Gå til innhold

Hva tyder en kroppstemperatur på 37,7?? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonym poster: 149815258f1aaa6269478f6a627af60e

Fortsetter under...

Skrevet

At man er helt frisk.

Anonym poster: ab5d35d245e5f4ceae324c3a746c92ee

Skrevet

Litt forhøyet kroppstemperatur. Helt normalt, spesielt på barn.

Feber er ikke før over 38 grader.

Skrevet

På voksen også?

Anonym poster: 149815258f1aaa6269478f6a627af60e

Skrevet

Kommer an på hva normalen er det. Men generelt; helt topp og helt normalt.

Skrevet

Det kjem då an på andre symptom, og kor lenge det vedvarer. Dei færraste er heilt friske med 37.7 i temperatur.

Annonse

Skrevet

Kommer også an på hva kroppstemperaturen til personen normalt er (kan variere litt, min er vanligvis noe lavere enn 37,0) og når på døgnet det er målt (man har vanligvis høyere kroppstemperarur på kveld).

Skrevet

Hvis det er rett etter at man stått opp på morgenen, og man føler seg daff, er det en god indikator på at man holder på å bli syk..

Skrevet

Jeg er sengeliggende med den temperaturen. Har 35,5-36 til vanlig.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kommer ann på hva tempen er til vanlig. Min er 36.5 målt med infrarødt pannetermometer, så hadde det vist 37.7 hadde jeg nok vært sengeliggende.

Skrevet

Hva det tyder på? Er det den tempen du har når du er helt frisk?

Noen har lavere kroppstemperatur, andre har høyere.

Jeg ligger på 37,0 når jeg er pigg, altså en helt vanlig dag. Får jeg 37,3 så kjenner jeg det faktisk på formen. Blir urven.

Jenta mi på 3 ligger litt under 37,0 og har hun 37,7 så stiger den alltid til over 38. Jeg sier at 37,7 er i grenseland om tempen vanligvis er 37,0.

Sender hun aldri i barnehagen dersom tallet er over 37,5.

Men alle er vi forskjellige!

Skrevet

Feil!

Det kommer an på vanlig temp ellers. Har man kroppstemperatur på 36,5 har man feber på 37,5.

Skrevet

Jøss, har dere så kontroll på kroppstemperaturen til både dere selv og barna!? Aner ikke hva jeg ligger på normalt, men så måler jeg aldri tempen når jeg er frisk. :P

En temp alene sier ikke så mye, det er mer hvordan du har det. Har du temp på 37,7 og føler deg urven så kan det være at du brygger på noe. :)

Annonse

Skrevet

Jeg var nettopp innlagt på sykehuset pga komplikasjoner i svangerskapet og hadde 37,8 og sykepleieren sa bare helt normalt også gikk hun.

Anonym poster: cfd88fd1837e27237244bf65509c4055

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jøss, har dere så kontroll på kroppstemperaturen til både dere selv og barna!? Aner ikke hva jeg ligger på normalt, men så måler jeg aldri tempen når jeg er frisk. :P

En temp alene sier ikke så mye, det er mer hvordan du har det. Har du temp på 37,7 og føler deg urven så kan det være at du brygger på noe. :)

Kan være en fordel å måle når man er frisk for å se når man er syk :) Når vi kjøpte nytt termometer målte vi alle for å se hva tempen var når vi var friske. på den måten vet jeg at 37.5 er feber på ungene, siden de har 36.2 når de er friske :)

Skrevet

Det er veldig greit å vite tempen på barna når de er friske!:)

Skrevet

Feil!

Det kommer an på vanlig temp ellers. Har man kroppstemperatur på 36,5 har man feber på 37,5.

Feber defineres som temp over 38 grader målt i endetarmen. Uansett hvilken temperatur du har normalt. Har man 37,5-37,9 er man subfebril.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg var nettopp innlagt på sykehuset pga komplikasjoner i svangerskapet og hadde 37,8 og sykepleieren sa bare helt normalt også gikk hun.

