Gå til innhold

Har dere fått mage? Evt. når fikk dere mage?

Anbefalte innlegg

Jeg vet jeg sikkert er både teit og utålmodig, men spør allikevel... Jeg er førstegangsgravid, er 13+5 i dag. Har tatt bilde av magen hver uke de siste 6 ukene. Ser jo at den har endret seg litt, men mest i form av fettfordeling. Den er liksom litt større høyt oppe, men synes ikke det har endret seg noe nederst ved skambenet. Jeg har en ganske så normal kroppsbygning og er i overkant av 170cm høy. Ser på den bildeserien av gravid kvinne som ligger her ute på barnimagen, og hun har jo skikkelig babymage ved 3 mnd. Hvordan er det med dere der ute? Når kom magen? Ønsker meg sånn en søt liten babykul til jul <3

Fortsetter under...

Jeg er femtegangsmamma - og jeg er 19+5 i dag. Og jeg bruker ennå mine vanlige bukser. Som hos deg har ikke magen endret seg mye, men jeg har fått litt mer over navlen (sikkert fordi livmoren fortrenger alt annet i magen :) ) .

Jeg har aldri fått mage tidlig - i første svangerskap "poppet" den ut rundt uke 28 - før det så jeg bare ut som om jeg hadde lagt litt på meg, jeg så ikke gravid ut.

Jeg har mage :) Littegranne. Merker litt forskjell på formen, det går mer ut nederst og har en annen form. Men man ser nok ikke at det er en liten baby inni der enda, sikkert ikke på en god stund!

I jula er jeg ca 17 uker på vei, hadde vært morsomt om det var litt mer mage der da.

Er 13/14 uker på vei.

Jeg er 12+3 idag og magen har vokst over skambenet for noen uker siden og jeg kjenner helt klart også at det er en forhøyning der når jeg også ligger flatt på ryggen siden for ca to uker siden tenker jeg.

Dette er mitt 3.gull, og ved siste svangerskap kom magen ca i uke 12. Ved første svangerskap tok det lenger tid.

Når jeg står nå så er det jo helt klart en større kule nederst, enn når jeg ligger. Men det er nok naturlig tror jeg:)

Gleder meg til magen kommer ordentlig. Jeg også håper på en søt, hard og fiiin babykul i jula når jeg er i uke 16:)

Annonse

Hehe. Med førstemann vistes ikke noe før jeg var godt over halvveis. Med nummer to og tre er det blitt synlig ganske tidlig, og denne gangen var det ekstremt: Måtte inn i mammabukser i uke sju! Men jeg er ikke så stor i utgangspuntket, så når midja forsvinner og magen spretter ut, er det liksom lite tvil:-S

Greit nok, bortsett fra at alle tror jeg bærer på to eller tre... Og det er litt slitsomt!

Har fått stor mage allerede og er i uke 15. Men nå også symfys målene mine langt over normalt, enten er jeg lengere på vei en hva vi tror ellers er det to der inne. Kan også føye til at jeg ikke klarer å ligge på rygg mer.

I uke 12, eller var det 13? så fikk jeg plutselig en heftig kul da jeg lå nede om morgenen, og måtte tisse. Den var ikke synlig når jeg stod oppe. Magen ble merkbart større etter uke 15, men jeg så kun lubben ut... Først i uke 21 vil jeg si at magen fikk litt mer fasong, og ikke så kun feit ut selv i mine øyne... Nå er jeg 26+6, og ser fremdeles egentlig bare FEIT ut for de som ikke vet jeg er gravid. Tror jeg, i hvert fall, men er vel vanskelig å si hva fremmede folk ser... Jeg er temmelig liten uansett...

Jeg må alltid informere om at jeg er gravid om jeg skal noe, tannlegen eller noe slikt. Var der igår, og sa jeg var gravid, og da sa tannlegen at jeg måtte være ganske tidlig på vei, og at eventuell behandling da måtte vente aaaaltfor lenge til at ho kunne utsette det. Når jeg sa jeg var 6 mnd, sa ho at ho aldri hadde sett noen så tynne før! Min svigersøster sa noe lignende, da vi ikke treffer hverandre så ofte... Ho kunne ikke fatte at det gikk an å være så liten (og når ho sa slikt, følte jeg meg skyldig i å kanskje ikke gi babyen i magen nok næring her, altså... Var nettopp til UL, alt så fint ut da))

Så jeg har en kul, men den er ikke særlig synlig. Jeg må gå i trange gensere, eller gensere med bånd rundt ribbeina (har en deilig cardigan-lignende genser med sånnet bånd), slik at man ser tydelig at magen går ut igjen under ribbeina.

Fikk en liten kul rundt uke 12-13, slik at det var ubehagelig å gå med mange av buksene mine. Men så ikke gravid ut, så bare ut som om jeg hadde lagt på meg litt.

I uke 16-17 spratt den skikkelig fram, er 23 uker nå og ser ikke lenger smålubben ut men ser gravid ut :D

Jeg fikk en liten kul i uke 12, da jeg kom til uke 14 så begynte det å vises for andre også. Er 17 uker nå og begynner endelig å bli stolt over magen. Nå ser det mer ut som gravidmage enn fett. Jeg er førstegangs.

Annonse

Uke 15+0 og ingen mage her i gården. Er annengangs.

Mannen mener jeg har fått en liten kul på magen, men jeg synes den er like flat og kjedelig som vanlig....

jeg å vil ha kul!!!!!!

Måtte bruke gravidbukser fra uke 9-10 med førstemann. Godt synlig mage fra uke 12-13

Andremann - gravidbukser fra omtrent samme tid...husker ikke helt når kulen ble synlig

Denne gangen gravidbukser fra uke 12, godt synlig kul fra uke 14.....og nå er jeg 19 og har en fin kul om jeg må si det selv :-)

Har alle gangene lagt innom den skraverte feltet på symsf.målet...

Jeg er i uke 17+ett-eller-annet nå (husker ikke helt nøyaktig), og foreløbig så har vekta mi gått ned, så har ikke så mye mage enda:)

Men nå har jeg IKKE kastet opp på 2-3 (!!!!) dager, så er nok ikke lenge til kulen spretter frem:)

Har forresten hatt veldig luftplager i magen et par kvelder nå, og da ser det ut som om jeg er i uke 38:-p

Hehe!

Med førstemann så kom magen i uke 25:)

Er uke 12/13 nå, og har tydelig mage! Er min nr 2.. Fikk mage allerede i uke 8, så det har värt litt vanskelig å holde det "skjult". Nå vet mange det, så da kan jeg bare puste og vise magen :P Men overrasker meg over hvor stor den er. Babyen er jo bare bitteliten enda, så enten er det flere inni der, eller så har den veldig god plass! :P Men förstemann fikk jeg ikke mage för 20+ og da var den bare bitteliten. Tror dette blir et tyngre svangerskap!

med førstemann fikk jeg ikke særlig mage før jeg var rundt 6 mnd gravid, først da så jeg gravid ut og ikke bare litt tjukk:)

Med andremann kom magen etter 3 måneder, og nå, med tredjemann er magen veldig synlig nå når jeg er 4 mnd på vei.

Når man er førstegangs så tar det som regel litt lengre tid:)

Jippi! I morges måtte jeg legge bort et av parene med jeans! Er i uke 20 +3, så jeg synes sannerlig det er på tide. Har de siste dagene merket at magen har endret litt form, og er nå spissere enn vanlig - så her skjer det ting. Gleder meg til å få stor, fin gravidmage!

Jeg er 14 uker imorgen, og synes at magen har blitt mindre de to siste ukene jeg..

Fikk tidlig struttemage, men det var jo selfølgelig bare luft og homoner som gjorde dette. Men har hatt veldig stor mage når jeg står.

De siste to ukene, etter at livmoren har beveget seg opp over symfysen, synes jeg at magen har "punktert" litt. Noen andre som har opplevd dette? Føler at brystene også er blitt mindre hovne og tunge. Synes dette er skikkelig ekkelt, for jeg kjenner ikke mye til babyen enda. Synes at jeg har kjent litt bevegelser, men blir veldig usikker på om jeg bare inbiller meg dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...