Gå til innhold

Skal eller bruker dere bilstol pose,kun teppe eller bare varme klær/ dress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva dere bruker og syntes er best, usikker på hva jeg skal ha. Nå er det snakk om til nyfødt

Skrevet

Har brukt myk bamsedress(fra Cubus/H&M e.l.) eller fleecedress fra nyfødt. Det har fungert utmerket. Har bare på vanlig inneklær og putter han rett oppi dressen og i stolen. Sikkert fint med bilstolpose også, da kan du jo også åpne posen hvis det blir litt varmt hvis dere kjører lengre tur... virker praktisk det. :-)

Skrevet

Vi har brukt/skal bruke bilstolpose. Trodde dette var et unødvendig innkjøp med førstemann (den fulgte med bilstolen på kampanje), men det viste seg å være en av de beste investeringene etter min mening :)

Synes det var kjempepraktisk å slippe å kle på babyen masse ytterklær når vi skulle ut i bilen. Også var det lettere å regulere temperaturen når det ble varmt i bilen (altså åpne posen). Men noe av det beste var at hvis han sovnet i bilen, så slapp jeg å lirke av ham klærne når vi kom inn. Var bare å åpne posen og ta ham ut :)

Skrevet

Bilstolpose, det mest geniale jeg har kjøpt.

Skrevet

Hva slags klær bruker dere da på den lille?

Skrevet

Jeg har så langt brukt en ulldress utenpå inneklær og tenkt at det er greit. Men har savnet muligheten til å regulere temperaturen ja. For det er jo kaldt ute, derfor ulldress, men inne i bilen har vi jo termostaten på 20 grader og da blir det fort varmt for den lille i alle klærne. Har kjøpt en pose på Lindex som kan åpnes, men har ikke fått prøvd den enda. Men vil anbefale pose bare på grunnlag av savn ved bruk av dress..

Skrevet

Inni posen, bare vanlige klær og en tynn ull/silke lue.

Skrevet

Har kjøpt en Voksi bilstol-pose. Lagd den klar i setet nå, men usikker på om spedbarn-innlegget til bilsetet skal/bør være under eller inni posen? Ja, jeg er førstegangs ;)

Tenkte også at det kan være greit å slippe å lirke av dress om den lille sover, samt lettere å regulere temperaturen siden posen bare kan åpnes.

Skrevet

Kun vinterdress,hente sett og teppe,tror det blir mer enn nok :)

Skrevet

Kun vinterdress,hente sett og teppe,tror det blir mer enn nok :)

For mye klær på når de sitter i bilstol er ikke anbefalt. Vinterdress bør man faktisk unngå da selene ikke kommer nærme nok kroppen.

Skrevet

Har kjøpt en Voksi bilstol-pose. Lagd den klar i setet nå, men usikker på om spedbarn-innlegget til bilsetet skal/bør være under eller inni posen? Ja, jeg er førstegangs ;)

Tenkte også at det kan være greit å slippe å lirke av dress om den lille sover, samt lettere å regulere temperaturen siden posen bare kan åpnes.

Den skal ligge under posen.

Skrevet

Den skal ligge under posen.

Takk, var igrunn det jeg trodde ;)

Skrevet

Lurer på hva dere bruker og syntes er best, usikker på hva jeg skal ha. Nå er det snakk om til nyfødt

Hadde mye tepper og styr sist, denne gangen har jeg sydd en bilstolpose av en gammel dundyne. Men for meg ser det litt klumpete ut, så vi får se. Kanskje det er like greit å lage hull til bilbeltet i et tykt ullpledd, slik at babyen får ullteppe over og under seg?

Skrevet

Skjønte ikke vtsen med bilpose med førstemann. Når jeg fikk nr to og skulle følge nr 1 i bhg så syns jeg bilpose virket fornuftig men kjøpte ikke. Jeg har en nydelig dunpose som kan tres på utenpå og stappes ned på sidene av baby som jeg brukte så kjøpte ikke pose. Mulig jeg revurderes nå som det er så mange poser og derfor rimeligere på markedet.

Skrevet

Ser jo praktisk ut med slik bilstolpose, men har hittil ikke kjøpt det, fordi jeg synes det har vært veldig mye penger å bruke for bare noen få mnd med vinter. Har to barn. Har brukt ullteppe over dem, som jeg har lagt under bena og stappet ned på sidene av stolen. Av påkledning, har de hatt på seg ullklær og evnt. fleecedress utenpå ullklærne når det har vært over 10 minusgrader. Har ikke opplevd at det da har vært problem å stramme selene godt nok.

Skrevet

Jeg brukte sånn bamsedress med dyne over med forrige mann som ble født i januar. Tok bare av dyna og åpna dressen etterhvert som bilen var varm nok. Neste får jeg i slutten av april, så da er det forhåpentligvis varmere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...