Anonym poster: cfd88fd1837e27237244bf65509c4055

På gravide ER det helt normalt, kroppstemperaturen er forhøyet gjennom hele sv.skapet.

Skrevet

Dette er interessant! Jeg leverte datteren min i barnehagen idag med 37,7 - syntes hun var litt varm i panna, så det var derfor jeg i det hele tatt målte. Hun var ellers i fin form, blid og fornøyd. Men den i personalet jeg snakket med virket ikke superhappy med at jeg leverte barn med "feber". Jeg sa selvsagt fra om den forhøyede temperaturen slik at de kan holde et ekstra øye med henne, men siden jeg fikk så lunken tilbakemelding, spurte jeg rett ut om de syntes jeg burde vært hjemme med henne istedet. Da fikk jeg et litt mumlende svar tilbake. Hva synes dere? Jeg trodde ikke 37,7 var feber en gang?

Anonym poster: ed2cc2f09b96f8605843a6d39e516679

Skrevet

Dette er interessant! Jeg leverte datteren min i barnehagen idag med 37,7 - syntes hun var litt varm i panna, så det var derfor jeg i det hele tatt målte. Hun var ellers i fin form, blid og fornøyd. Men den i personalet jeg snakket med virket ikke superhappy med at jeg leverte barn med "feber". Jeg sa selvsagt fra om den forhøyede temperaturen slik at de kan holde et ekstra øye med henne, men siden jeg fikk så lunken tilbakemelding, spurte jeg rett ut om de syntes jeg burde vært hjemme med henne istedet. Da fikk jeg et litt mumlende svar tilbake. Hva synes dere? Jeg trodde ikke 37,7 var feber en gang?

Anonym poster: ed2cc2f09b96f8605843a6d39e516679

Enig med deg. 37,7 er ikke feber, og så lenge hun ikke har noen andre sykdomstegn og formen er bra så synes jeg det må være greit. Men hun kan jo få feber utover dagen.

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis mine blir levert med begynnende feber, er jeg garantert at de blir syke i løpet av dagen. Så for alles skyld holder jeg dem hjemme da.

Skrevet

De fleste kilder sier at feber er over 38 grader rektalt, noen sier også 37,5. Men husk at det avhenger av måten man målte på!

Febermåling under armen:

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=2967:febermaling-under-armen&catid=178:barnesykdommer

Ulike målemetoder:

http://www.familieverden.no/Helse/Sykdom-og-symptomer/Symptomer/Feber/

Fra legemiddelhandboka.no:

Feber er temperatur målt rektalt lik eller høyere enn 38,0 °C. Rektal måling av kroppstemperatur er å anbefale fremfor måling i øregangen, i hvert fall når det er viktig å få en nøyaktig registrering av kroppstemperaturen. Aksillære målinger frarådes, og å kjenne på pannen er helt verdiløst.

http://legemiddelhandboka.no/Terapi/22530

Anonym poster: 6b35363fb8689fa7970de2a619a42981

Skrevet

36,4 har jeg til vanlig. Så for meg er det feber. Og da jeg passerer 38 er jeg helt skutt. Tåler feber veldig dårlig.

Skrevet

Jeg vet min temp fordi jeg målte den da jeg var prøver sist. Jeg ligger på 36,4 ca til vanlig. Har ikke målt den i gravid tilstand, men kjenner det på kroppen at den er høyere enn vanlig. Jeg tåler feber/ høyere temp dårlig. Jr sin vet jeg for den er målt flere ganger og det ikke var feber. Han tåler høyere temp enn meg. Og gubben merker det ikke før han bekker 38,5.

Skrevet

Feil!

Vel, det er det vi har fått beskjed om fra spesialistene på sykehuset ifb gutten vår som har Kronisk feber syndrom og får komplekse feberkramper...

Så feil er det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...