Gå til innhold

Når henge opp julestjerna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når henger dere opp stjerna i vinduet?

Skrevet

Jeg har gjort det alt, syns jula er altfor kort, så begynner litt tidligere. Men ikke mer enn et par dager før da :-) men er vel ikke før 1 desember som er vanlig eller?

Skrevet

Vi pynter og baker 1. søndag i advent :) Tradisjon hvert år og guttungen syns det er kjempe stas :)

Skrevet

I år så har vi pyntet før 1.advent pga jeg trengte å tenke på annet så da ble det vasking og pynting. :)

Vanligvis så pynter jeg på lørdagskveld i 1.adventshelga :) Så alt er klart til søndagen :)

Skrevet

Så første søndag i advent er det vanlig å henge

Opp julestjerna? Da gjør jeg det til søndag:)

Enig at jula et kort.

Også blir det så koselig i hjemmet <3

Skrevet

Her kommer også adventsstjerna og julegardiene opp 1 søndag i advent (de er heldigvis ikke FOR julete - of-white lingardiner med tre røde hjerter på hver - og de er et ORK å stryke - så her skal jeg ha valuta for strykinga :D).

Vi pleier også å henge julelys på et lite grantre ute rundt første søndag i advent.

Skrevet

Pyntet til jula i går. Reiser bort halve desember og vil så gjerne ha julestemning og jul i hjemmet.

Så da pyntet vi (min sønn på 3 år og jeg) treet i går. Han var så stolt! Første treet vi har hatt i hus på 5 år...

Skrevet

Stjerna og julekalenderen skal henges opp i kveld. Hvis første adventssøndagen kommer i november pleier vi å henge opp stjerna kvelden før.

Resten av pynten kommer ikke før om lenge. Er ikke helt sikker, men tror kanskje ikke det blir juletre på oss i år, siden vi reiser bort fra 22. til 28. desember.

Forrige gang vi var borte i jula klarte jeg riktignok ikke å styre meg, så kjøpte et lite tre som jeg pyntet den 22. selv om vi reiste bort den 23. ;)

Skrevet

Er vanlig å henge opp til 1. søndag i advent ja :) Her i huset skal det pyntes til jul i kveld,(bortsett fra juletreet, det venter vi med til 22. desember eller noe sånt) hvis formen tilsier det. Har kraftig bekkenløsning, så har problemer med å gå, og må ta litt om litt... Men håper veldig jeg skal klare å få opp noe pynt :) Elsker førjulstiden! :)

Skrevet

Har akkurat hengt opp stjerna, hang opp julegardiner i går, må ta det litt etter formen, så går ikke så raskt.

Skal legge på lilla duker, å lilla lys i kveld etter planen, har gjort det klart men må rydde å vaske litt først.

Meeen - henger dere opp krans på døra (dere som bruker det..) nå til advent, eller nærmere julaften?

Skrevet

Har akkurat hengt opp stjerna, hang opp julegardiner i går, må ta det litt etter formen, så går ikke så raskt.

Skal legge på lilla duker, å lilla lys i kveld etter planen, har gjort det klart men må rydde å vaske litt først.

Meeen - henger dere opp krans på døra (dere som bruker det..) nå til advent, eller nærmere julaften?

Jeg bruker å henge opp krans en uke før så den er fin til julaften :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...