håper78 Skrevet 29. november 2012 #1 Skrevet 29. november 2012 Hei! Vet ikke helt hvor jeg skal poste dette, men prøver her. Jeg fikk for et år siden en datter, født i uke 32 pga alvorlig svangerskapsforgiftning, jeg har en sønn som jeg fikk for 15 år siden, også svangerskapsforgiftning, men ikke fullt så alvorlig, han ble født i uke 36. I tillegg har jeg hatt ekstrem hyperemesis i begge svangerskap. frisk i utg.punktet, 34 år. På sykehuset sa legen at sannsynligheten for at jeg vil få det igjen, og sannsyneligvis et enda mer prematurt barn, er veldig stor. Datteren min kom til verden ved hjelp av ivf, og fordelen er at om vi vil ha et tredje barn, kan en planlegge godt i forhold til medisinering fra start. Men blodtrykksmedisineringen i forrige svangerskap hjalp ikke, 8 dobling av dosene uten hell. Var ekstremt dårlig, store synsproblemer, smerter, hodepine. Men det begynte tidlig å utvikle seg i ca uke 20 så vi tendensene nå. Men det kom så snikende og jeg var så dårlig av hyperemesisen at jeg nok ikke tenkte over i hvilken forfatning kroppen var i. jeg var en mnd på sykehuset ifjor etter datteren min ble født, det var da jeg innså hvor dårlig jeg hadde vært. et par mnd tok det før bt normaliserte seg. Langt dette, men lurer på om noen har vært i lignende situasjon, og hvordan utartet det seg fikk du det verre og tidligere med tredje/sistemann, at det eskalerte for hver gang liksom? og hyperemesis, noen som har hatt det to ganger og ikke i det hele tatt neste gang?? vi har så lyst på en liten en til og vurderer fryseforsøk til våren/høsten igjen. Men...redd for å bli så dårlig igjen. Noen historier å dele? Takker:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå