Gå til innhold

Hvordan fjerne lukt og lim fra pastaglass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage hjemmelaget appelsinmarmelade i julegave til karfolket i familien, og for å spare penger så tenkte jeg å bruke tomme glass jeg har her hjemme. Problemet er bare at det stinker hvitløk lang veg og jeg får heller ikke av limet på glassene uansett hvor mange ganger jeg kjører dem i oppvaskmaskina. Noen som har tips til hvordan jeg kan få dem litt mer appetittelige? :-)

Skrevet

Sitronspray er genialt til å fjerne lim.

Spray på og tørk av.

Skrevet

Jeg legger dem i en gryte og koker dem, det har fjernet både lukt lim her iallfall.

Skrevet

Takk for råd, dette må jeg prøve :-)

Skrevet

Har du en god oppskrift du vil dele?

Skrevet

Jeg har ikke prøvd den selv, men fikk den av mormor her om dagen :-) Den samme oppskriften står også i bladet kamille jul om jeg ikke husker feil :-)

1 liter appelsinmarmelade:

6 appelsiner, 2 sitroner, 700g sukker og konserveringsmiddel.

Vask appelsiner og patroner godt og tørk dem. Skjær frukten i både med skallet og mos dem i hurtigmixer (jeg har ikke hurtigmixer, så jeg aner ikke hvordan jeg gjør dette.. Stavmikser? )

Ha frukt og saft over i en bolle og rør inn litt og litt sukker til det oppløses helt. Tilsett konserveringsmiddel etter anvisning på pakken. Fyll på rene og tørre glass og oppbevar kaldt og luftig (hvordan oppbevarer man noe luftig i et tett glass???)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...