Har fire go`inger Skrevet 1. desember 2012 #1 Skrevet 1. desember 2012 Er det noen som har påvist AV-blokk på hjertet til baby? Hvis ja, hvordan fødte dere? Måtte dere ta keisersnitt?
bagera82 Skrevet 3. desember 2012 #2 Skrevet 3. desember 2012 Hei. Jeg har ikke fått det påvist hos baby, men er selv født med det.. Vet at jeg ble født med hastekeisersnitt da det ble oppdaget under fødsel!
Har fire go`inger Skrevet 3. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2012 Hei. Jeg har ikke fått det påvist hos baby, men er selv født med det.. Vet at jeg ble født med hastekeisersnitt da det ble oppdaget under fødsel! Tusen takk for svar. Måtte du ha pacemaker med en gang? Har du hatt noen komplikasjoner ift dette? Beklager personlige spørsmål, men trenger å høre noen solskinnshistorier. Jeg er livredd for tiden.
bagera82 Skrevet 8. desember 2012 #4 Skrevet 8. desember 2012 Hei. Jeg har ikke fått det påvist hos baby, men er selv født med det.. Vet at jeg ble født med hastekeisersnitt da det ble oppdaget under fødsel! Tusen takk for svar. Måtte du ha pacemaker med en gang? Har du hatt noen komplikasjoner ift dette? Beklager personlige spørsmål, men trenger å høre noen solskinnshistorier. Jeg er livredd for tiden. Nei, den gangen jeg ble født visste de ikke så mye om dette. Jeg er født i 1982. deler gjerne min solskinnshistorie: Dette var i ultralydens ungdomstid, så det ble ikke oppdaget ved kontroller. Mamma kom inn på sykehuset for å føde meg, men da de ikke fant fosterlyden, ble hun lagt i narkose og hastekeisersnitt ble utført. Da hun våknet opp fikk hun vel beskjed om at det var en feil ved hjerte mitt. Jeg ble overført til ullevål sykehus (er født på aker) og mamma kom etter. Først etter et par dager med masse prøver ble det klart at jeg hadde AV- blokk. Mamma fikk beskjed om at jeg måtte ha pacemaker etterhvert. De visste ikke om dette ville ta dager, uker måneder eller år. De ønsker jo ikke å operere inn en pacemaker før de må. Dette er jo fordi et barn i vekst må bytte pacemakeren oftere enn en voksen. I begynnelsen var jeg på kontroller ukentlig, så ble det månedlig. Jeg ble nøye fulgt opp gjennom oppveksten. Desverre var jeg kanskje litt lite flink til å fortelle om plager i barneskolealder selv. Først på ungdomsskole, etter litt hyppige besvimelser i gymtimen fikk jeg innlagt pacemaker. da var jeg 13 år. Jeg har hatt et bytte etter det (i 2004). Og skal bytte igjen etter fødsel denne gang. Men utviklingen har endret seg mye siden jeg var barn, så hva de velger å gjøre i dag vet jeg ikke. Jeg har betegnelsen "livsavhengig av pacemaker" i dag. Her er det masse som spiller inn, jeg har alltid hørt at jeg har hatt en sterk sinusknute, som har tatt over mye av jobben for hjertet mitt. Jeg kan trøste deg med at jeg har hittil hatt et veldig bra liv, og tenker sjeldent over hjertefeilen og pacemakeren min. Jeg kan trene, leke og gjøre alt alle andre kan.. det eneste er at man må passe på noe elktronikk. Bare spør om du lurer på noe mer.
bagera82 Skrevet 8. desember 2012 #5 Skrevet 8. desember 2012 ps; beklager sent svar! julestria har tatt all tida mi
Har fire go`inger Skrevet 8. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 8. desember 2012 Hei. Jeg har ikke fått det påvist hos baby, men er selv født med det.. Vet at jeg ble født med hastekeisersnitt da det ble oppdaget under fødsel! Tusen takk for svar. Måtte du ha pacemaker med en gang? Har du hatt noen komplikasjoner ift dette? Beklager personlige spørsmål, men trenger å høre noen solskinnshistorier. Jeg er livredd for tiden. Nei, den gangen jeg ble født visste de ikke så mye om dette. Jeg er født i 1982. deler gjerne min solskinnshistorie: Dette var i ultralydens ungdomstid, så det ble ikke oppdaget ved kontroller. Mamma kom inn på sykehuset for å føde meg, men da de ikke fant fosterlyden, ble hun lagt i narkose og hastekeisersnitt ble utført. Da hun våknet opp fikk hun vel beskjed om at det var en feil ved hjerte mitt. Jeg ble overført til ullevål sykehus (er født på aker) og mamma kom etter. Først etter et par dager med masse prøver ble det klart at jeg hadde AV- blokk. Mamma fikk beskjed om at jeg måtte ha pacemaker etterhvert. De visste ikke om dette ville ta dager, uker måneder eller år. De ønsker jo ikke å operere inn en pacemaker før de må. Dette er jo fordi et barn i vekst må bytte pacemakeren oftere enn en voksen. I begynnelsen var jeg på kontroller ukentlig, så ble det månedlig. Jeg ble nøye fulgt opp gjennom oppveksten. Desverre var jeg kanskje litt lite flink til å fortelle om plager i barneskolealder selv. Først på ungdomsskole, etter litt hyppige besvimelser i gymtimen fikk jeg innlagt pacemaker. da var jeg 13 år. Jeg har hatt et bytte etter det (i 2004). Og skal bytte igjen etter fødsel denne gang. Men utviklingen har endret seg mye siden jeg var barn, så hva de velger å gjøre i dag vet jeg ikke. Jeg har betegnelsen "livsavhengig av pacemaker" i dag. Her er det masse som spiller inn, jeg har alltid hørt at jeg har hatt en sterk sinusknute, som har tatt over mye av jobben for hjertet mitt. Jeg kan trøste deg med at jeg har hittil hatt et veldig bra liv, og tenker sjeldent over hjertefeilen og pacemakeren min. Jeg kan trene, leke og gjøre alt alle andre kan.. det eneste er at man må passe på noe elktronikk. Bare spør om du lurer på noe mer. Tusen hjertelig takk for svar:) Så kjekt å høre din historie. Blir litt mindre nervøs nå:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå