Gå til innhold

Erfaring med morsmelkerstatningen Collett?

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt NAN nå i noen uker, men gutten skriker endel, og det virker som han har vondt i magen. Så jeg gikk over til Collett. Da ble det enda verre, og han fikk i tillegg et hissig utslett i ansiktet. Dette utslettet har han nå. Er det andre som har erfaring med dette?

Vi tenker jo på melkeallergi, og den mistanken er styrket siden Collett er basert på kumelk. Er NAN også basert på kumelk? Jeg leser på pakken, og det står ikke der.

Hva skal jeg gjøre?

Fortsetter under...

Alle vanlige MMEer er basert på kumelk. Ta kontakt med helsesøster, fastlegen eller evt ammehjelpere (men de kan nok mer om å få igang amming, enn flaskemating).

Det er forøvrig veldig vanlig både med litt utslett og med magevondt hos nyfødte, så det trenger ikke å være MMEen.

Alle vanlige MMEer er basert på kumelk. Ta kontakt med helsesøster, fastlegen eller evt ammehjelpere (men de kan nok mer om å få igang amming, enn flaskemating).

Det er forøvrig veldig vanlig både med litt utslett og med magevondt hos nyfødte, så det trenger ikke å være MMEen.

OK, bare dumt det er helg nå!

Han er stuptrøtt, men skriker likevel. Så han har nok vondt i magen. Det er ikke vanlig spedbarnsutslett - vet hvordan det ser ut...

Jeg har bare positiv erfaring med collett.

Prøvde NAN en gang og da kastet han opp.

Byttet til collett og det gikk fint. Men nå delammer jeg så han får kun erstatning et par ganger om dagen. Han er 7 uker i dag.

Jeg har bare positiv erfaring med collett.

Prøvde NAN en gang og da kastet han opp.

Byttet til collett og det gikk fint. Men nå delammer jeg så han får kun erstatning et par ganger om dagen. Han er 7 uker i dag.

OK. Gutten min kaster litt opp av NAN, men enda mer av Collett. Ikke vanlig gulping altså, men så spruten står...

• 2 uker senere...

Annonse

• 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...