måneder mellom dem. Er ganske bestemt på at vi ønsker oss en søskenvogn, og foreløpig er det Bugaboo Donkey vi har festet oss mest ved. Har sett litt på den i virkeligheten, men lurer litt på om bag-delen er for liten. Hvor lenge har dere som har hatt Donkey kunne bruke bag-delen før dere har vært nødt til å ta i bruk sportsdelen?

Og hvordan vil det være med plass til vognpose i vogna? Ettersom vi får et mars-barn, vil vel ikke det store behovet for vognpose melde seg før til høsten (bortsett fra at den kanskje vil bli brukt helt i starten, men da er babyen uansett liten). Har veldig lyst til å kjøpe Voksi City, vil denne bli for stor? Ser for meg at vi allerede til høsten vil bli nødt til å gå over til sportsdelen, selv om jeg gjerne vil bruke bag-delen lengst mulig.

Og - hvor stor plass er det for storesøster i vogna? Skal selvfølgelig ta henne med oss til en butikk for å prøvesitte vogna, men vil gjerne høre hvilke erfaringer dere har. Hva med vognpose for henne?

Blir kjempeglad for innspill! smile.png

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143995726-bugaboo-donkey/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har bare sett på denne vogna på nett. Liker veldig godt alle muligheter som denne har.

Jeg venter tvillinger 11 juli så er lit usikker på hvor jeg trenger baggen når vinteren melder sin ankomst igjen.

Ser jo at de fleste bagger til tvillingvogner er mindre enn normalt.

Men det jeg virkelig elsker med denne vogna er mulighet for å slå sammen til en, ha på en handlevog, og ikke minst sette bilseter dirkete på understellet. KOmmer greit med i en hektisk hverdag med to nyfødte ;)

Vi venter tvillinger i mars og har allerede kjøpt Bugaboo Donkey (Twin). Kom frem til at bagen ikke blir for liten med pose siden de er på sitt minste fra mars og ut den kalde sesongen. Om sommeren holder det med dyne/pledd, om noe.

Har kjøpt Voksi Urban, men prøvde også Voksi City. Begge gikk i den smale baggen, spesielt når man vet at det kun blir i de første månedene. Til høsten tenker vi uansett å bruke sportsdelen (er det slik at de kan det når de er rundt 6mnd?), med samme pose, evt med forlengelsen etterhvert.

Fikk foresten også tips om at Voksi Move er perfekt for kombi av bilsetepose og pose til liten bag. Det kan jo også fungere fint frem til sommeren?!

Har jo ikke tatt vognen i bruk enda, men liker funksjonen at man kan vende sportsdelen begge veier, er lett/tar liten plass og at vognen kan slåes sammen til en enkeltvogn, som ikke bygger mer enn 1 cm mer i bredden enn de originale Bugabooen.

Håper du finner den beste løsningen for dere!

Tusen takk for svar! Blir mer og mer sikker på at det må bli Bugaboo Donkey på oss.

Vi tok vel i bruk sportsdelen da vår frøken var ca 6 mnd'er, så om bag'en på Donkey kan brukes så lenge, hadde det jo vært helt supert. Men det er jo som du sier - vognpose er det nok bare behov for helt i starten, og så til vinteren igjen.

Men, hvordan er det med fjæringa på vogna? Brio Go, som vi har nå, er veldig deilig å trille. Men Bugaboo Camelon er vel kjent for å ha dårlig fjæring, så det samme gjelder vel kanskje også Donkey..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...