Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Må man søke så tidlig om fødeplass? Jeg visste ikke at jeg måtte søke en gang :) Jeg var hos legen i uke 5 og han sa ingenting om fødesteder, bare søkte om ordinær UL i uke 18 og sa at jeg skulle komme tilbake til han eller gå til en jordmor 6 uker etter det. Hva skjer om man søker for sent? Eller er det bare om det er noe spesielt man må søke, slik som på riksen?

Må man søke så tidlig om fødeplass? Jeg visste ikke at jeg måtte søke en gang :) Jeg var hos legen i uke 5 og han sa ingenting om fødesteder, bare søkte om ordinær UL i uke 18 og sa at jeg skulle komme tilbake til han eller gå til en jordmor 6 uker etter det. Hva skjer om man søker for sent? Eller er det bare om det er noe spesielt man må søke, slik som på riksen?

I Oslo/ Akershus må man det hvertfall... men ikke overalt. Ring legen din og spør da vel :)

Jeg søkte gjennom legen i uke 8, og fikk innvilget fødeplass og innkallelse til ordinær ul samtidig (Ullevål). Det er forventet føderush i sommer, så lurt å søke tidlig har jeg hørt, om du har en spesiell preferanse :)

I Oslo kommer det bli trangt om plassene i sommer og fødeplassene tildeles etter når man har søkt. Hvis det blir fullt kommer du få plass feks i Akershus. Hvis du bor på et mindre sted er dette ikke noe problem...

Hvis det er fullt når du søker

Hvis det ikke er ledig kapasitet på Oslo universitetssykehus (Ullevål/Rikshospitalet), vil du få avslag. Vi oversender da søknaden til det sykehuset som er nærmest adressen din, for eksempel Akershus universitetssykehus eller Sykehuset Asker og Bærum.

http://www.oslo-universitetssykehus.no/omoss/avdelinger/fodeavdelingen/sider/soke-fodeplass.aspx

Endret av Kanelbulle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...