Gå til innhold

Fødselssamtale på SØF

Anbefalte innlegg

Er gravid med mitt 4.barn og har slitt med sterk fødselsangst i de to siste svangerskapene etter en litt hardere 2.fødsel. Sliter også med angst fra før, type dødsangst, og får nesten panikk med tanke på hvor kort tid det er igjen til termin (har termin om 9 uker). Jeg turte ikke snakke så mye om angsten min i forrige svangerskap, men bestemte meg for å være ærlig og snakke ut om følelsene mine denne gangen i håp om å bli sett og hørt. Jeg har fått god respons og får nå oppfølging i form av noen timer hos psykolog, i tillegg har jeg fått henvisning og time til morgenrøden på SØF om noen uker. Problemet mitt er at jeg er redd for både vaginal fødsel og ks, men jeg føler jeg vil gå for ks om det er mulig pga angsten (har også opplevd overgrep i tenårene så sliter med traumer etter dette også).

Jeg lurer på om det er noen her inne som har erfaringer med slik oppfølging på SØF og som har noen tips og råd til meg slik at jeg vet hva jeg går til? Er så redd for å bli avfeid med "du har jo født tidligere ...". Jeg er REDD og jeg sliter med panikkangst pga dette. Jeg vet jeg må sette meg godt inn i ks-emnet på forhånd og selvsagt ha tatt en endelig avgjørelse selv, så det er ikke det jeg engster meg for. Jeg er redd for å ikke bli hørt og sett. Er det noen som har noen erfaringer å dele med meg?

Anonym poster: 9d3d0d336bb076758a65fdc1bd92e159

Fortsetter under...

Jeg anbefaler å skrive ett brev som du har med og gir de. Skriv opp alle følelsene dine, hva du er redd og hvorfor. Når en sitter forran en totalt fremmed og skal fortelle så blir lett mye glemt, i tillegg til du kanskje også hulker/gråter så voldsomt at mye blir uteglemt eller misforstått...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...